تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 18:35
کد خبر : 134945

جدیدترین آمار در باره حجاب

جدیدترین آمار در باره حجاب

آرمان شرق-گروه جامعه:دبیر کارگروه آسیب های اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ۳۷,۲ درصد از زنان بی حجاب تهران در تحقیقات انگیزه شناسی دارای مدرک دیپلم و ۳۱.۲ درصد مدرک کارشناسی و ۱۸.۱ درصد زنان بی حجاب مدرک فوق دیپلم و ۹.۴ درصد مدرک کارشناسی ارشد و ۱.۸ درصد مدرک دکتری و ۱.۴ درصد نیز تحصیلات زیر دیپلم داشتند.براساس نتایج یک پژوهش بیش از ۴۴درصد بانوان بی‌حجاب تذکر مودبانه را می‌پذیرند.

جدیدترین آمار در باره حجاب

زینب غدیری، دبیر کارگروه آسیب های اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ۳۷,۲ درصد از زنان بی حجاب تهران در تحقیقات انگیزه شناسی دارای مدرک دیپلم و ۳۱.۲ درصد مدرک کارشناسی و ۱۸.۱ درصد زنان بی حجاب مدرک فوق دیپلم و ۹.۴ درصد مدرک کارشناسی ارشد و ۱.۸ درصد مدرک دکتری و ۱.۴ درصد نیز تحصیلات زیر دیپلم داشتند.

جی پلاس؛  دبیر کارگروه آسیبهای اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: براساس نتایج یک پژوهش بیش از ۴۴درصد بانوان بی‌حجاب تذکر مودبانه را می‌پذیرند.

طبق گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ دبیر کارگروه آسیبهای اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: براساس نتایج یک پژوهش بیش از ۴۴درصد بانوان بی‌حجاب تذکر مودبانه را می‌پذیرند.

غدیری در مصاحبه با رادیو گفت وگو ، عنوان کرد: براساس نتایج پژوهش انگیزه شناسی زنان بی‌حجاب تهران که در خرداد ماه ۱۴۰۲برگزار شد، ۴۴،۸ درصد بانوان بی‌حجاب در تهران تذکر مودبانه در مورد پوشش خود را می‌پذیرند.

زینب غدیری، دبیر کارگروه آسیب های اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفتگوی اجتماعی‌ در مورد الگوی پوشش و چالش های پیش رو گفت: در بخش های فرهنگی اگر ساختار روان شناخته نشود کارهایی انجام می شود که اتلاف بودجه است و نه فقط اثر گذار نیست آسیب زا هم خواهد بود.

وی افزود: طبق این پژوهش ۳۹،۲ درصد از زنان بی حجاب تهران جوانان رده ۲۳ تا ۳۲ سال و متولدین دهه هفتاد، ۳۰.۷ درصد گروه سنی ۳۳ تا ۴۲ و متولیدن دهه ۶۰ ، ۱۹.۹ درصد گروه سنی ۱۸ تا ۲۲ سال دهه هشتادی، ۹.۴ درصد گروه سنی ۴۳ تا ۵۲ سال متولدین دهه پنجاه و ۸ درصد نیز گروه سنی ۵۳ تا ۶۲ سال و متولیدن دهه ۴۰ بودند.

غدیری بیان داشت: ۳۷,۲ درصد از زنان بی حجاب تهران در تحقیقات انگیزه شناسی دارای مدرک دیپلم و ۳۱.۲ درصد مدرک کارشناسی و ۱۸.۱ درصد زنان بی حجاب مدرک فوق دیپلم و ۹.۴ درصد مدرک کارشناسی ارشد و ۱.۸ درصد مدرک دکتری و ۱.۴ درصد نیز تحصیلات زیر دیپلم داشتند.

* بیش از ۳۴ درصد زنان بی حجاب تهران خانه دار هستند

او تصریح کرد: ۳۴،۹ درصد زنان بی حجاب این پژوهش خانه دار،۲۵.۱ درصد دانشجو ، ۱۹.۳درصد شاغلین آزاد، ۱۴.۳درصد کارمند و ۴.۱ درصد بیکار و ۱ درصد از قشر معلمان و ۰.۸ درصد از قشر اساتید و ۰.۴ درصد پشت کنکوری و۰.۱ درصد بازنشسته بودند.

غدیری اظهار داشت: ۴۶,۶ درصد زنان بی حجاب مجرد و ۴۲.۸ درصد زنان متاهل، ۸.۷ درصد آنها مطلقه و همسر ۱.۹ درصد از زنان فوت شده است و همسر ۶۹.۶ درصد از زنان موافق با نوع پوشش و بی حجابی آنها بوده و ۱۷.۲ درصد از همسران نیز مخالف پوشش بوده اند.

دبیر کارگروه آسیب های اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: بر اساس این پژوهش ۶,۴ درصد بانوانی تهرانی که حجاب برداشتند در آذر ماه ۱۴۰۱ اقدام به کشف حجاب کرده بودند و ۹.۴ درصد افزایش در دی ماه ۱۴۰۱، ۲.۹ درصد کاهش در بهمن و ۳.۱ درصد در اسفند۱۴۰۱ افزایش و ۲.۸ درصد افزایش در فروردین و ۰.۷ درصد در اردیبهشت ۱۴۰۲ بوده است.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.