تاریخ انتشار : یکشنبه 14 اسفند 1401 - 0:45
کد خبر : 125398

صدور بیش از ۱۱ میلیارد دلار محصولات معدن و صنایع معدنی

صدور بیش از ۱۱ میلیارد دلار محصولات معدن و صنایع معدنی

آرمان شرق-گروه اقتصاد:به گزارش روابط عمومی ایمیدرو؛ از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ۱۴۰۱ با وجود کمبود‌های تامین انرژی، ارزش صادرات این حوزه به ۱۱ میلیارد و ۸۹ میلیون دلار رسید که ازنظر وزنی رشد ۴ درصدی و ازنظر ارزش افت ۵ درصدی پیدا کرد.
بر این اساس در این مدت، زنجیره فولاد سهم ۵.۱۹ میلیارد دلاری را از این رقم در اختیار داشت و پس از آن زنجیره مس با سهم ۱.۴۲ میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار گرفت.

صدور بیش از ۱۱ میلیارد دلار محصولات معدن و صنایع معدنی

ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در یازده ماه امسال از ۱۱ میلیارد دلار عبور کرد.

صدور بیش از ۱۱ میلیارد دلار محصولات معدن و صنایع معدنی تا پایان بهمنبه گزارش روابط عمومی ایمیدرو؛ از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ۱۴۰۱ با وجود کمبود‌های تامین انرژی، ارزش صادرات این حوزه به ۱۱ میلیارد و ۸۹ میلیون دلار رسید که ازنظر وزنی رشد ۴ درصدی و ازنظر ارزش افت ۵ درصدی پیدا کرد.
بر این اساس در این مدت، زنجیره فولاد سهم ۵.۱۹ میلیارد دلاری را از این رقم در اختیار داشت و پس از آن زنجیره مس با سهم ۱.۴۲ میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار گرفت. زنجیره آلومینیوم نیز با سهم ۹۳۷ میلیون دلاری در رتبه سوم صادرات معدن و صنایع معدنی در یازده ماهه امسال جای گرفت. بخش روی نیز با صدور ۵۵۲ میلیون دلاری در جایگاه بعدی ایستاد.
ارزش واردات معدن و صنایع معدنی نیز به ۴ میلیارد و ۴۷۴ میلیون دلار رسید که ۲۳ درصد ازنظر ارزش و ۴ درصد ازنظر وزنی رشد پیدا کرد. زنجیره فولاد سهم یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون دلاری از رقم واردات را کسب کرد و ارزش واردات آلومینیوم به ۳۱۲ میلیون دلار و زنجیره مس و صنایع پایین دستی به ۲۵ میلیون دلار رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.