تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آبان 1401 - 21:52
کد خبر : 116957

خیلی از سیاسیون سواد حکمرانی ندارند

خیلی از سیاسیون سواد حکمرانی ندارند

آرمان شرق-گروه سیاست:باید به آن آقایی که نماینده مجلس شده است، بگوییم شما که از کنار زدن مرجعیت حرف می زنید، نمی دانید اصل این عمل چقدر بد است؟ نمی دانید این کار چه تبعاتی داشت و چقدر ضرر زد و در صورت تکرار چه خسارت هایی خواهد داشت؟ جالب است، ایشان در روزهایی که رئیس جمهور کشور آذربایجان مشغول سم پاشی است، با یادآوری مساله ای که برای آیت الله شریعت مداری پیش آمد، بخش زیادی از مردم را  که آذری زبان است ناراحت و حتی می تواند تحریک کند؟

خیلی از سیاسیون سواد حکمرانی ندارند

آرمان امروز: سیاست ورزی فعالیتی مهم و تاثیرگذار  در جامعه امروز  است. به همین دلیل سیاست مدارانی که فعالیت در عرصه سیاسی را انتخاب می کنند، باید از شاخصه هایی برخودار باشند تا بتوانند حضوری مثبت در عرصه داشته باشند. با این توضیح که «فن بیان» یکی از مهمترین الزام  های یک رجل سیاسی است. در واقع سیاسیون به هنگام اظهارنظر باید قید زمان، مکان، شرایط و البته میزان تاثیرگذاری اظهارنظرشان را بسنجند تا با اشتباهی دانسته یا نادانسته هزینه سازی نکنند.
«برای دولت مثل آب خوردن بود که از همان روزهای اول اجازه دهد تا نیروی انتظامی از گلوله‌های جنگی استفاده کند»، «ما مرجعیت و رئیس جمهوری را کنار گذاشتیم؛ اینها که فوتبالیست اند» این دو اظهارنظر را سخنگوی دولت و یکی از نماینده های مجلس مطرح کرده اند. آنهم در شرایطی که کشور از حدود ۲ ماه پیش فضایی مملو از تنش را تجربه می کند، تا این سئوال مطرح شود که آیا این ۲ مقام سیاسی نمی دانند اینطور حرف زدن به مثابه هیزم در آتش انداختن است؟
حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با «آرمان امروز» با گفتن اینکه «خیلی از حکمرانان ما سواد حکمرانی ندارند» اظهار داشت: واقعا جای تاسف و تاثر است، خیلی از چهره هایی که در دولت و مجلس هستند، حتی با ادبیات ابتدایی سیاست و سیاست ورزی آشنایی ندارند. باید بررسی کنیم و بدانیم کجای کارمان اشتباه بود که آدم هایی به قوای مهم راه پیدا کرده اند که هیچ، تاکید می کنم هیچ درکی از سیاست و حتی شرایط روزهای بحرانی ندارند و به همین دلیل چشم شان را می بندند و زبان شان را می چرخانند. دبیر کل حزب سبز در ادامه گفت: شاید من مثلا معلم خوبی باشم و زبان رسانه را بلد نباشیم و شما که روزنامه نگارید، زبان رسانه رام می دانید و شاید نتوانید وارد مباحث علمی شوید که این به خودی خود اصلا اشکالی ندارد. مشکل جایی خودنمایی می کند که افراد به جاها و حوزه هایی ورود می کنند که در آن هیچ تخصص و تبحری ندارند. سئوال من از آقای بهادری جهرمی این است، آیا واقعا نمی دانند اینکه می گوید، دولت می توانست اجازه تیر بدهد و نداد، چقدر در فضای پر از التهاب این روزها می تواند خطرناک باشد؟
او افزود: باید به آن آقایی که نماینده مجلس شده است، بگوییم شما که از کنار زدن مرجعیت حرف می زنید، نمی دانید اصل این عمل چقدر بد است؟ نمی دانید این کار چه تبعاتی داشت و چقدر ضرر زد و در صورت تکرار چه خسارت هایی خواهد داشت؟ جالب است، ایشان در روزهایی که رئیس جمهور کشور آذربایجان مشغول سم پاشی است، با یادآوری مساله ای که برای آیت الله شریعت مداری پیش آمد، بخش زیادی از مردم را  که آذری زبان است ناراحت و حتی می تواند تحریک کند؟ این چه رفتاری است که «حذف مرجعیت» را نشانه ای می داند که می توانند فوتبالیست ها را هم حذف کنند! سئوال من این است، با حذف کردن فوتبالیست ها می خواهند به چه چیزی برسند و به کجا برسند؟ واقعا نمی دانند، در فضای فعلی کشور نباید به چیزی جز آرام کردن مردم فکر کنیم؟
حسین کنعانی مقدم در پایان گفت: اگر مشکلات مان روز به روز بیشتر می شود،، اگر جامعه امیدی به اصلاح ندارد، اگر فاصله مردم با مسئولان بیشتر و بیشتر می شود و … دلیلی جز این ندارد که ساختار تصمیم گیری و اجرایی کشور اغلب  به دست عده ای افتاده است که کمترین شناختی از مملکت داری ندارند و با هر اظهارنظرشان و هر تصمیمی که می گیرند، کشور را به سمت بحران های بیشتری می برند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.