تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 12:07
کد خبر : 147180

صفر تا صد تحصیل در قبرس

صفر تا صد تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس یکی از کشور هایی که بسیار مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است؛ قبرس می باشد؛ به خصوص دانشجویانی که می خواهند در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی تحصیل کنند. قبرس جز کشورهایی است که گرفتن اقامت دائم در آن بسیار راحت تر از کشور های دیگر می باشد و

تحصیل در قبرس

یکی از کشور هایی که بسیار مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است؛ قبرس می باشد؛ به خصوص دانشجویانی که می خواهند در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی تحصیل کنند. قبرس جز کشورهایی است که گرفتن اقامت دائم در آن بسیار راحت تر از کشور های دیگر می باشد و همچنین به ایران بسیار نزدیک است. یکی از روش های گرفتن اقامت دائم در این کشور تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. در ادامه به بررسی شرایط تحصیل در قبرس می پردازیم. با ما همراه باشید.

مقدمه

قبرس نسبت به کشور های دیگر برای ایرانیان بسیار مناسب تر می باشد. زیرا قبرس به ایران بسیار نزدیک است و همچنین هزینه های تحصیل و زندگی در آنجا نسبت به کشور های دیگر بسیار مقرون به صرفه است. دانشگاه های قبرس جز دانشگاه های خوب و برتر است. یکی از مزیت های دانشگاه های این کشور سیستم آموزش آن است که بر اساس سیستم آموزش دانشگاه های اروپایی می باشد. دانشگاه های کشور قبرس دارای تجهیزات به روزی است. شما برای تحصیل در یکی از دانشگاه های این جزیره ابتدا باید اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های آنجا کنید.

معرفی قبرس

قبرس یک کشور جزیره ای است که این جزیره جز بزرگترین جزیره های دریای مدیترانه به حساب می آید؛ که در جنوب کشور ترکیه است. قبرس شمالی در بخش شمال شرقی جزیره قبرس واقع شده است که در سال ۱۹۷۴ بخش شمالی و جنوبی این جزیره از یکدیگر جدا شده اند. با این که قبرس شمالی و جنوبی به یکدیگر متصل هستند ولی همه چیز آنها مانند زبان، دین، فرهنگ و…. با یکدیگر فرق دارد. مردمان قبرس شمالی مسلمان و ترکیه ای هستند ولی مردمان قبرس جنوبی مسیحی و یونانی هستند.

شرایط تحصیل در قبرس

کلیه دانشگاه های کشور قبرس در سال ۲۰۲۱ فعالیت خود را آغاز کردند و این کشور جز کشور هایی است که در دوران کرونا اقدام به پذیرش دانشجویان بین المللی کرد. شما دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه های کشور قبرس باید تنها آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات خود را به دانشگاه ارائه دهید. اگر شما مدرک فنی حرفه ای یا تجربه کاری در زمینه رشته ای که می خواهید در آن اقدام به تحصیل نمایید؛ داشته باشید راحت تر پذیرش می شوید و همچنین در بورسیه شدن شما تاثیر بسیار زیادی دارد؛ ولی باید بدانید که ارائه مدرک فنی حرفه ای جز ضروریات نمی باشد. همانطور که میدانید برای تحصیل در دانشگاه های بین المللی نیاز است که مدرک زبان ارائه دهید ولی باید بدانید که برای پذیرش در دانشگاه های کشور قبرس نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و شما می توانید در حین تحصیل مهارت خود را در زبان انگلیسی بالا ببرید.

مدارک مورد نیازی برای تحصیل در کشور قبرس

شما برای تحصیل در دانشگاه های قبرس باید مدارک زیر را آماده نمایید.

  1. پاسپورت ( پاسپورت شما باید حداقل ۸ ماه اعتبار داشته باشد)
  2. عکس با پس زمینه سفید (اندازه عکس باید ۴*۶ باشد)
  3. آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  4. مدرک زبان انگلیسی یا ترکیه (این مدرک الزامی نیست و برای شانس بیشتر در پذیرش می توانید ارائه دهید)
  5. شناسنامه و کارت ملی (عکس آنها نیز باید به همراه داشته باشید)
  6. ترجمه شده کلیه مدارکتان به زبان انگلیسی

تحصیل زبان انگلیسی در کشور قبرس

همانطور که گفته شد شما برای پذیرش در دانشگاه های قبرس نیازی به ارائه مدرک زبان نیست ولی باید بدانید که در زمان پذیرش شما دانشجویان باید در آزمون زبان انگلیسی آن دانشگاه که برای تعیین سطح برگزار می شود شرکت کنید. اگر سطح زبان انگلیسی شما خوب باشد می توانید تحصیل خود را در دانشگاه شروع کنید. اگر زبان انگلیسی شما خوب نباشد باید نسبت به سطح زبان انگلیسی خود در یکی از دوره های مدرسه مقدماتی زبان انگلیسی شرکت نمایید.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره دانشگاه بیرونی ترکیه

هزینه تحصیل در قبرس

همانطور که گفته شد هزینه تحصیل در این کشور نسبت به کشور های دیگر بسیار مقرونه به صرفه می باشد ولی باید فردی که می خواهد در کشور قبرس تحصیل کند؛ بتواند هزینه های زندگی و همچنین تحصیل در این کشور پرداخت نماید. به طور کلی شهریه دانشگاه ها در قبرس بر اساس رشته و همچنین دانشگاهی که می خواهید در آن تحصیل کنید متفاوت است. شهریه رشته های رایج در دانشگاه های قبرس بین ۱۴۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار در سال می باشد ولی بعضی از رشته ها مثل رشته های پزشکی شهریه آنها در سال به بالای ۲۵۰۰۰ دلار می رسد. البته باید بدانید که معمولا دانشجویان بین المللی بورسیه ۵۰ درصدی می شوند و این هزینه هایی که گفته شد بدون احتساب بورسیه ۵۰ درصد است.

شما باید بدانید که یک دانشجو علاوه بر هزینه های تحصیل ، هزینه های دیگری مثل محل اقامت، تعمیرات؛ تسهیلات،قبوض، خورد و خوراک،لباس، کتاب های مورد نیاز برای تحصیل و…. نیز دارد. به طور کلی هزینه های جانبی یک دانشجو در قبرس بین ۴۰۰۰ تا ۷۲۰۰ دلار در سال می باشد.

محل اسکان دانشجویان

یکی از مزایای دانشگاه های کشور قبرس خوابگاه های این دانشگاه ها می باشد. اکثر دانشگاه های قبرس به دانشجویان بین المللی خوابگاه می دهند تا دانشجویان دیگر به فکر محل اسکان خود نباشند. ناگفته نماند که هزینه خوابگاه ها نسبت به اجاره خانه در این کشور خیلی کمتر می است.البته بعضی از دانشجویان می خواهند واحد آپارتمانی در شهر اجاره کنند که هزینه بیشتری دارد ولی باید بدانید که در قبرس قیمت واحد های آپارتمانی بسیار مناسب می باشد و دانشجویان نباید هزینه های گزاف پرداخت نمایند.

معمولا خوابگاه ها نزدیک به دانشگاه می باشند و دانشجویانی که از خوابگاه استفاده می کنند، نزدیک دانشگاه هستند و رفت و آمد آنها به دانشگاه بسیار آسان است. هزینه خوابگاه در قبرس حدود ۱۳۰۰ تا ۳۹۰۰ دلار در سال می باشد که قیمت هر خوابگاه بر اساس امکانات آن و همچنین تعداد نفرات در اتاق تعیین می شود.

نتیجه گیری

امروزه بسیار از افراد می خواهند در دانشگاه های بین المللی ادامه تحصیل دهند. دانشگاه های بسیار زیادی در کشور های مختلف وجود دارد که سالانه دانشجویان بین المللی بسیار زیادی پذیرش می کنند؛ ولی پذیرش برای ایرانیان بسیار سخت می باشد. ولی کشور قبرس برای تحصیل برای دانشجویان ایرانی بسیار مناسب است. در این مقاله به توضیحات تحصیل در قبرس پرداختیم. امیدواریم مفید واقع شده باشد.

https://touran.academy/study-in-cyprus/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.