تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1403 - 12:48
کد خبر : 151241

دوئل نفس‌گیر قالیباف-متکی بر سر ریاست مجلس

دوئل نفس‌گیر قالیباف-متکی بر سر ریاست مجلس

آرمان شرق-گروه سیاست: برای ریاست مجلس شاهد رقابت تنگاتنگ خواهیم بود کما اینکه نامزدها از حالا تلاش خودشان را برای یارگیری از میان منتخبین، شروع کردند و جلسات و برنامه‌های متعددی دارند که باید مشاهده کرد در نهایت به جمع‌بندی می‌رسند چرا که هیچ‌کدام اکثریت مطلق و نسبی ندارند که بدون ائتلاف با بقیه فراکسیون‌ها بتوانند به راحتی رأی لازم برای ریاست مجلس را بدست بیاورند. لذا در حال حاضر انتخاب رییس مجلس دوازدهم به تعاملات و جلسات بستگی دارد که براساس آن بتوانند زمینه را برای تعیین رییس مجلس آینده فراهم کنند.

دوئل نفس‌گیر قالیباف-متکی بر سر ریاست مجلس

آرمان امروز، گروه سیاسی: پس از پایان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رفته رفته همه در انتظار انتخاب رییس مجلس جدید هستند با توجه به اینکه قالیباف همچنان شانس اول ریاست است ولی برخی از اصولگرها معتقدند که «منوچهر متکی» می‌تواند فضای رقابتی ایجاد کند. در این مورد «حمیدرضا ترقی»، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در همین مورد به خبرآنلاین گفت: «فکر نمی‌کنم شریان و گروه‌های نظیر آن زمینه‌ای برای ریاست مجلس داشته باشند چراکه آنها ۴،۵ نفر اصلی دارند و بقیه را از لیست‌های مشترک معرفی کردند. هر جریانی که سرمایه‌گذاری کند، قطعاً در انتخاب رییس مجلس تاثیر دارد، بنابراین به نظر می‌رسد که برای ریاست مجلس شاهد رقابت تنگاتنگ خواهیم بود کما اینکه نامزدها از حالا تلاش خودشان را برای یارگیری از میان منتخبین، شروع کردند و جلسات و برنامه‌های متعددی دارند که باید مشاهده کرد در نهایت به جمع‌بندی می‌رسند چرا که هیچ‌کدام اکثریت مطلق و نسبی ندارند که بدون ائتلاف با بقیه فراکسیون‌ها بتوانند به راحتی رأی لازم برای ریاست مجلس را بدست بیاورند. لذا در حال حاضر انتخاب رییس مجلس دوازدهم به تعاملات و جلسات بستگی دارد که براساس آن بتوانند زمینه را برای تعیین رییس مجلس آینده فراهم کنند.»

او در پاسخ به این سوال که رقابت تنگاتنگ برای ریاست مجلس میان چه کسانی است؟ منظور شما نبویان، متیک و قالیباف است یا فرد دیگری؟ ادامه داد: «منظور بیشتر متکی است، نبویان برابر قالیباف ادعایی ندارد ضمن اینکه اخیراً از قالیباف تعریف کرده است، در نتیجه فکر نکنم نبویان به دنبال ریاست مجلس باشد اما بهرحال متکی برای ریاست مجلس فعال‌تر است.» همچنین ذوالنور که در هیچ لیستی نیست هم برای ریاست مجلس فعالیت می‌کند. در مجموع به نظر می‌رسد قالیباف و متکی برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند و برای نائب رییسی مجلس هم افرادی نظیر پزشکیان، نیکزاد و حاجی بابایی مطرح هستند.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.