تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 7:42
کد خبر : 149399

راز عملکرد بهتر ترابی در پرسپولیس جدید

راز عملکرد بهتر ترابی در پرسپولیس جدید

آرمان شرق-گروه ورزش:حالا تغییر پست ترابی به دست اوسمار شاید باعث شود تا شماره ۹ سرخ‌ها در این پست درخشش بیشتری داشته باشد ضمن اینکه فصا را برای درخشش صادقی یا اورونوف در جناح مقابل باز کند. البته این اتفاق به هماهنگی او با دانیال اسماعیلی‌فر به عنوان مدافع پشت سرش و هافبک میانی سمت او نیز بستگی خواهد داشت اما هیچ کس در پرسپولیس به توانمندی‌های ترابی برای درآوردن بازی‌های پرسپولیس شک ندارد.

راز عملکرد بهتر ترابی در پرسپولیس جدید

یک جابجایی با دو مزیت برای پرسپولیس

به گزارش ورزش سه، با شروع بازی مقابل ذوب آهن مشخص شد برای نخستین بار مهدی ترابی در جناح راست و روی دست دانیال اسماعیلی فر به میدان رفته است.

در نگاه اول اینگونه به نظر می‌رسید که اوسمار این جابجایی را انجام دهد تا از اورونوف ازبک به جای صادقی در وینگر چپ بهره بگیرد اما مربی برزیلی در جناح مقابل به سعید صادقی اعتماد کرد.

از ابتدای فصل گذشته تا به امروز مدام در نقدهای ترکیب و چیدمان نفرات پرسپولیس این نقد به یحیی گل محمدی می‌شد که چرا از سعید صادقی در جناح چپ استفاده نمی‌کند. در عین حال خود صادقی هم می‌گفت در جناح چپ کارایی بیشتری دارد و آنجا راحت‌تر است.

البته در طول بازی ترابی و صادقی مدام جای خود را عوض می‌کردند اما ذهنیت شکل گرفته از ترابی و صادقی به عنوان هافبک‌های کناری یا وینگرهای راست و چپ بود و آنها با مدافعان پشت سر خود در جناح اصلی هماهنگ شده بودند.

1991698

در بازی با ذوب آهن اوسمار برای اولین بار از ابتدا ترابی را به عنوان وینگر راست به میدان فرستاد که شماره ۹ سرخ‌ها در همان دقیقه ۲ بازی موقعیت گل ساخت و اگر کات بک صادقی دقیق بود پرسپولیس با ضربه آل کثیر به گل می‌رسید.

ترابی در ادامه بازی هم یکی از خطرناک ترین بازیکنان تیمش بود و مثل بازی با تراکتور می‌توانست گل بزند یا پاس گل بدهد که درخشش محسن فرزوان کمی هم بدشانسی مانع از این اتفاق شد.

ترابی که در نیم فصل اول و بعد از مصدومیت خود شرایط بدنی خوبی نداشت در جام ملت‌های آسیا هم خیلی کم بازی کرد اما در نیم فصل دوم شرایط بدنی بهتری پیدا کرده و به تبع این بهبود شرایط بدنی راحت‌تر و سرحال‌تر کار می‌کند و می‌تواند در کیفیت تهاجمی پرسپولیس تاثیر مثبت بگذارد.

حالا تغییر پست ترابی به دست اوسمار شاید باعث شود تا شماره ۹ سرخ‌ها در این پست درخشش بیشتری داشته باشد ضمن اینکه فصا را برای درخشش صادقی یا اورونوف در جناح مقابل باز کند. البته این اتفاق به هماهنگی او با دانیال اسماعیلی‌فر به عنوان مدافع پشت سرش و هافبک میانی سمت او نیز بستگی خواهد داشت اما هیچ کس در پرسپولیس به توانمندی‌های ترابی برای درآوردن بازی‌های پرسپولیس شک ندارد. اتفاقی که در دیدارهای پایانی فصل قبل برای یحیی کارگشا بود و این تیم را به سمت دبل قهرمانی پیش برد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.