تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 9:18
کد خبر : 149573

جزئیات نتایج نهایی انتخابات ۱۱ اسفند در سراسر کشور

جزئیات نتایج نهایی انتخابات ۱۱ اسفند در سراسر کشور

آرمان شرق-گروه سیاست:  ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر شامل ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات بودند که بیش از ۲۵ میلیون نفر از این تعداد معادل ۴۱ درصد در انتخابات مشارکت کردند. در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند.

جزئیات نتایج نهایی انتخابات ۱۱ اسفند در سراسر کشور

ایرنا – فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی شعب سراسر کشور که از ساعت هشت تا ۲۴ روز جمعه ۱۱ اسفند برای ۲۹۰ کرسی خانه ملت و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان آغاز شده بود، با حضور پرشور و آگاهانه مردم پایان یافت.

 ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر شامل ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات بودند که بیش از ۲۵ میلیون نفر از این تعداد معادل ۴۱ درصد در انتخابات مشارکت کردند. در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند.

 

آمار نهایی شمارش آرا و اسامی منتخبین مردم برای حضور در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت کامل و با ذکر جزییات در جدول زیر درج شده است:

 

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار شد، این چهار حوزه هزار و ۷۰۰ شعبه داشتند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شد.

 

آمار نهایی منتخبین مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور را نیز در جدول زیر بخوانید: 

 

 

مجلس خبرگان رهبری ۸۸ کرسی دارد و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

انتخابات یازدهم اسفند در یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و با ایجاد حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان کشوربرگزار شد که از این تعداد ۱۵ هزار شعبه آن سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.