تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 6:53
کد خبر : 140337

برزیل ۳ – ایران صفر ؛ خسته شدیم از این همه باخت

برزیل ۳ – ایران صفر ؛ خسته شدیم از این همه باخت

آرمان شرق-گروه ورزش: تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی بازی‌های المپیک پاریس به مصاف برزیل پرافتخارترین تیم والیبال جهان رفت و ۳ بر صفر با امتیازات ۱۹ بر ۲۵، ۲۰ بر ۲۵ و ۲۳ بر ۲۵ مغلوب این تیم شد.

برزیل ۳ – ایران صفر ؛ خسته شدیم از این همه باخت

خسته شدیم از این همه باخت

شرق:عصر روز گذشته، تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی بازی‌های المپیک پاریس به مصاف برزیل پرافتخارترین تیم والیبال جهان رفت و ۳ بر صفر با امتیازات ۱۹ بر ۲۵، ۲۰ بر ۲۵ و ۲۳ بر ۲۵ مغلوب این تیم شد. ایران که در این مسابقات هرگز حال‌وروز مساعدی نداشته، پنجمین باختش را هم تحمل کرد تا همچنان در مقابل تیم‌های متوسط و برتر دنیا حرفی برای گفتن نداشته باشد. تنها پیروزی ایران در این مرحله انتخابی مقال تیم ضعیف قطر بوده که یکی، دو هفته قبل هم این تیم آسیایی را شکست داده بود. البته که بازی برابر برزیل همیشه برای ایران سخت و دشوار بوده است. تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل در تاریخ ۲۰ بار به مصاف یکدیگر رفتند و این بیست‌ویکمین جدال دو تیم بود که هجدهمین برد برزیل را رقم زد. آخرین رویارویی دو تیم نیز در قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ بود که تیم ایران مانند همین دیدار ۳ بر صفر مغلوب شد. مردان برزیل با ۱۴ دوره حضور در بازی‌های المپیک شش مدال شامل سه طلا و سه نقره مسابقات والیبال این رویداد مهم جهان را در گنجینه افتخارات خود دارند و امسال برای پانزدهمین حضور در المپیک محکوم به برد ایران بودند. زردپوشان والیبال این کشور همچنین سابقه حضور در ۱۷ دوره رقابت‌های قهرمانی مردان جهان را دارند که در هفت دوره روی سکو رفته‌اند. سه مدال طلا و قهرمانی، سه نایب‌قهرمانی و یک مدال برنز رهاورد والیبال برزیل از رقابت‌های جهانی است. حضور در ۱۲ دوره جام جهانی از سال ۱۹۶۹ تاکنون نیز از دیگر افتخارات تیم ملی والیبال برزیل است که سه مقام قهرمانی و سه مدال برنز به دست آورده است. همچنین ۱۰ جام قهرمانی، هفت مدال نقره و چهار مدال برنز لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها در گنجینه افتخارات تیم ملی والیبال مردان برزیل که بزرگ‌ترین گنجینه افتخارات جهان است، وجود دارد. والیبال ایران در شرایطی یکی پس از دیگری باخت می‌آورد که دو مسابقه قبل، بهروز عطایی و پس از شکست برابر چک از سمتش به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران استعفا کرد و رفت. طلوع‌کیان دستیار او، برای دومین بار روی نیمکت ایران به‌عنوان سرمربی نشست که البته سرنوشت نتایج چندان تغییری نکرده است.

کاظمی و نصری پرامتیازترین‌های ایران

صابر کاظمی و مبین نصری با کسب هشت پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکنان ایران در این دیدار را از آن خود کردند و دارلان سوزا قطر پاسور برزیل با ۱۲ امتیاز، بهترین بازیکن این دیدار بود. تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه ۶۲ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۳۲ پوئن در حمله، شش امتیاز در دفاع، چهار پوئن سرویس و ۲۰ امتیاز از اشتباهات بازیکنان حریف بود. بازیکنان تیم ملی والیبال برزیل نیز در مجموع ست‌های این مسابقه ۷۵ امتیاز کسب کردند که شامل ۳۵ امتیاز حمله، ۱۰ دفاع، ۸ پوئن سرویس و ۲۲ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود. گفتنی است تیم ملی والیبال ایران ساعت ۲۰:۰۰ امشب در هفتمین و آخرین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف کوبا می‌رود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.