تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 0:14
کد خبر : 144747

دربی ۱۰۲ با حضور کمک داور ویدئویی / داوران عراقی VAR امروز در تهران

دربی ۱۰۲ با حضور کمک داور ویدئویی / داوران عراقی VAR امروز در تهران

آرمان شرق-گروه ورزش: وجود VAR در دربی ۱۰۲ پایتخت اتفاقی مثبت برای فوتبالدوستان است که می‌تواند اشتباهات داوری را به پایین‌ترین حد خود برساند و باعث شود حق تیمی در مسابقه حساس لیگ برتر ایران خورده نشود.با شرایط موجود احتمالا طی ساعات آینده شاهد اعلام رسمی فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دربی با تکنولوژی کمک داور ویدئویی خواهیم بود.

دربی ۱۰۲ با حضور کمک داور ویدئویی / داوران عراقی VAR امروز در تهران

اختصاصی-داوران عراقی VAR فردا در تهران

به گزارش “ورزش سه”، با اینکه فدراسیون فوتبال هنوز به طور رسمی برگزاری دربی روز پنجشنبه با حضور VAR را اعلام نکرده، اما شواهد اینطور نشان می‌دهد که این مجوز از سوی فیفا صادر شده و بازی پرسپولیس و استقلال با کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد.

در جلسه شنبه شب اعضای کمیته داوران درباره کسب اجازه از فیفا برای استفاده از VAR در دربی بحث شد و بعد از آن افشاریان جلسه‌ای را با مهدی تاج داشت. رایزنی‌های فدراسیون فوتبال با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه یافت تا بتوانند مجوز استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی را دریافت کنند و حالا شواهد نشان می‌دهد این اتفاق رخ داده است.

با توجه به اینکه در صورت برگزاری دربی با VAR تیم داوران قضاوت کننده باید لایسنس کمک داور ویدئویی را دریافت کرده باشند و از ایران فقط موعود بنیادی‌فرد این لایسنس را داراست. از قبل مشخص بود که برای اتاق مانیتورینگ فدراسیون فوتبال باید یک داور خارجی دارای لایسنس را به ایران بیاورد و حالا ظاهرا مقدمات این کار صورت گرفته است.

بر اساس کسب اطلاع خبرنگار “ورزش سه” فدراسیون فوتبال برای “زید ثامر” داور عراقی و دستیار او که “حیدر عبدالحسن” نام دارد برای روز چهارشنبه از بغداد به تهران بلیت تهیه کرده و این دو داور دارای لایسنس VAR به ایران سفر خواهند کرد تا در اتاق مانیتورینگ مستقر شوند.

اینطور که شواهد نشان می‌دهد قرار است برای اولین بار یک مسابقه باشگاهی فوتبال ایران با VAR برگزار شود.

با این شرایط تنها داور ایرانی که می‌تواند در دربی پایتخت قضاوت کند، موعود بنیادی‌فرد است و حتی گفته می‌شود فدراسیون به او برای حضور در تهران آماده باش هم داده است.

سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم نیز با سابقه همکاری با بنیادی‌فرد کمک‌های خود خواهند بود و داور چهارم را فدراسیون اعلام خواهد کرد.

وجود VAR در دربی ۱۰۲ پایتخت اتفاقی مثبت برای فوتبالدوستان است که می‌تواند اشتباهات داوری را به پایین‌ترین حد خود برساند و باعث شود حق تیمی در مسابقه حساس لیگ برتر ایران خورده نشود.

با شرایط موجود احتمالا طی ساعات آینده شاهد اعلام رسمی فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دربی با تکنولوژی کمک داور ویدئویی خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.