تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 22:33
کد خبر : 132221

بمب‌های نقل و انتقالات

بمب‌های نقل و انتقالات

آرمان شرق-گروه ورزش:حالا با پایان قرارداد و عدم تمایلش برای تمدید آن، به هدف قابل توجه و بزرگی برای تیم‌های خواهانش در ایران و خارج از ایران بدل شده است. یحیی گل‌محمدی هم دست روی ستاره جوان و مستعد سپاهان گذاشته و هیچ بعید نیست به زودی از این بازیکن به عنوان خرید پرسپولیسی‌ها رونمایی شود.

بمب‌های نقل و انتقالات

بخش اول: بمب‌های نقل و انتقالات به ترتیب حروف الفبا

به گزارش “ورزش‌سه”، بلافاصله پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر تلاش تیم‌ها برای بستن تیمی قدرتمند جهت حضور در دوره بیست و سوم لیگ برتر آغاز شده است و در این بین اگرچه هنوز خبری از عقد قرارداد رسمی تیم‌های مختلف با بازیکنان مورد علاقه کادر فنی آنها منتشر نشده، اما در پشت پرده گام‌های مهمی برای به ثمر نشستن این انتقالات در جریان است.
با این حال نام چند بازیکن طی روزهای اخیر در رسانه‌های مختلف بیشتر از سایرین به چشم خورده و با توجه به شرایطی که دارند، به نظر می‌رسد به زودی طی روزهای آینده خبر انتقال آنها سر و صدای زیادی در میان اهالی فوتبال ایجاد کند.
در زیر به مرور برخی از این بازیکنان خواهیم پرداخت، که آنها را با توجه به شراطی که دارند، به هدف مناسبی برای تیم‌های خواهان‌شان تبدیل کرده است.

۱- محمدرضا اخباری 
قرارداد اخباری با تراکتور به پایان رسیده است و گفته می‌شود این سنگربان که فصل خوبی را با قرمزپوشان تبریزی به پایان رساند، یکی از گزینه‌های باشگاه استقلال به شمار می‌رود. البته در این بین تراکتور هم پیشنهاد خود را برای تمدید قرارداد به اخباری ارائه کرده است، اما این دروازه‌بان هنوز تصمیمی درباره آینده‌اش نگرفته است. او حالا میان دو راهی ماندن در تبریز و رفتن به استقلال قرار گرفته است. به هر حال در تراکتور او بازوبند کاپیتانی را در اختیار دارد و با توجه به چند سال حضور در تبریز از محبوبیت خوبی میان هواداران برخوردار است، اما انتقال به استقلال هم چالش جدیدی است که برای هر بازیکنی جذابیت‌های خاص خود را دارد. البته در این بین موضوعی که ممکن است به جدایی اخباری قوت ببخشد، بازگشت پورحمیدی به تراکتور است و همین مسئله و اینکه مدیران تراکتور یک دروازه‌بان آماده دیگر در اختیار دارند، شاید دست او را در مذاکرات ببندد و به نتیجه نرسد.

1887230

۲- رضا اسدی 
اسدی این روزها یکی از پرانگیزه‌ترین بازیکنان فوتبال ایران به شمار می‌رود. او در۲۷ سالگی در اوج دوران فوتبالی خود قرار گرفته و اعتماد امیر قلعه‌نویی سبب شده تا به تیم ملی هم برسد و با پیراهن ایران گل هم بزند. او که فصلی رویایی را با تراکتور پشت سر گذاشت و با تصمیم پاکو خمس در اقدامی غیرمنتظره در پست مهاجم بازی کرد، این روزها در حال مذاکرات جدی با باشگاه سپاهان است. البته اسدی یکی از محصولات آکادمی سپاهان به شمار می‌رود که در اوج جوانی توسط ویسی در پنجره تابستانی لیگ شانزدهم در فهرست مازاد طلایی‌پوشان قرار گرفت، اما در ادامه توانست در نفت و سپس سایپا زیر نظر علی دایی استعدادش را در فوتبال ایران شکوفا کند.

1887231

۳- حسین پورحمیدی 
با پایان فصل صحبت‌های زیادی درباره آینده پورحمیدی ایجاد شده است. این سنگربان پس از یک فصل درخشان در آلومینیوم، با پایان قرارداد قرضی باید به اردوی تراکتور برگردد. با این حال اینکه او در تراکتور بماند یا به مقصد احتمالی‌اش یعنی استقلال تیم سابقش بپیوندد، موضوعی است که همچنان با ابهام روبرو است. اگر مدیران تراکتور قید اخباری را بزنند و این سنگربان تیم دیگری را برای ادامه فعالیت انتخاب کند، بعید به نظر می‌رسد رضایتنامه پورحمیدی برای استقلال صادر شود، در غیر اینصورت داشتن دو سنگربان مدعی احتمالا چیزی نیست که نه مدیران تراکتور و نه خمس در جستجوی آن باشند.

1887235

۴- ابوالفضل جلالی 
بلافاصله پس از شکست استقلال در فینال جام حذفی برابر استقلال خبری درباره فسخ قرارداد ابوالفضل جلالی منتشر شد. جلالی فصل خوبی را در اردوی آبی‌پوشان تجربه نکرد و با توجه به چند دقیقه حضور مقابل آمریکا در جام جهانی معتقد بود که حق او توسط ساپینتو داده نشده است. از چند باشگاه از جمله پرسپولیس به عنوان مقصد آتی بازیکن جوان فصل گذشته استقلال نام برده می‌شود و احتمال دارد این بازیکن باشد که طی روزهای آینده با نهایی شدن انتقالش خبر پر سر و صدایی را در فوتبال ایران شکل بدهد.

1887233

۵-  محمد خدابنده‌لو 
خدابنده‌لو فصل گذشته هم مورد توجه پرسپولیس قرار داشت، اما برای اینکه تجربه بیشتری به دست بیاورد و در اردوی پرستاره سرخپوشان نیمکت‌نشین نشود، پس از پشت سر گذاشتن یک فصل خوب در ذوب‌آهن، تصمیم به انتخاب گل‌گهر و انتقال به سیرجان گرفت. قرارداد خدابنده‌لو که از خانواده‌ای فوتبالی می‌آید، با گل‌گهر برای یک فصل تمدید شد و او حالا فاصله چندانی با پوشیدن پیراهن پرسپولیس که تیم محبوب دوران کودکی او هم به شمار می‌رود، ندارد. البته در این بین سایر باشگاه‌ها هم ممکن است برای جذب این بازیکن ۲۳ ساله اقدام کرده باشند.

1887236

۶- شجاع خلیل‌زاده 
پس از پایان قرارداد خلیل‌زاده با الاهلی قطر، صحبت‌هایی درباره بازگشت او به سپاهان ایجاد شد، که با توجه به جو هواداران سپاهان و رابطه نه چندان خوبی که با مدافع سابق‌شان دارند، این پروژه خیلی زود در اصفهان به بن‌بست رسید. با این حال بازگشت به پرسپولیس موضوعی است که محتمل به نظر می‌رسد. خلیل‌زاده سال‌های خوبی را در پرسپولیس تجربه کرد و یحیی گل‌محمدی برای تقویت قلب خط دفاعی تیمش می‌تواند حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باز کند.

1887243

۷- اشکان دژاگه 
کاپیتان تیم ملی در ۳۶ سالگی شاید نشاط دوران جوانی را دیگر نداشته باشد، اما همچنان کیفیت در نمایش او به وضوح دیده می‌شود. دژاگه فصل گذشته را در فولاد خوزستان پشت سر گذاشت و هر وقت که پا به توپ می‌شد، توانایی‌هایش را با کمی دقت بر جزئیات می‌شد، مشاهده کرد. بی‌شک اینکه دژاگه در فصل آینده برای کدام باشگاه به میدان خواهد رفت، یکی از علامت سوال‌های بزرگ پنجره تابستانی لیگ بیست و سوم خواهد بود، که برای تمام علاقمندان به فوتبال حائز اهمیت است.

1887232

۸- کاوه رضایی
رضایی پس از بازگشت به ایران به دلیل اتفاقاتی که میان او و باشگاه تراکتور رخ داد، نتوانست سال فوتبالی خوبی را پشت سر بگذارد، اما همچنان یکی از مهره‌های جذاب فوتبال ایران به شمار می‌‎رود، که با باشگاه سپاهان در حال مذاکره است. البته مشکلی که این روزها مهاجم سابق استقلال با باشگاه تراکتور دارد، سبب شده تا شرایط برای جذب این مهاجم برای باشگاه‌های خواهان او دشوار بشود.

1887241

۹- مسعود ریگی 
هافبک دفاعی دو فصل اخیر تیم فوتبال سپاهان که در ابتدای لیگ بیست و یکم و در دوران حضور محرم نویدکیا از استقلال جذب سپاهان شد، قراردادش به پایان رسیده و با توجه به اینکه در هفته‌های پایانی فصل در میان بازیکنان اصلی طلایی پوشان اصفهانی قرار نداشت، ممکن است راه جدایی در پیش بگیرد. البته مورایس هنوز به صورت رسمی درباره آینده این هافبک موضع‌گیری نکرده، اما در صورتی که ریگی قصد جدایی داشته باشد، مقصد آینده او یکی از اخبار جالب توجه پنجره تابستانی لیگ بیست و سوم خواهد بود.

1887238

۱۰- یاسین سلمانی 
سلمانی از جمله بازیکنانی است که در آکادمی سپاهان پرورش پیدا کرده است. این بازیکن توسط امیر قلعه‌نویی به تیم بزرگسالان سپاهان راه پیدا کرد و پس از جدایی این مربی با اعتمادی که از سوی نویدکیا دریافت کرد، تبدیل به پدیده مسابقات در لیگ بیستم شد. در دو فصل گذشته سلمانی نتوانسته در شرایط ایده‌آل باشد، اما حالا با پایان قرارداد و عدم تمایلش برای تمدید آن، به هدف قابل توجه و بزرگی برای تیم‌های خواهانش در ایران و خارج از ایران بدل شده است. یحیی گل‌محمدی هم دست روی ستاره جوان و مستعد سپاهان گذاشته و هیچ بعید نیست به زودی از این بازیکن به عنوان خرید پرسپولیسی‌ها رونمایی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.