تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 7:51
کد خبر : 144251

صعود ۳۵ میلیاردی پرسپولیس!

صعود ۳۵ میلیاردی پرسپولیس!

آرمان شرق-گروه ورزش:برد مقابل الدحیل و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اعتبار پرسپولیس در این تورنمنت را حفظ می‌کند و البته در رزومه بازیکنان و کادر‌فنی نوشته خواهد شد. ضمن اینکه شأن و شخصیت باشگاه در بین تیم‌های ایرانی را حفظ خواهد کرد و موقعیت پرسپولیس را بین نماینده‌های ایرانی لیگ قهرمانان بالا می‌برد، اما غیر از تمام اینها یک مزیت بزرگ نیز خواهد داشت.

صعود ۳۵ میلیاردی پرسپولیس!

صعود پرسپولیس 35 میلیارد می‌ارزد!

به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان یک برد مقابل الدحیل بی‌انگیزه می‌خواهد و این چیزی نیست که برای تیم یحیی غیرقابل دسترس باشد. البته که پرسپولیس به لحاظ فنی فرم خوبی ندارد. سه مساوی و یک باخت در چهار بازی اخیر باعث شده تیم یحیی وضعیتی غیر‌طبیعی را تجربه کند که در چهار سال اخیر خیلی کم در این موقعیت قرار گرفته بود.

پرسپولیس می‌توانست با پیروزی مقابل النصر ۱۰ نفره که در شرایطی خاص در موضع ضعف قرار گرفته بود به تمام بحران‌های داخلی و بیرونی‌اش پایان دهد و جو بین تیم و باشگاه هم تلطیف شود، اما برد در شرایطی که به نظر می‌رسید تیم یحیی در دو قدمی‌اش قرار دارد از دست سرخ‌ها پرید و همه چیز به روز آخر کشید.

مثل بیشتر مواقع این‌چنینی مسئله صعود پرسپولیس می‌تواند یک داستان دراماتیک را رقم بزند و این تیم در حضور هوادارانش جشن صعود بگیرد یا در حالت دیگر با یک حذف تراژیک از این رقابت‌ها خداحافظی کند. پرسپولیسی‌ها البته به رقم خوردن حالت اول بیشتر امیدوارند و این تصور در تیم و مجموعه باشگاه پرسپولیس وجود دارد که: «ما می‌توانیم».

پرسپولیس توانایی شکست الدحیل را در خود می‌بیند و رسیدن به امتیاز ۱۱ در این گروه می‌تواند اتفاق فوق‌العاده‌ای برای این تیم باشد که به نوعی ضمن رسیدن به مرحله حذفی، پرستیژ باشگاه پرسپولیس را به عنوان موفق‌ترین تیم ایرانی تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و تیمی که طی ۶ سال گذشته دو بار در فینال بوده، یک بار در نیمه‌نهایی و یک بار هم یه یک‌چهارم نهایی رسیده را حفظ کند.

این پرستیژ البته برای یحیی گل‌محمدی و بازیکنان هم اهمیت بسیاری دارد و ضمن پایان بخشیدن به بحران ناشی از نتیجه نگرفتن، می‌تواند یک نقطه عطف حتی نه‌چندان پررنگ در کارنامه ورزشی‌شان باشد. برخی از این بازیکنان در تیمی که فصل ۲۰۲۰ به فینال لیگ قهرمانان رسید حضور داشتند و برای آنها حذف در دور گروهی عذاب‌آور و ناباورانه خواهد بود کما اینکه برای یحیی گل‌محمدی که در دو نوبت گذشته با بهترین نتایج به مراحل حذفی رسیده هم اتفاقی عجیب و غیرقابل هضم خواهد بود.

1959512

برد مقابل الدحیل و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اعتبار پرسپولیس در این تورنمنت را حفظ می‌کند و البته در رزومه بازیکنان و کادر‌فنی نوشته خواهد شد. ضمن اینکه شأن و شخصیت باشگاه در بین تیم‌های ایرانی را حفظ خواهد کرد و موقعیت پرسپولیس را بین نماینده‌های ایرانی لیگ قهرمانان بالا می‌برد، اما غیر از تمام اینها یک مزیت بزرگ نیز خواهد داشت.

این صعود به لحاظ مالی نیز برای باشگاه پرسپولیس سود بسیاری خواهد داشت. پرسپولیس تا الان به خاطر دو مساوی و دو برد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۱۲۰ هزار دلار مال خود کرده است. هر برد در مرحله گروهی ۵۰ هزار و هر مساوی ۱۰ هزار دلار پاداش دارد. در عین حال برد پرسپولیس مقابل الدحیل غیر از ۵۰ هزار دلار دیگری که نصیب باشگاه خواهد کرد، پاداش ۶۰ هزار دلاری بابت صعود به یک‌هشتم نهایی را هم برای این باشگاه زنده خواهد کرد. در واقع برد در این بازی ۱۱۰ هزار دلار برای باشگاه در‌آمد خواهد داشت که ۵/۵ میلیارد تومان می‌شود.

در عین حال این برد و صعود به مرحله بعد برای بازیکنان و کادر‌فنی ارزش بیشتری خواهد داشت چرا که باعث می‌شود جریمه ۱۰ درصدی آنها بخشیده شود. جریمه‌ای که بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان خواهد شد و شاید مهمترین انگیزه بازیکنان از پیروزی و صعود شکستن حکم همین جریمه پر سر و صدا باشد.

در واقع این پیروزی و صعود برای باشگاه و تیم ارزش‌های فوتبالی و مالی بسیاری خواهد داشت و ‌طلب می‌کند که حتی شده به صورت موقت، همدلی و اتحاد بین ارکان باشگاه و تیم ایجاد شده و همه برای رسیدن به این هدف بجنگند چون پای میلیاردها تومان پول در میان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.