تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 1:10
کد خبر : 140276

رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران همایش مرحوم ناصری تاکید کردند:

تدوین ادبیات فاخر متناسب با فکر و ذهن مخاطب

تدوین ادبیات فاخر متناسب با فکر و ذهن مخاطب

آرمان شرق-گروه سیاست:کلام آن شخصیت بزرگ به دلیل صفا و معنویت، همچون آب روانی در دلها جاری می‌شد اما اکنون برای انتقال سخنان و معارف ایشان باید جهات متعددی ازجمله ذائقه مخاطبان در جامعه و همچنین اتقان مطالب و استفاده از ادبیات فاخر در انتقال مفاهیم، لحاظ شود.

تدوین ادبیات فاخر متناسب با فکر و ذهن مخاطب

آرمان امروز: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله ناصری، آن مرحوم را صاحب نَفَسِ گرم، اخلاص و روح متصل به الطاف الهی دانستند و گفتند: کلام آن شخصیت بزرگ به دلیل صفا و معنویت، همچون آب روانی در دلها جاری می‌شد اما اکنون برای انتقال سخنان و معارف ایشان باید جهات متعددی ازجمله ذائقه مخاطبان در جامعه و همچنین اتقان مطالب و استفاده از ادبیات فاخر در انتقال مفاهیم، لحاظ شود.

ایشان، با تاکید براین‌که«مرحوم آیت‌الله ناصری عنصری مغتنم و نعمتی بزرگ به‌ویژه برای مردم اصفهان بود»، اظهار امیدواری کردند که امثال آن مرحوم تربیت و زمینه رشد آنها فراهم شود و در نهایت مفیدِ برای مردم قرار گیرند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی برای درگذشت عالم ربانی و سالک الی‌الله آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدعلی ناصری به تاریخ ۵شهریور ۱۴۰۱ نوشته بودند: «رحلت عالم ربانی و سالک الی الله آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدعلی ناصری رحمهالله‌علیه را به عموم مردم اصفهان و به همه‌ی ارادتمندان و مستفیدان از فیوضات آن مرحوم، و بالخصوص به فرزندان محترم و مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

این عالم بزرگوار و معلّم اخلاق، وظیفه‌ی بزرگ تزکیه و نشر معارف اخلاقی اسلام را تکلیف خویش دانسته و با بهره‌‎مندی از خشیت و خضوع دل نورانی خود، بیان اثرگذار و نافذی را در این جهت به کار می‌بردند؛ رحمت و رضوان خدا بر ایشان باد. از خداوند متعال قبول خدمات و مغفرت الهی را برای ایشان مسالت می‌کنم. آن کسانی که مستمع هستند، مثل اینکه پای چشمه نشسته‌اند و دارند آب را مینوشند؛ مشکلی نیست.» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی برای درگذشت عالم ربانی و سالک الی‌الله آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدعلی ناصری به تاریخ ۵شهریور ۱۴۰۱ نوشته بودند: « رحلت عالم ربانی و سالک الی الله آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدعلی ناصری رحمهالله‌علیه را به عموم مردم اصفهان و به همه‌ی ارادتمندان و مستفیدان از فیوضات آن مرحوم، و بالخصوص به فرزندان محترم و مکرّم ایشان تسلیت عرض میکنم.

این عالم بزرگوار و معلّم اخلاق، وظیفه‌ی بزرگ تزکیه و نشر معارف اخلاقی اسلام را تکلیف خویش دانسته و با بهره‌‎مندی از خشیت و خضوع دل نورانی خود، بیان اثرگذار و نافذی را در این جهت به کار می‌بردند؛ رحمت و رضوان خدا بر ایشان باد. از خداوند متعال قبول خدمات و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.