سرنوشت چهار نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا روز دوم شهریور تعیین می‌شود و قدرت رقبا در میزان موفقیت تیم‌های کشورمان تأثیرگذار خواهد بود.

 صفحه «Footy Rankings» روز گذشته از سیدبندی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و نیز AFC CUP در فصل ۲۴-۲۰۲۳ رونمایی کرد. پرسپولیس که فصل گذشته به مقام قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی فوتبال دست یافت و قهرمان سوپرجام نیز لقب گرفت، در سید اول قرعه‌کشی جای دارد. نام سپاهان و نساجی در سید دوم دیده می‌شود و در صورت صعود تراکتور به مرحله گروهی، سرخپوشان تبریزی در سید چهارم قرعه‌کشی قرار می‌گیرند.

سیدبندی کامل لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره کهن به شرح زیر است

سید اول: الاتحاد عربستان، پرسپولیس ایران، السد قطر، پاختاکور ازبکستان و الهلال عربستان
سید دوم: سپاهان و نساجی ایران، الدحیل قطر، نسف قارشی ازبکستان و الفیحاء عربستان
سید سوم: استقلال تاجیکستان، قهرمان عراق (هنوز مشخص نشده)، الفیصلی اردن، آهال ترکمنستان و بمبئی سیتی هند
سید چهارم: العین امارات، (تراکتور ایران، شارجه امارات یا باشوندارا کینگز بنگلادش)، (النصر عربستان، شباب الاهلی امارات یا الوحدات اردن)، (AGMK ازبکستان، السیب عمان یا العربی قطر) و (الوکره قطر یا ناوباهور ازبکستان)

پرسپولیس در مرحله گروهی با دو تیم ایرانی سپاهان و نساجی همگروه نمی‌شود و می‌توان الدحیل را سخت‌ترین همگروه احتمالی این تیم از سید دوم دانست. استقلال تاجیکستان که سابقه صعود به یک‌هشتم نهایی را در کارنامه دارد، سرسخت‌ترین تیم سید سوم خواهد بود. النصر عربستان که در دور پلی‌آف رقابت می‌کند و از کریستیانو رونالدو و مارسلو بروزوویچ بهره می‌برد، احتمال همگروهی با پرسپولیس را دارد و می‌تواند قرعه سختی برای پرسپولیس رقم بزند.

الفیحا فصل گذشته در جایگاه یازدهم جدول لیگ حرفه‌ای عربستان قرار گرفت و می‌تواند آسان‌ترین قرعه از گلدان دوم باشد. بمبئی سیتی و آهال هر دو رقبای خوبی برای پرسپولیس خواهند بود که آهال هر دو بازی سال ۲۰۲۲ را به فولاد باخت و به نظر می‌رسد حریف راحت‌تری باشد. AGMK ازبکستان نیز فصل گذشته رتبه پنجم جدول لیگ برتر ازبکستان را کسب کرد و در صورت صعود به دور گروهی، به نظر نمی‌رسد روزهای سختی برای پرسپولیس بسازد.

سخت‌ترین قرعه: پرسپولیس، الدحیل قطر، استقلال تاجیکستان و النصر عربستان
راحت‌ترین قرعه: پرسپولیس، الفیحای عربستان، آهال ترکمنستان و AGMK ازبکستان

سپاهان و نساجی در سید دوم قرار دارند و با پرسپولیس و تراکتور روبرو نخواهند شد. الاتحاد، قهرمان فصل گذشته عربستان که از کریم بنزما و انگولو کانته بهره می‌برد و نونو اسپریتو را روی نیمکت دارد، دشوارترین رقیب نمایندگان ایران از سید اول است. الهلال که پُرافتخارترین تیم قاره به شمار می‌رود، با هدایت ژرژ ژسوس حریف سرسخت دیگری برای تیم‌های ایرانی خواهد بود.

استقلال تاجیکستان و قهرمان لیگ عراق (احتمالاً الشرطه) از سید سوم می‌توانند قرعه سختی برای سپاهان و نساجی باشند. النصر و العین نیز همین شرایط را در سید چهارم دارند. البته در صورتی که الاتحاد یا الهلال همگروه نساجی و سپاهان شوند، النصر همگروه این تیم‌ها نخواهد شد و تیم‌های کشورمان با تراکتور نیز روبرو نمی‌شوند. در صورت رخ دادن این اتفاق، تیم سید چهارم حریف چندان سختی نخواهد بود و العین، الوکره یا AGMK حریف نمایندگان ایران می‌شود.

پاختاکور و السد راحت‌ترین قرعه‌ها از سید اول محسوب می‌شوند. همچنین الوکره و AGMK نیز ممکن است به این دو تیم برخورد کنند که هر دو قرعه‌های خوبی برای نمایندگان ایران هستند.

سخت‌ترین قرعه
الاتحاد عربستان، سپاهان، استقلال تاجیکستان و العین امارات
الهلال عربستان،‌ نساجی، قهرمان لیگ عراق و الوکره قطر

راحت‌ترین قرعه
پاختاکور ازبکستان، سپاهان، بمبئی سیتی هند و الوکره قطر
السد قطر، نساجی، آهال ترکمنستان، AGMK ازبکستان

 

تراکتور هم در صورت غلبه بر برنده دیدار شارجه و باشوندارا، در سید چهارم قرار می‌گیرد. الاتحاد یا الهلال سخت‌ترین تیم‌های سید اول به شمار می‌روند. قهرمان قطر یعنی الدحیل و استقلال تاجیکستان از سیدهای دوم و سوم، رقبای دشواری هستند که شاید در انتظار تراکتور باشند. از سید اول پاختاکور ازبکستان راحت‌ترین حریف است و تیم‌های الفیحای عربستان و آهال ترکمنستان در سیدهای بعدی.

سخت‌ترین قرعه
الاتحاد عربستان، الدحیل قطر، تراکتور و استقلال تاجیکستان

راحت‌ترین قرعه
پاختاکور ازبکستان، الفیحای عربستان، تراکتور و آهال ترکمنستان

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روز دوم شهریور برگزار می‌شود.