تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 6:16
کد خبر : 130006

زیباکلام : بازی با کلمات مردم را پای صندوق رای نخواهد آورد

زیباکلام : بازی با کلمات مردم را پای صندوق رای نخواهد آورد

آرمان شرق-گروه سیاست:مقصود من از اصول‌گرا، چهره‌ها و شخصیت‌هایی است که ما ازگذشته این‌ها را به‌عنوان اصول‌گرا می‌شناختیم، مثل آقای احمد توکلی، روحانیت مبارز، موتلفه، لاریجانی‌ها و باهنر و … بعید به‌نظر می‌رسد در انتخابات شرکت کنند. به‌نظر من این‌ها دارند با لغات و عبارات بازی می‌کنند، این‌که یکی دو اتفاق بیفتد و شورای نگهبان بگوید می‌خواهیم یک مقدار مدارا کنیم، بازی با لغات است و با این حرف‌ها مردم پای صندوق نخواهند آمد.

زیباکلام : بازی با کلمات مردم را پای صندوق رای نخواهد آورد

صادق زیبا کلام

آرمان امروز : با نزدیک شدن به انتخابات مجلس که در اسفند ماه برگزار می‌شود، گمانه‌زنی‌ها در مورد این رویداد از زوایه‌های مختلف بیان می‌شود که از جمله مهمترین دغدغه این انتخابات، میزان مشارکت شهروندان خواهد بود.

«صادق زیباکلام»، تحلیلگر مسائل سیاسی ایران در پاسخ به این سوال خبرآنلاین که به‌نظر شما چه کسانی دنبال پروژه خالص‌سازی هستند؟ گفت: جریان «خالص‌ساز» همین جریانی است که ما الآن داریم تبعات عملکرد آن‌را می‌بینیم، الآن مجلس شورای اسلامی با دولت آقای رئیسی و همه نهادها و بنیادها یک دست هستند. یعنی این‌طور نیست که بگوییم دولت به یک شکل عمل می‌کند و دیگران به شکل دیگری عمل‌ می‌کنند آن‌گونه که در دولت اصلاحات و اعتدال شاهدش بودیم، هرگز اینگونه نیست و همه چیز یک دست است. من فکر می کنم هرجور که ما وضعیت ایران را تعریف بکنیم وضعیت ایران ظرف قریب به دو سال گذشته یعنی از زمانی که یک‌دستی به وجود آمده و خالص‌سازی صورت گرفته بدتر شده است. میزان پاسخ‌گویی و انتقادپذیری کمتر شده و درعمل ما به عقب رفته‌ایم، چه از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی. اگر می‌خواهند تحت عنوان خالص‌سازی این سیاست را ادامه دهند، ادامه بدهند، ولی به‌هر حال فراموش نکنیم تجربه این دو سال نشان داده که در نتیجه حاکمیت مطلق تندروها هیچ پیشرفتی در هیچ زمینه‌ای به‌وجود نیامده است.

او در پاسخ به این سوال که با این اوصاف آیا آقای لاریجانی به عرصه انتخابات ورود پیدا می‌کنند؟ من فکر نمی‌کنم جریان اصول‌گرا به‌هیچ‌وجه وارد این دوره انتخابات مجلس بشود. بله. مقصود من از اصول‌گرا، چهره‌ها و شخصیت‌هایی است که ما ازگذشته این‌ها را به‌عنوان اصول‌گرا می‌شناختیم، مثل آقای احمد توکلی، روحانیت مبارز، موتلفه، لاریجانی‌ها و باهنر و … بعید به‌نظر می‌رسد در انتخابات شرکت کنند. به‌نظر من این‌ها دارند با لغات و عبارات بازی می‌کنند، این‌که یکی دو اتفاق بیفتد و شورای نگهبان بگوید می‌خواهیم یک مقدار مدارا کنیم، بازی با لغات است و با این حرف‌ها مردم پای صندوق نخواهند آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.