تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 فروردین 1402 - 10:12
کد خبر : 128070

راه آهن اردبیل-میانه شهریور امسال افتتاح می‌شود

راه آهن اردبیل-میانه شهریور امسال افتتاح می‌شود

آرمان شرق-گروه اقتصاد: روند اجرایی طرح راه آهن اردبیل – میانه مطلوب است و افتتاح آن در شهریور ماه امسال قطعی است. در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای راه آهن اردبیل-میانه ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع پیش‌بینی شده بود که با پیگیری‌های بعمل آمده این رقم به ۱۲هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

راه آهن اردبیل-میانه شهریور امسال افتتاح می‌شود

ایرنا- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: روند اجرایی طرح راه آهن اردبیل – میانه مطلوب است و افتتاح آن در شهریور ماه امسال قطعی است.

سید کاظم موسوی اظهار کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای راه آهن اردبیل-میانه ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع پیش‌بینی شده بود که با پیگیری‌های بعمل آمده این رقم به ۱۲هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: بنا به گفته مسئولان استان، از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل هم اعتبار لازم به این طرح تامین شد و عملیات ریل گذاری تاکنون به ۱۳۰ کیلومتر رسیده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص پیگیریهای انجام شده برای ادامه راه آهن اردبیل به شمال استان هم گفت: طرح اتصال این مسیر ریلی به پارس آباد مغان پیگیری شده و حتی در لایحه بودجه ردیف اعتباری برای طرح راه‌آهن اردبیل -پارس آباد و اتصال آن به قفقاز پیش بینی شده است تا امکان جابجایی مسافر و حدود چهار میلیون تن بار از منطقه زرخیز مغان فراهم شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدین ترتیب با اتمام طرح راه آهن اردبیل -میانه عملیات اجرایی راه آهن اردبیل – پارس‌آباد شروع می‌شود تا ظرفیتهای بالقوه مناطق مرزی استان بویژه در حوزه ترانزیت و کشاورزی فعال شده و زمینه توسعه ارتباطات و مبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه فراهم شود.

وی همچنین درباره منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل افزود: شهر بیله سوار به عنوان کانون اصلی منطقه آزاد تجاری و صنعتی انتخاب شده و با تکمیل و توسعه زیرساختهای مورد نیاز شهرهای گرمی، رضی و پارس آباد مغان به منطقه آزاد اضافه خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مطالبه جدی مردم استان است افزود: اشتغال‌زایی، افزایش حضور سرمایه‌گذاران در منطقه به دلیل معافیت‌های گمرکی و سود بازرگانی، رفع بیکاری، توسعه صادرات، افزایش مراودات بازرگانی با کشورهای همسایه، ایجاد بازارهای تجاری و صنعتی مشترک با همسایگان از جمله مزایای ایجاد مناطق آزاد تجاری ، صنعتی در مناطق محروم و مرزی است.

انتظار می رود با توجه به نبود تشریفات زائد ارزی و اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری در استان فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.