تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 7:39
کد خبر : 139242

فاجعه قوانین مصوب: پرسپولیس در ۹۰دقیقه خالی شد!

فاجعه قوانین مصوب: پرسپولیس در ۹۰دقیقه خالی شد!

آرمان شرق-گروه ورزش:پس از آنکه در پایان این فصل تعداد زیادی بازیکن سرشناس از چرخه لیگ بیرون ماندند حالا باید این سوال را از مصوبین فهرست ۱۹ نفره بزرگسال (با کاهش یک نفر نسبت به سال گذشته) پرسید که چگونه می‌شود یک تیم برای رقابت پایاپای برای رقابت با غولهای آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا تنها با ۱۹ بازیکن بزرگسال به میدان برود. این مصوبه بارها توسط تیمها، مربیان و اهل فن مورد انتقاد قرار گرفته اما کارگروهی که مشخص نیست چگونه تبدیل به تعیین کننده ترین بخش اداری فوتبال ایران شد با کدام استدلال عدد ۱۹ را از جیب خارج کرد. 

فاجعه قوانین مصوب: پرسپولیس در ۹۰دقیقه خالی شد!

فاجعه قوانین مصوب: پرسپولیس در 90دقیقه خالی شد!

به گزارش “ورزش سه”، در شرایطی که سپاهان، نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی در دیدار مقابل نیروی هوایی عراق به واسطه مشکلاتش در ثبت قرارداد برخی بازیکنان با اشکالاتی در این مسابقه به میدان رفت، پرسپولیس هم در غیاب یک مهاجم کارساز، روز سختی را مقابل النصر عربستان تجربه کرد.

البته این فقط یک مشکل اولیه در شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بود و با مصدومیت سه بازیکن کلیدی، که احتمالا یکی از آنها (وحید امیری) از ناحیه همسترینگ دچار کشیدگی شده، پرسپولیس مشکلات جدی‌تری را تجربه خواهد کرد. به خصوص که آنها دو بازیکن کلیدی دیگر خود را نیز قرار بود به تیم امید بدهند که در مسابیات هانگژو به میدان بروند. البته بعدا اضافه کردن یک بازیکن دیگر (مهدی احمدی) به فهرست کاری کرد که بازی‌های پرسپولیس تعویق شود واِلا آنها باید در لیگ به میدان می‌رفتند.

1928568
اولین حادثه بزرگ مصدومیت ترابی به دلیل ناهمواری زمین در همان ابتدای مسابقه بود.

نکته عجیب همین است که در ابتدا سازمان لیگ قانونی را وضع می‌کند که می تواند نتایج فاجعه آمیزی به بار بیاورد و سپس برای رفع اثر این تصمیم اشتباه اقدام به بی قانونی می‌کند! فهرست تیم امید در دست مربیان لیگ است و معلوم است که مهدی احمدی جزو نفرات تیمی که قرار است در هانگژو به میدان برود نبوده است اما این تمهید در نظر گرفته شده تا بازی‌های پرسپولیس نیز به تعویق بیفتد.

همه این مسائل به قوانین جدید نقل و انتقالاتی برمی‌گردد که توسط یک کارگروه با حضور افراد سرشناس و در غیاب ناظران به صورت عجله‌ای تصویب شد و مصوبات آن روز به روز بیشتر اثرات منفی خود را روی فوتبال ایران نشان می‌دهد.

پس از آنکه در پایان این فصل تعداد زیادی بازیکن سرشناس از چرخه لیگ بیرون ماندند حالا باید این سوال را از مصوبین فهرست ۱۹ نفره بزرگسال (با کاهش یک نفر نسبت به سال گذشته) پرسید که چگونه می‌شود یک تیم برای رقابت پایاپای برای رقابت با غولهای آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا تنها با ۱۹ بازیکن بزرگسال به میدان برود. این مصوبه بارها توسط تیمها، مربیان و اهل فن مورد انتقاد قرار گرفته اما کارگروهی که مشخص نیست چگونه تبدیل به تعیین کننده ترین بخش اداری فوتبال ایران شد با کدام استدلال عدد ۱۹ را از جیب خارج کرد. 

1928566
سرلک در صحنه دریافت کارت زرد.
او هم برای بازی بعدی پرسپولیس در آسیا در دسترس نیست.

در اغلب تیم‌ها یکی از دروازه‌بان‌ها نیز لیست بزرگسال را پر می‌کند و عملا شما ۱۸ بازیکن بزرگسال را برای حضور در رقابت‌های مختلف در اختیار دارید و اگر مصدومیت و محرومیتی به صورت طبیعی گریبانگیرتان شود باید با خالی شدن لیست نفرات اصلی، جوانها را وارد فهرست کتید. جوان‌هایی که خیلی از آنها در فوتبال ایران هنوز آنقدر متبلور نشده‌اند که بتوانند در رقابتهای بین المللی بار بزرگی را از روی دوش تیم‌شان بردارند‌. کمااینکه دیدیم سطح پرسپولیس در لیگ و آسیا چه تفاوت قابل توجهی دارد اگر تنها یک بازیکن کلیدی این تیم (ترابی) در ترکیب حضور نداشته باشد. ضمنن در پرسپولیس علی بیرانوند هم صدمه دیده بود و اگر به این بازی نمی‌رسید ممکن بود نتیجه‌ای عجیب رقم بخورد.

درشرایطی که مسائل مربوط به سقف قرارداد و نکاتی از این دست تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران باشگاه سپاهان شده که فعلا دچار کسر امتیاز هم شده و بدون تمرکز به مصاف نیروی هوایی رفتند، پرسپولیس نیز در این سو لطمه‌ای دیگر از قوانین تازه فوتبال ایران می‌خورد. البته پرسپولیس به موضوع سقف قرارداد هم معترض است اما از آنجایی که فعلا نفعش در کسر امتیاز سپاهان است در این زمینه به صورت رسمی اعتراضی ندارد اما آنهایی که در ورزشگاه بودند صدای بلند سرپرست سرخ‌ها را شنیدند که چه اعتراضی به موضوع سقف قرارداد داشت‌.

1928567
امیری، کاپیتان پرسپولیسی‌ها نیز ممکن است درگیر یک دوری نسبتا طولانی از ترکیب بشود‌.

در نهایت اگر سپاهان و پرسپولیس در زمین هم بازی می‌کردند و نفع یکدیگر را برای رقابت کردن در یک میدان بزرگتر در نظر می‌گرفتند شاید وضعیت برای هر دو باشگاه بهتر از این بود چراکه اتحاد بزرگترهای ایران برای بهبود کیفیت و اسکواد غنی‌تر قطعا هم به نفع فوتبال ایران و رقابت تیم‌های باشگاهی در فوتبال آسیا بود و هم می‌توانست مانع از جاری شدن قوانین تصویب شده‌ای شود که مشخص نشد با کدام نظر کارشناسی بدل به مرجعی برای تعیین سرنوشت تیم‌ها در یک‌سال پیش رو بشود.
دو نکته:
یک-ضعف تصاویر تلویزیونی و همچنین شرایط زمین مسابقه تصویر خیلی مهمتری را در ذهن هواداران به جای می‌گذارد. همچنین شرایط اقصادی تیم‌ها و بسته بودن مسیر درآمدزایی مسئله بسیار مهمتری برای فوتبال ماست.

دو- تیم النصر در حالی با حضور دو روزه در تهران همه خبرها را متوجه خود کرد که بدون محدودیت و با خارج کردن سه ستاره خارجی از لیستش پای به این میدان گذاشته بود؛ کاملا برعکس پرسپولیس و سپاهان.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.