تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 9:50
کد خبر : 140007

درخشان : بازی با النصر عادی نبود، الدحیل را شکست می‌دهیم

درخشان : بازی با النصر عادی نبود، الدحیل را شکست می‌دهیم

آرمان شرق-گروه ورزش: به همه تیم‌ها ضرر می‌زند. به نساجی و سپاهان هم آسیب می‌زند. الان الدحیل در لیگ خودش بازی می‌کند و بعد به لیگ قهرمانان می‌آید. شرایط، شرایط سختی است. وقتی تیمی بازی نکند از آن آمادگی دور می‌ماند و شرایط آرمانی خودش را از دست می‌دهد در نتیجه استیبل کمتری خواهد داشت. وقتی تیمی در کوران مسابقات است هم شرایط فیزیکی بهتری دارد و هم از نظر تاکتیکی و این باعث می‌شود تیم کامل‌تر شود.

«اعتماد»: پرسپولیس پس از شکست مقابل النصر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا این هفته به مصاف الدحیل می‌رود. کسب یک نتیجه خوب در این دیدار برای نماینده کشورمان بسیار حیاتی است. البته پرسپولیسی‌ها با توجه به غیبت یکی، دو بازیکن کلیدی‌شان کار دشواری مقابل میزبان پرستاره خود دارند. با این حال ایرانی‌ها بارها ثابت کردند کار سخت را بهتر انجام می‌دهند. همین قانون نوشته باعث می‌شود امیدوار باشیم تا نتیجه بازی همانی باشد که هواداران قرمزدوست می‌خواهند. با حمید درخشان بازیکن و مربی سابق پرسپولیس در خصوص این دیدار و بازی قبلی سرخپوشان در مقابل النصر گفت‌وگو کردیم. پیشکسوت پرسپولیس به خبرنگار اعتماد گفت پیش‌بینی می‌کند نتیجه بازی با الدحیل یک بر صفر به سود نماینده کشورمان تمام شود. او همچنین برای دو نماینده دیگر ایران در آسیا هم آرزوی موفقیت کرد. در ادامه چکیده‌ای از صحبت‌های حمید درخشان با خبرنگار اعتماد را بخوانید.

ارزیابی شما از تقابل پرسپولیس و الدحیل چیست؟

بازی سختی است. با توجه به داشته‌های آن تیم و با در نظر گرفتن اینکه ‌در زمین خودشان بازی می‌کنند و در شرایط مسابقه قرار دارند اوضاع سخت است. اما پرسپولیس در شرایط مسابقه نیست و از یک طرف هم دو بازیکن خوبش را به دلیل مصدومیت از دست داده. به همین دلیل کار پرسپولیس سخت می‌شود. اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و‌ این توانایی را دارد که در آنجا امتیاز بگیرد و حتی می‌توانند الدحیل را ببرند. الدحیل بازیکنان بزرگی دارد اما پرسپولیس هم تیم بزرگی است و آنها هم روی پرسپولیس حساب کردند. مطمئن هستم اگر پرسپولیس در شرایط عادی خودش باشد و بازیکنان در حد خودشان ظاهر شوند، می‌توانند نتیجه بگیرند.

قبول دارید شرایط بازی با النصر عادی نبود؟

مطمئنا عادی نبود و شرایط را برای خودشان عادی نکردند. شرایط زمین هم خوب نبود اما پرسپولیس آن پرسپولیس همیشگی نبود. اگر بود در آن بازی خیلی بهتر بازی می‌کرد و می‌توانست نتیجه را طور دیگر رقم بزند.

علتش چی بود؟

یک کمی آن تیم را بزرگ کرده بودند و وحشت از ستاره‌های بزرگ روی عملکرد بازیکنان تاثیر گذاشت و بازیکنان آن کیفیت همیشگی را نداشتند. می‌توانستند خیلی بهتر از اینها ظاهر شوند. مطمئنم در بازی با الدحیل شرایط بهتری برای پرسپولیس رقم می‌خورد و بازی خوبی را ارایه می‌دهد.

تحت‌تاثیر قرار گرفتن بازیکنان پرسپولیس مقابل بازیکنان النصر تا جایی پیش رفت که گفته می‌شود زاهدی بعد از شکست از رونالدو درخواست پیراهن کرد!

نه. این دروغ بود! این یک چیز چرتی بود که شایعه‌ کردند! اصلا اینطور نبود که ‌درخواست پیراهن کند.

اما عملکرد‌ بد زاهدی مقابل النصر را که نمی‌شود انکار کرد!

باید به او‌کمک کرد. شهاب باید در پست تخصصی‌اش بازی کند و احیا کردن او از این طریق میسر می‌شود که همه بازیکنان دست به دست هم بدهند تا به او کمک کنند. باید به او توپ خوب برسانند و در موقعیت تک به تک قرار بدهند مخصوصا هافبک‌ها می‌توانند این نقش را خیلی خوب بازی کنند و باید با شرایط شهاب آشنا شوند که چه جور توپی را می‌خواهد و چه جایی باید به او توپ بدهند. ضمن اینکه خودش هم باید بیشتر تلاش کند تا بتواند در پرسپولیس با کیفیت بهتری بازی کند.

نکته بعدی درباره برنامه‌ریزی بازی‌های لیگ است که باعث شده پرسپولیس در شرایط بازی قرار نداشته باشد.

به همه تیم‌ها ضرر می‌زند. به نساجی و سپاهان هم آسیب می‌زند. الان الدحیل در لیگ خودش بازی می‌کند و بعد به لیگ قهرمانان می‌آید. شرایط، شرایط سختی است. وقتی تیمی بازی نکند از آن آمادگی دور می‌ماند و شرایط آرمانی خودش را از دست می‌دهد در نتیجه استیبل کمتری خواهد داشت. وقتی تیمی در کوران مسابقات است هم شرایط فیزیکی بهتری دارد و هم از نظر تاکتیکی و این باعث می‌شود تیم کامل‌تر شود.

بازی‌های آسیایی هم برای فدراسیون و حتی ورزش کشورمان اهمیت ندارد؟

به تیم‌هایی که در بازی‌های آسیایی شرکت کردند نگاه کنید. نه کره و نه عربستان و نه ژاپن هیچ‌کدام ‌تیم‌های اصلی خودشان را نفرستادند. ما با فلسطین و تایلند و هنگ‌کنگ بازی می‌کنیم‌که اینها فوتبالی ندارند که بخواهیم حتی درباره ‌این تیم‌ها‌ حرفی بزنیم. متاسفانه ما خودمان را داریم‌ گول می‌زنیم. شما ژاپن را نگاه کنید که می‌رود آلمان را در خاک خودش شکست می‌دهد اینکه با تایلند و فیلیپین بازی کنیم به فوتبال ما چیزی اضافه نمی‌شود.

حالا که صحبت از تیم امید شد، شما هم یکی از گزینه‌های سرمربیگری در تیم امید بودید. نظر شما درباره حذف تیم امید از حضور در مرحله نهایی انتخابی المپیک ‌چیست؟

به نظر من حیف شد. بازیکنان خوبی از دل لیگ در آمده بودند منتها زمان کمتری داشتند برای آماده‌سازی و تیم خیلی نمی‌توانست خودش را آماده کند و خوب هم نتوانستند از بازیکنان با کیفیت بهره ببرند.

برگردیم به بازی‌های لیگ‌قهرمانان، یک مساوی هم می‌تواند پرسپولیس را در بازی‌ها حفظ کند؟

نه. اینجوری نگاه نکنید! امیدوارم پرسپولیس با بازی قدرتمندانه برای کسب سه امتیاز برود. دنبال مساوی نیستیم .

البته با توجه به سرمایه‌گذاری تیم‌های عربی کارمان سخت است.

آفرین! چرا ما سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم؟ سرمایه‌گذاری نکردیم ‌و می‌خواهیم معجزه کنیم؟ امیدوارم واقع‌بین باشیم و برویم مشکلات خودمان را حل کنیم.

شما به عنوان مربی پرسپولیس مقابل الدحیل روی نیمکت بودید.

بله. شما نباید بترسید. شما باید با اقتدار بازی کنید چون آنها چیزی بیشتر از تیم ما ندارند و فقط چند ستاره خریدند. الان پُز ستاره‌های جدید را می‌دهند!

با یک شکست فشار زیادی روی یحیی ایجاد شد. نظر شما در این باره چیست؟

بله. نباید اینطور باشد. اشکال ما این است با هر باختی فشار را روی سرمربی می‌گذاریم. ببینیم چه کاری کردیم برای تیم‌مان و فشار را از سرمربی ‌برداریم تا راحت و با فکر راحت کارش را انجام دهد.

نتیجه چند چند می‌شود؟

فکر می‌کنم پرسپولیس یک بر هیچ برنده می‌شود. آرزو دارم نساجی و سپاهان هم در آسیا موفق شوند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.