تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 11:03
کد خبر : 146898

سقوط پنهان چین

سقوط پنهان چین

آرمان شرق-گروه بین الملل:این روزها باید مشاهده کرد که آمریکا با چین بدون شلیک تنها یک گلوله چه کرده است. جنگی سیاسی که ابعاد اقتصادی آن نمایان شده و عملا چین در مقابل آمریکا زانو زده است.در یک نمونه، روند ورود سرمایه خارجی به چین در سال ۲۰۲۳ تقریبا تهی شده است و بحران چین از این هم فراتر رفته است .

سقوط پنهان چین

آرمان امروز-سرویس بین الملل: این روزها باید مشاهده کرد که آمریکا با چین بدون شلیک تنها یک گلوله چه کرده است. جنگی سیاسی که ابعاد اقتصادی آن نمایان شده و عملا چین در مقابل آمریکا زانو زده است.

در یک نمونه، روند ورود سرمایه خارجی به چین در سال ۲۰۲۳ تقریبا تهی شده است و بحران چین از این هم فراتر رفته است .

طبق آمارهای منتشر شده، بزرگترین سرمایه های دنیا همچنان در آمریکا مستقر هستند و سرمایه های بادپا اگر امنیت را پیرامون خود حس نکنند، فرار می کنند. اتفاقی که برای چین رقم خورد.   از سوی دیگر شرکتهای آمریکایی از نفوذ بیش از حد دولت چین در اقتصاد آزاد فرار می کنند و دولت آمریکا نیز با وضع قوانین موجب شده تا سرمایه گذار عطایش را به لقایش ببخشد.

جنگ واقعی این است که جلوی سرمایه گذاری گرفته شود.  پس از آن بیکاری ، سقوط تولید ناخالص ملی ، تورم ، فقر، مهاجرت ، فساد، جرم و جنایت به نوبت در صف ایستاده اند تا بر سر چین خراب شوند.

وضعیت زمانی بحراتی تر می شود که نه تنها ورود سرمایه به چین سقوط آزاد داشته بلکه شاهد خروج سنگین سرمایه از این کشور بوده ایم و این اولین گام برای یک سراشیبی است. اولین اثر آن را در سقوط میزان صادرات ملاحظه می کنیم که در طول ۷ سال گذشته در چین بی سابقه بوده است.

صادراتی که سالی ۲.۵ درصد رشد می کرد حالا شاهد افول ۴.۵ درصدی شده است.

موضوع به اینجا ختم نمی شود و واردات هم ۶ درصد ریزش داشته است. این آمار هر چند اقتصادی است اما از سقوط پنهان چین و شکست سیاسی این کشور در مقابل آمریکا خبر می دهد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.