تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1402 - 16:55
کد خبر : 145294

تعطیلی لیگ به نفع پرسپولیس است؟

تعطیلی لیگ به نفع پرسپولیس است؟

تعطیلی لیگ به نفع پرسپولیس است؟  «اعتماد»، چند هفته‌ای است که پرسپولیس از شرایط آرمانی فاصله گرفته و این اتفاق باعث عقب ماندن این تیم از کورس قهرمانی و طبعا ناراحتی هواداران پرشمار این تیم شده است. هوادارانی که پس از فتح سه‌گانه در فصل پیش در فصل جاری هم انتظارات زیادی از یحیی و

تعطیلی لیگ به نفع پرسپولیس است؟

 «اعتماد»، چند هفته‌ای است که پرسپولیس از شرایط آرمانی فاصله گرفته و این اتفاق باعث عقب ماندن این تیم از کورس قهرمانی و طبعا ناراحتی هواداران پرشمار این تیم شده است. هوادارانی که پس از فتح سه‌گانه در فصل پیش در فصل جاری هم انتظارات زیادی از یحیی و شاگردانش دارند. اما چرا پرسپولیس از ۹ بازی اخیرش فقط یک برد به دست آورده و به لحاظ فنی هم عملکرد قابل دفاعی نداشته؟ اتفاقی که باعث ‌شده بعضی از ‌هواداران پرسپولیس در فضای مجازی خواستار برکناری یحیی شوند. رضا جباری یکی از پیشکسوتان این تیم که همواره از حامیان یحیی گل محمدی بوده بهتر می‌تواند به این سوال پاسخ دهد.

پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان هم نتوانست برنده از زمین خارج شود. به نظر شما علت کسب یک مساوی مقابل تیم ته جدولی چیست؟

من اوایل بازی را ندیدم که چطور شد گل خوردیم چون در تمرین تیم خودم بودم اما فکر می‌کنم دریافت آن گل، تیم را به لحاظ روحی – روانی دچار مشکل می‌کند. نمی‌دانم یک ربع، بیست دقیقه اول به پرسپولیس چه گذشت اما یک ضعف‌هایی مشهود است. تیمی که افت می‌کند به لحاظ روحی و تاکتیکی قابل مشاهده است و نمی‌شود کتمان کرد اما اینکه این قضایا از کجا سرچشمه گرفته و چرا به اینجا رسیدیم دلایل متعددی دارد.

چه دلایلی؟

خب یک بخشی از آن را یحیی در کنفرانس گفت که به نظرم جای آن صحبت‌ها در کنفرانس مطبوعاتی نبود. می‌توانست در محفل دیگر یا مستقیم با هواداران در میان بگذارد. چون اکثر هواداران می‌دانند پرسپولیس چه مشکلاتی دارد. از بازیکنان مصدوم تیم یا حواشی ایجادشده اما مسوول فنی تیم باید بیشتر تمرکز خودش را روی مسائل فنی بگذارد. در مالکیت توپ و پرسینگ دفاعی پرسپولیس خوب بازی می‌کرد که دچار مشکل شده که اینها دلایل مختلفی دارد. یک بخشی روحی – روانی است و یک بخش هم فنی. به نظر من گروه فنی تمرکز کند روی کار فنی‌. هرچقدر این طرف و آن طرف بزنیم بیشتر دچار مشکل می‌شویم.

پرسپولیس ۹ بازی است که فقط یک برد داشته. در چنین مواقعی تیمی که به لحاظ روحی آسیب‌پذیر باشد خیلی سخت می‌تواند به ‌شرایط آرمانی برگردد. الان بازیکنان و کادرفنی تحت فشار هستند، فکر می‌کنید‌ این ‌تیم می‌تواند به روزهای خوبش برگردد؟

اصلا ماهیت پرسپولیس این است یعنی شما به عنوان بازیکن وارد این باشگاه می‌شوید یکسری محاسن دارد و یکسری مشکلات اینچنینی هم دارد. باید هردو طرف را دید. آن محبوبیت و شهرت فراوان. اینکه با چند بازی زود می‌شود ترقی کرد و از یک طرف هم وقتی یک مقدار افت کنی انتقادات به طرف شما می‌آید! پس بازیکنی که پیراهن پرسپولیس را بر تن می‌کند باید به این ‌مقوله آشنا باشد. مگر آنکه آشنا نباشد یا آشنایش نکرده ‌باشند بعد بیاید در این فضا گیر کند و‌ نتواند از این فضا خارج‌ شود. الان یکسری از بازیکنان پرسپولیس دچار این مشکل شدند و انتقادات روی آنها سوار شده ‌و نتوانستند از این فضا خارج شوند.

چطور می‌توانند از این فضا خارج ‌شوند؟

راهکارهای متعددی دارد که بازیکن به تنهایی نمی‌تواند حل کند قطعا نیاز دارد با مشاورهایش صحبت کند و روانکاوی و روانشناسی بشود تا از این فضا خارج‌ شود. مهم‌ترین ‌مساله خود فرد است حالا چه بازیکن یا سرمربی باشد اگر در این فضا غرق شود قطعا آن فرد را پایین‌ می‌کشد. ‌اول هم گفتم‌ کادر فنی و بازیکنان از این فضا بیایند بیرون. هرچقدر مصاحبه‌ کنند و هرچقدر وارد‌ جنگ شوند چه با تیم رقیب یا هواداران ‌خودی در مقام‌ پاسخگویی بربیایند ‌تیم دچار مشکل می‌شود. توصیه‌ام ‌به یحیی این است‌ که از این‌ فضا تیم را خارج ‌کند ‌و ‌حتی به ‌بچه‌ها اجازه ‌مصاحبه ‌ندهد و فقط تمرکز کنند روی بازی. پرسپولیس به لحاظ تیمی و تاکتیکی هیچی از بالانشینان‌کم ‌ندارد ‌حتی به جرات بهتر هم هست اما در این مقطع دچار افت شده است.

پرسپولیس بعد از بازی با شمس آذر ۴۰ روز فرصت دارد که ریکاوری کند. فکر می‌کنید فرصت‌ خوبی برای برگشت به روزهای اوج برای این تیم است؟

به نظرم نکته درستی گفتی! من اصلا حواسم ‌نبود که ۴۰ روز بازی‌ها تعطیل است. واقعا این ۴۰ روز تعطیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند از طرفی در این مدت تیم‌هایی که خوب نتیجه گرفتند نیاز به انجام بازی دارند و از طرفی تیم‌هایی که خوب نتیجه نگرفتند نیاز به زمان دارند که از این فضا خارج شوند. این وقفه به نفع پرسپولیس است و می‌توانند‌کاملا از این فضا رها شوند. مدیریت نقش اساسی دارد که از این فضای حاشیه‌ای خارج شوند. الان هم ‌اگر بازی‌های عقب‌افتاده‌اش را ببرد سه امتیاز فاصله است و پرسپولیس دوباره‌ می‌تواند مدعی قهرمانی باشد و به همان تیمی که هواداران ‌دوست دارند‌ تبدیل شود. به شرطی که از مسائل حاشیه‌ای خارج‌ شود.

بعضی از هواداران پرسپولیس هم‌ خواهان‌ تغییرکادر فنی این تیم هستند. نظر شما در این باره چیست؟

یحیی خودش در پرسپولیس بازی کرده با این فضا آشنا است و وقتی ‌تیم ‌نتیجه‌ نگیرد این فشارها وجود دارد اما با یک برد دوباره ‌هواداران‌ حمایت می‌کنند. هوادار دنبال این است که تیمش نتیجه بگیرد اما اینکه چه چیزی به نفع تیم است یک ‌مقدار مسائل کارشناسانه است که باید درباره آن صحبت شود. شخصا معتقدم با تغییر کادر در این برهه زمانی اصلا به نفع تیم ‌نیست مگر آنکه ‌تمام‌ هواداران به این مساله برسند. حرف‌ من حرف همه هواداران است اما الان ‌برکناری یحیی خواسته همه هواداران نیست و بخش بزرگی از هواداران هم‌ خواهان ‌ماندگاری یحیی هستند‌ چرا که نتایج خوبی با این تیم گرفته. به نظر من به این تیم اگر فرصت داده شود برمی‌گردد چرا که مربی و بازیکنان خوبی دارد. در این مقطع اجازه بدهیم تیم کارش را انجام ‌دهد مگر آنکه خلافش ثابت شود و یک راه نزولی در پیش بگیرد. به نظرم اتفاق خیلی خاصی رخ نداده که به فکر تغییر کادر فنی باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.