تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آبان 1401 - 1:36
کد خبر : 116232

تهدید جمهوری آذربایجان را جدی بگیریم

تهدید جمهوری آذربایجان را جدی بگیریم

منصور حقیقت پور آرمان امروز:در ابتدا باید بگوییم بهتر است مقامات جمهوری اسلامی ایرانی در قبال برخورد با زیاده‌خواهی‌های و اظهارات خارج از عرف «الهام علی‌اف»، رییس جمهور جمهوری آذربایجان که در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کرده است، از خواب استراتژیک بیدار شوند و جوابی درخورد به او بدهند تا بار دیگر با حمایت «نئوعثمانی‌ها»

منصور حقیقت پور
آرمان امروز:در ابتدا باید بگوییم بهتر است مقامات جمهوری اسلامی ایرانی در قبال برخورد با زیاده‌خواهی‌های و اظهارات خارج از عرف «الهام علی‌اف»، رییس جمهور جمهوری آذربایجان که در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کرده است، از خواب استراتژیک بیدار شوند و جوابی درخورد به او بدهند تا بار دیگر با حمایت «نئوعثمانی‌ها» و «اسراییلی‌ها» ایران را تهدید نکند. در واکنش به اظهارات روز گذشته رییس جمهور کنونی آذربایجان باید بگوییم که او در طول دوران مدیریت خود همواره با حمایت خارجی‌ها کشور را مدیریت کرده است. او ابتدا باید وضعیت خودش را در جمهوری آذربایجان تثبیت کند و پس از آن بیاید ایران را تهدد کند. منافع ایران در حال حاضر ایجاب می‌کند تا با کشور «ارمنستان» که همسایه شمالی ما محسوب می‌شود در این بازده زمانی همکاری اقتصادی داشته باشد، این موضوع ربطی به جمهوری آذربایجان ندارد که بخواهد در این مورد اظهار نظر کنند و بخواهد تمامیت عرضی ایران را تهدید کند. ایران بر پایه منافع ملی خودش با دیگر کشورها رابطه برقرار می‌کند و اگر کسی بخواهد این موضوع را زیر سوال ببرد و یا بخواهد برای آینده روابط ایران بر اساس منافع خودش تصمیم گیری کند باید جواب قاطعی به آنها داده شود.
دولت آذربایجان بعد از اینکه توانست با حمایت نئوعثمانی‌ها و البته اسرائیلی‌ها قره‌باغ را اشغال کند، حالا در این اندیشه است که می‌تواند ایران را هم تهدید کند ولی آنها باید بدانند که در حد این بحث‌ها و تئوری‌ها نیست. البته فراموش نکنید که آمریکا هم از این تحرکات خوشحال است و از فعالیت‌های دیگر کشورها با محوریت جمهوری آذربایجان در قفقاز جنوبی حمایت می‌کند. در پایان به باید به فعالیت‌هایی که از جانب جمهوری آذربایجان، ایران را تهدید می‌کند هم اشاره کنیم که به‌تازگی باعث شهادت هموطنان‌مان در عملیات تروریستی حرم «شاه‌چراغ(ع)» بودیم که طبق اعلام نهادهای امنیتی این عملیات به‌‌صورت مستقیم در جمهوری آذربایجان طراحی شده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.