جنگ بر سر شیتیل!

دنیای اقتصاد : در نشست خبری بعد از بازی استقلال برابر گل‌گهر سیرجان، جواد نکونام با ورود به مسائل داوری، بار دیگر بحث کارشناسان شیتیل‌بگیر را مطرح کرد. پس از آن نیز اعضای کادرفنی استقلال در مصاحبه‌های دیگری روی همین موضع پافشاری کردند؛ از جمله محمد نوازی، دستیار جواد نکونام که گفته برخی کارشناسان داوری با پیراهن قرمز در مورد صحنه‌های حساس نظر می‌دهند!

ما به وقایع بازی با گل‌گهر کاری نداریم و نظرات تعداد زیادی از کارشناسان در مورد صحنه‌های این بازی موجود است. به علاوه کاملا قبول داریم که متاسفانه در همه حوزه‌ها فساد هست؛ احتمالا هم داور فاسد داریم، هم کارشناس و خبرنگار و گزارشگر مزدور و هم مربی آلوده. بالاخره این شیتیل‌هایی که گفته می‌شود اینها می‌گیرند را یک عده باید بدهند دیگر؛ از کشورهای خارجی که کسی نیامده رشوه بدهد! با این حال رفته رفته به نظر می‌رسد گفتمان عصبی و تهاجمی نکونام و دستیارانش رنگ و بوی لج‌بازی گرفته است. یعنی هر کجا کارشناسان به نفع او و تیمش حرف بزنند، طیب و طاهر هستند و هر کجا به ضرر تیم جواد شهادت بدهند، باید تحقیر شوند و توهین بشنوند؟ احتمالا او از کارشناسی‌های بعد از دربی تهران شاکی است، اما انصافا کدام کارشناس داوری در سراسر جهان می‌تواند در صحنه برخورد امید حامدی‌فر با شهاب زاهدی حکم به اخراج هافبک استقلال ندهد؟

یعنی الان هر که بگوید آن صحنه کارت قرمز داشت، شیتیل گرفته؟ اگر عین این اتفاق برای تیم خودتان می‌افتاد و  VAR هم به صحنه ورود نمی‌کرد، زمین و زمان را روی سرتان نمی‌گذاشتید؟ این هفته حداقل پنج کارشناس داوری گفتند گل تیم سیرجانی آفساید بوده و همان‌ها تصریح کردند پنالتی استقلال هم صحیح نبوده است. خب الان تکلیف اینها چه می‌شود؟ نصف شیتیل‌شان را گرفته‌اند و نصفش را نگرفته‌اند؟ کاش ادبیات سرمربی یکی از مهم‌ترین تیم‌های فوتبال ایران این‌قدر تند، تهاجمی و آغشته به تهمت و تخریب نباشد. این‌طوری بدتر استقلال را از چشم ناظران می‌اندازید و کلاس و سطحش را پایین می‌آورید. دیگر خود دانید.