تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1397 - 11:14
کد خبر : 35135

سرمایه گذاران راحت طلب شده اند

آرمان شرق:متأسفانه این روزها سرمایه‌گذاران سرمایه خود را مشغول خرید و فروش خانه و خودرو و دلار و طلا کرده‌اند. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، مرتضی صفاری امروز(یکشنبه) در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان نطنز، اظهار کرد: نقدینگی زیاد یکی از عوامل اصلی وضعیت بحران اقتصادی فعلی در کشور است. وی افزود:

آرمان شرق:متأسفانه این روزها سرمایه‌گذاران سرمایه خود را مشغول خرید و فروش خانه و خودرو و دلار و طلا کرده‌اند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، مرتضی صفاری امروز(یکشنبه) در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان نطنز، اظهار کرد: نقدینگی زیاد یکی از عوامل اصلی وضعیت بحران اقتصادی فعلی در کشور است.

وی افزود: این نقدینگی گاهی به سمت بازار مسکن می‌رود و در آنجا مشکل‌ساز می‌شود، گاهی به سمت بازار خودرو و در حال حاضر هم به سمت دلار و طلا و سکه آمده و همین امر باعث نوسانات قیمت دلار و طلا شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بهتر است که با حذف قوانین دست و پاگیر و بوروکراسی اداری باعث شویم تا سرمایه‌گذار نقدینگی خود را در بخش اشتغال‌زایی و کارآفرینی هزینه کند تا علاوه بر کاهش بیکاری، چرخ‌های اقتصاد کشور هم به حرکت درآید.

وی تصریح کرد: متأسفانه این روزها سرمایه‌گذاران راحت طلب شده‌اند و کارهای سرمایه‌گذاری در بخش تولید انجام نمی‌دهند و سرمایه خود را مشغول خرید و فروش خانه و خودرو و دلار و طلا کرده‌اند.

صفاری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات حال حاضر کشور، ضعف در ساختار اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی است که این ضعف سبب شده که صندوق‌های بازنشستگی توانایی پرداخت حقوق بازنشستگان را نداشته باشند و دائم از دولت طلب پول کنند.

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: حتی همین نوسانات ارز و طلا سبب شده تا مشکلات صندوق بازنشستگان چند برابر شود و نتوانند حقوق بازنشستگان را به موقع پرداخت کنند و این مشکل تا حدی جدی است که زمانی که شخص ۳۰ سال کار می‌کند و ماهانه از حقوقش مبلغی به عنوان صندوق بازنشستگی کم می‌شود ولی در زمان بازنشستگی با چنین معضلاتی روبرو است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.