تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1402 - 8:22
کد خبر : 143717

تقابل پرسپولیس با این رونالدو دل شیر می‌خواهد!

تقابل پرسپولیس با این رونالدو دل شیر می‌خواهد!

آرمان شرق-گروه ورزش:درخشش کریستیانو رونالدو در النصر عربستان این روزها بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه رسانه‌های داخل ایران قرار گرفته است. این هم یک دلیل ساده دارد: پرسپولیس فردا باید در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در عربستان به مصاف النصر برود. 

تقابل پرسپولیس با این رونالدو دل شیر می‌خواهد!

 «اعتماد»، درخشش کریستیانو رونالدو در النصر عربستان این روزها بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه رسانه‌های داخل ایران قرار گرفته است. این هم یک دلیل ساده دارد: پرسپولیس روز دوشنبه باید در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در عربستان به مصاف النصر برود.
البته بعد از آخرین بازی النصر در لیگ عربستان رونالدو نشان داد که کمی احساس مصدومیت می‌کند و برخی رسانه‌ها هم خبر دادند سرمربی تیم عربستانی با توجه به در پیش بودن دربی عربستان و تثبیت صعود تیمش به دور حذفی لیگ قهرمانان به رونالدو استراحت بدهد. به هر حال چه رونالدو مقابل بیرانوند و دوستانش بازی کند چه نکند، نمی‌توان از آمار شگفت‌انگیزی که سی‌آرسون در فصل جاری از خود به‌جا گذاشته توجه نکرد.
در واقع در ماه‌های گذشته هفته‌ای نبوده که از عملکرد درخشان کریستیانو رونالدو این فوق ستاره فوتبال دنیا نشنویم. کریس ۳۸ ساله در سرزمین پادشاهی همچنان مثل الماس می‌درخشد و به نظر می‌رسد با رودی که او در پیش گرفته و بدن فوق‌العاده‌ای که دارد حداقل تا ۴ سال دیگر می‌تواند در این سطح به کارش ادامه دهد. گرچه کریس جدیدا هر بار با پرسشی در مورد بازنشستگی مواجه شده اعلام کرده است که مشخص نیست!
رونالدو با پیراهن النصر در این هفته هم در لیگ عربستان عملکرد درخشانی را به ثبت رساند و برای دویست و نوزدهمین بار طی دوران فوتبالش دبل کرد! رونالدو جمعه شب دو گل برای تیمش زد که یکی از آنها شانس تبدیل شدن به گل برتر سال لیگ عربستان را دارد؛ یک چیپ تماشایی از فاصله بیش از ۴۰ متری!
این فوق ستاره پرتغالی تاکنون دروازه ۱۹۰ تیم مختلف را باز کرده و همچنان یکی از ترسناک‌ترین مهاجمان برای تیم‌های مختلف دنیا محسوب می‌شود.‌ آمار جذاب رونالدو به تیمش کمک کرده تا در ۱۹ بازی گذشته خود ۱۸ بار برنده از زمین خارج شوند و در یک بازی هم به نتیجه مساوی رضایت دادند! این نتایج خارق‌العاده در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ عربستان از تیم سعودی یک مدعی تمام عیار ساخته است و از همین حالا می‌شود نام النصر را در بین مدعیان شماره یک قهرمانی در ACL و لیگ عربستان قرار داد. حال پرسپولیس باید مقابل چنین آماری دست به کاری غیرمنتظره بزند و در وهله اول نوار بردهای النصر و رونالدو را پاره کند و در درجه دوم برای برد بجنگد! کاری بسیار سخت که انجام دادنش دل شیر می‌خواهد.
اما آمار جذاب و چشمگیر رونالدو در این فصل
به همین چند بند خلاصه نمی‌شود. یکی از ابرستارگان دنیای فوتبال تا هفته چهاردهم لیگ حرفه‌ای عربستان با ۱۵ گل زده صدرنشین برترین گلزنان این کشور است و نام وی بالاتر از ستارگانی همچون میتروویچ و بنزما و تالیسکا و دمبله قرار دارد! نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده گلزن برتر عربستان ۵ گل از فوق ستاره النصر کمتر زده است! از طرفی رونالدو از ۸ بازی مانده به پایان سال میلادی فقط دو ‌گل می‌خواهد تا تعداد‌ گل‌هایش در سال ۲۰۲۳ میلادی را به عدد شگفت‌انگیز ۵۰ برساند. او تا اینجا در ۵۲ بازی ۴۸ گل به ثمر رسانده و ۱۳ پاس گل هم داده که نشان می‌دهد کریس آمار تاثیرگذاری مثبت یک گل در هر بازی را به ثبت رسانده است.
وقتی به عملکرد کریستیانو در ماه نوامبر در لیگ عربستان نگاه می‌کنیم بهتر می‌شود درک کرد که او هر ماه بهتر از قبل کار می‌کند. در ماه گذشته، او در سه بازی چهار گل و یک پاس گل را به ثبت رسانده و با این تفاسیر باید گفت «زمان» برای تمام مردم کره زمین منهای رونالدو در حال گذر است!
مهاجمی که خیلی‌ها اعتقاد دارند با تلاش فراوان و زحماتی مثال‌زدنی به این جایگاه رسیده و برخلاف لیونل مسی آن نبوغ و استعداد ذاتی را  در  ژن  فوتبالی‌اش  ندارد.
هدف از این مطلب مقیاس اعصاب خردکن بین مسی و رونالدو نیست بلکه از ابرستاره‌ای تمجید می‌کنیم که هر چه از خوب بودن او بنویسیم حق مطلب ادا نخواهد شد. بسیاری از دوستداران رونالدو دوران بازنشستگی این بازیکن را شاید پایان فوتبال تعبیر کنند، اما ما نمی‌خواهیم از الان به آن زمان فکر کنیم. دوست داریم این بازیکن را حالاحالاها در مستطیل سبز ببینیم و همچنان شاهد  ادامه رکوردشکنی‌هایش  باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.