تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 7:17
کد خبر : 136714

بررسی دلیل حذف استقلال از آسیا

بررسی دلیل حذف استقلال از آسیا

آرمان شرق-گروه ورزش:در همین راستا خبرنگار روزنامه اعتماد به اسناد کامل پروسه صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد آبی‌ها علاوه بر پرداخت نکردن بدهی استرا، مشکلات دیگری هم داشتند. در واقع این اسناد نشان می‌دهد ساختار داخلی این باشگاه چقدر به هم ریخته است.

بررسی دلیل حذف استقلال از آسیا

استقلال به عنوان قهرمان فصل بیست و یکم لیگ برتر نتوانست مجوز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

حذف استقلال برای دومین بار پیاپی شوک بزرگی به فوتبال باشگاهی ایران وارد کرد. عمده دلیلی که برای عدم صدور مجوز حرفه‌ای آبی‌ها عنوان شد، پرداخت نکردن مطالبات استراماچونی، سرمربی پیشین این تیم بود. پیشکسوتان و هواداران استقلال در این راه دولت، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و مدیریت باشگاه را مقصر دانستند.

در همین راستا خبرنگار روزنامه اعتماد به اسناد کامل پروسه صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد آبی‌ها علاوه بر پرداخت نکردن بدهی استرا، مشکلات دیگری هم داشتند. در واقع این اسناد نشان می‌دهد ساختار داخلی این باشگاه چقدر به هم ریخته است. (تصاویر این اسناد به همراه متن این گزارش در سایت اعتمادآنلاین قابل دسترسی است)

قبل از پرداختن به پرونده استقلال ذکر این نکته ضروری است که معیارها در فرآیند صدور مجوز حرفه‌ای به سه سطح A و B و C تقسیم‌بندی می‌شوند. باشگاه‌ها در صورتی که یک مورد از معیارهای سطح A را رعایت نکنند، در اخذ مجوز حرفه‌ای ناکام می‌مانند و در صورت رعایت نکردن معیارهای سطح B، مجوز حرفه‌ای را با پرداخت جریمه دریافت خواهند کرد. در نهایت معیارهای سطح C هم در جریمه شدن یا گرفتن مجوز حرفه‌ای تاثیری ندارند، اما معیارهای C به مرور به معیارهای اصلی‌تر تبدیل می‌شوند.

ناکامی در چندین معیار الزام سطح A

باشگاه استقلال در مسیر گرفتن مجوز حرفه‌ای و از ۳۵ مورد سطح A، در ۲۱ مورد قبول، در ۴ مورد با نقص مدرک و در چندین مورد رد شد که در ادامه به موارد رد شده و ناقص به صورت جزیی اشاره می‌شود.

بخش معیار خلاصه ارزیابی

برنامه توسعه جوانان

زیرساخت‌های موجود در بحش جوانان؛ ناقص. در توضیحات این بخش آمده باشگاه صرفا یک جدول ارایه داده اما تعداد زمین چمن، زیرساخت‌ها و تجهیزات تمرینی ذکر نشده است.

منابع مالی، بودجه موجود، مشارکت متقاضی مجوز، بازیکنان؛ ناقص. در توضیحات این بخش آمده که این موارد در برنامه باشگاه گنجانده نشده است.

حمایت‌های پزشکی، چکاپ‌های پزشکی شامل پیشگیری، تشخیص، درمان، توانبخشی، بازیابی کامل و سایر خدمات مرتبط؛ ناقص. در توضیحات این بخش آمده همان توضیحاتی که در حمایت‌های پزشکی مندرج در آیین‌نامه صدور مجوز باشگاهی ذکر شده آورده شده و خود باشگاه توضیحی در این زمینه ارایه نداده است.

بخش معیار استادیوم

از آنجایی که باشگاه استقلال مالک استادیوم نیست، نیاز بود در این بخش ورزشگاهی را به عنوان میزبان معرفی کند. مدیران استقلال باشگاه فولادشهر اصفهان را به عنوان باشگاه معرفی کردند، اما الزامات AFC در این بخش رعایت نشد.

در نخستین بخش آمده اگر باشگاه مالک نیست، اجاره‌نامه، قرارداد مکتوب بارگذاری شده؟ قراردادی که از لحاظ تاریخی ‌باید همزمان با فصل صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه باشد؛ رد.در توضیحات این بخش آمده قرارداد باید با مالک استادیوم منعقد می‌شد، اما در عوض با باشگاه فولادشهر قرارداد امضا شده بوده.

در بخش دوم آمده آیا استادیوم در همان شهر باشگاه واقع شده؟ (اگر نه ‌باید یک دلیل منطقی ارایه شود)؛ رد. در توضیحات این بخش آمده استادیوم در شهر باشگاه نیست و دلیل منطقی هم برای معرفی یک باشگاه خارج از محل باشگاه ارایه نشده است!

استقلال در مورد معرفی استادیوم علاوه بر دو مورد بالا در بسیاری موارد دیگر هم رد شده که در ادامه آمده است:

آیا زمین بازی مجهز به سیستم زهکشی است که بر اثر آبگرفتگی غیرقابل استفاده نشود؟ رد.

آیا در امتداد تاچ لاین یا پشت تابلوهای تبلیغاتی پشت دروازه منطقه گرم کردن برای ذخیره‌ها وجود دارد؟ رد.

آیا دروازه یدکی در صورت لزوم به راحتی قابل نصب در داخل استادیوم است؟ رد.

آیا یک سیستم منبع تغذیه پشتیبان مستقل وجود دارد که بتواند مقادیر شدت نور معادل کامل را به صورت آنی و بدون وقفه ارایه دهد؟رد.

آیا استادیوم دارای ساعتی است که زمان بازی را حین مسابقه نشان بدهد؟ رد.

آیا استادیوم دارای حداقل ۴ رختکن است؟ هر رختکن ‌باید دارای حداقل امکانات زیر باشد: چهار دوش و چهار سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن برای حداقل ۳۰ نفر همراه با ۳۰ صندلی، یک میز ماساژ، یک وایت بورد با مارکر و پاک‌کن و یک یخچال؛ رد.

استادیوم ‌باید دارای امکانات زیر باشد: اتاقی برای هیات ‌ای‌اف‌سی، اتاقی برای شرکای تجاری ‌ای‌اف‌سی، اتاقی برای توپ جمع‌کن‌ها و حاملان پرچم و یک اتاق جلسه ۴۰ مترمربعی؛ رد.

آیا استادیوم دارای حداقل دو انباری امن است؟ به مساحت ۱۰ متر و نزدیک به زمین؛ رد.

آیا همه گذرگاه‌ها و راه‌پله‌های عمومی در محوطه تماشاچی، همان‌طور که همه دروازه‌ها از محل تماشاچیان به محل تماشاچیان به محوطه بازی منتهی می‌شوند و همه درهای خروجی و دروازه‌هایی که به خارج از استادیوم منتهی می‌شوند با رنگ روشن رنگ‌آمیزی شده‌اند؛ رد.

در تمامی بخش‌های بالا آمده که در تصاویری که باشگاه استقلال بارگذاری کرده چنین چیزی مشخص نیست یا اصلا تصویر مورد نظر بارگذاری نشده است.

اما در ادامه آمده است:

آیا استادیوم مجهز به سیستم روشنایی اضطراری همراه با گواهی تایید است؟ رد.

آیا امکانات کامل کمک‌های اولیه مورد تایید مقامات ذی‌صلاح بری تماشاگران در هر بخش از ورزشگاه وجود دارد؟ رد.

گواهی نور؛ رد. در توضیح این بخش آمده شرکت معتبر و مورد تایید نیست.

تصاویر بخش‌های مختلف استادیوم؛ رد. تمامی تصاویر درخواستی مطابق فرم بارگذاری نشده‌اند.

در ادامه مسائل مربوط به ایمنی ورزشگاه آمده که استقلال در اکثر این بخش‌ها رد شده است.

آیا باشگاه دارای گواهی ایمنی ورزشگاه است که در طول فصل صدور مجوز معتبر باشد؛ ناقص. در توضیحات این بخش آمده با اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این گواهی را تایید کرده، اما مدت اعتبار و تمامی موارد مورد نیاز در آن ذکر نشده است.

آیا اطلاعاتی در مورد یک طرح امنیتی تایید شده مسابقه وجود دارد که اقدامات سازمانی را برای اطمینان از استراتژی ایمنی و امنیتی پوشش بدهد؟ رد. در توضیحات این بخش آمده اطلاعاتی ارایه نشده است.

در موارد زیر استقلال به خاطر بارگذاری نکردن مدارک رد شده است.

آیا باشگاه برنامه تخلیه استادیوم دارد؟ رد.

آیا طرح تخلیه توسط تخلیه ورزشگاه توسط ارگان مربوطه و بر اساس قوانین ملی تایید شده؟ رد.

آیا باشگاه تحلیل ریسک مخصوص ورزشگاه دارد؟ رد.

آیا کارکنان استادیوم در مورد طرح تخلیه مطلع هستند؟ رد.

طرح کدهای رنگی و پلان طبقه؛ رد.

تاریخ تایید؛ رد.

نام تاییدکننده؛ رد.

بخش معیار مالکیت امکانات آموزشی

استقلال در این بحش با معرفی کمپ حجازی در اکثر آیتم‌ها نمره قبولی گرفته، اما در بخش تصاویر تجهیزات تمرینی رد شده است. در توضیحات این بخش آمده تصاویر استخر موجود نیست. نیاز به تصاویر بیشتری در هر بخش است.

بخش معیار پرسنلی و اداری

استقلال در این بخش در تمامی آیتم‌ها نمره قبولی گرفته جز یک مورد که بسیار هم عجیب به نظر می‌رسد. حکم انتصاب علی فتح‌الله‌زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه وجود نداشته و استقلال در این مورد رد شده است! همچنین در بخش مدارک مدیر مالی واجد شرایط نیز در بخش قرارداد مدارک استقلال ناقص تعریف شده و در توضیحات آن آمده تاریخ قرارداد با حکم انتصاب تطابق ندارد!

همین‌طور در بخش مسوول رسانه‌ای مدرک تحصیلی مدیر رسانه استقلال یعنی محمدحسین زرندی غیرمرتبط با شغل عنوان و استقلال رد شده است. در توضیحات آمده شخص مورد نظر صرفا گواهینامه موقت دبیری تربیت بدنی را در این بخش بارگذاری کرده است.

در بخش انتصاب حداقل یک پزشک واجد شرایط نیز استقلال در قسمت مدرک پزشکی رد شده و در توضیحات آن آمده کارت سازمان نظام پزشکی دکتر پدرام خداقلی‌زاده و همین‌طور ترجمه مدرک او موجود نبوده است!

در بخش انتصاب مربیان باشگاه نیز استقلال در قسمت مدرک مربیگری دستیار ساپینتو رد شده است و در توضیحات آن آمده گواهی تکمیل مدرک A یوفا وجود ندارد. همین‌طور در بخش رییس توسعه جوانان آرش برهانی معرفی شده که مدرک او مبنی بر حضور در دوره مربیگری A آسیا ناقص بارگذاری شده است.

بخش معیار چارت سازمانی

استقلال در این قسمت هم در چندین مورد رد شده که در ادامه آمده است:

ارسال اساسنامه؛ رد. در توضیحات این بخش آمده اساسنامه باشگاه بارگذاری نشده است.

ارسال فرم صاحبان امضا به همراه روزنامه رسمی مربوطه؛ رد. در توضیح این بخش آمده دو فرم صاحبان امضا ارسال شده و روزنامه رسمی ارسال شده قدیمی است و تطابقی میان فرم و روزنامه رسمی مشاهده نمی‌شود. روزنامه رسمی آقای فتح‌الله‌زاده، مدیر اسبق باشگاه همه فرم‌ها به امضای ایشان تنظیم شده ارسال نشده است.

ارسال گواهی امضای صاحبان امضا؛ رد. در توضیحات این بخش آمده گواهی امضای دو نفر از اعضا حجت کریمی و پرویز مظلومی ارسال نشده است.

ارسال اظهارنامه در خصوص مالکیت باشگاه؛ رد. در توضیحات این بش آمده ارسال فرم اظهارنامه به همراه امضا و تایید مدیرعامل برای تاریخ ۲۷/۰۲/۲۰۲۳ و مهر باشگاه.

ارسال فرم اعضای هیات مدیره باشگاه به همراه روزنامه رسمی مربوطه؛ رد. در توضیحات این بخش آمده فرم اعضای هیات مدیره ارسال شده و متشکل از ۴ عضو است که روزنامه رسمی فقط برای آقای حجت کریمی به‌روزرسانی شده و سندی در خصوص مدیرعاملی اسبق باشگاه آقای فتح‌الله‌زاده و سرپرست کنونی وجود ندارد.

ارسال فرم سهامداران باشگاه به همراه روزنامه رسمی مربوطه، رد. در توضیحات این بخش آمده فرم سهامداران ارسال شده ولی به همراه فرم هیچ سندی برای تایید سهامداران ارسال نشده است.

ارسال چارت ساختار حقوقی باشگاه؛ رد. در نمودار فقط وزارت ورزش به عنوان صاحب سهام مشخص شده و درگیر سهامداران مشخص نیست و اعضای هیات مدیره اشاره نشده است.

بخش معیار مالی

همان‌طور که ابتدای گزارش عنوان شد بدهی استقلال به استراماچونی مهم‌ترین دلیل عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای استقلال و حذف آبی‌ها از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عنوان شد. در اسنادی که خبرنگار اعتمادآنلاین به دست آورده در این مورد به تفصیل و با جزییات اشاره شده است.

در نخستین بخش ایراداتی به مدارک ارسالی استقلال وارد شده است. در بخش تهیه و ارایه صورت‌های مالی سالانه که حداقل معیارهای تعریف شده توسط ‌ای‌اف‌سی را برآورده کرده باشد این ایرادات وارد شده است: صورت‌های مالی به امضای دو نفر از اعضای هیات مدیره یعنی پرویز مظلومی و حجت کریمی نرسیده است.

در بخش گزارش حسابرسی و اینکه آیا این گزارش‌ها شامل نظر اصلاحی است یا خیر، آمده اظهارنظر مشروط با بندهای فراوان صورت گرفته است.

همچنین در بخش تداوم تامین مالی آینده باشگاه این اظهارنظر توسط کارشناسان به ثبت رسیده است: باشگاه در حال انباشت زیان بوده و از محل فعالیت‌های عملیاتی توان تولید وجه نقد را نداشته است. لذا تداوم فعالیت باشگاه دارای ابهام است.

جالب اینکه در این بخش یکی از کارشناسان به صورت دستی به نکته بسیار عجیبی اشاره کرده است: صورت مالی میان دوره نشان می‌دهد باشگاه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و فقط ده میلیارد تومان درآمد داشته است. این برآورد تا تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۱ است.

در ادامه موارد دیگری نیز ذکر شده که استقلال در آن رد شده است:

آیا حسابداری مناسب برای بازیکنان اجرا کرده‌اید؛ رد. در توضیحات این بخش آمده در صورت‌های مالی اشاره‌ای به رعایت استاندارد حسابداری بین‌المللی نشده است.

آیا در صورت نیاز صورت‌های مالی اضافی برای دوره میانی تهیه می‌کنید؛ رد. در توضیحات این بخش آمده با توجه به سال مالی باشگاه ارایه صورت‌های مالی میان‌ دوره‌ای حسابرسی شده الزامی است.

آیا صورت‌های مالی میان دوره‌ای شامل موارد زیر است؟ ترازنامه، حساب سود و زیان، صورت جریان نقدی، یادداشت‌های توضیحی خاص و تایید توسط هیات مدیره؛ ناقص. در توضیحا این بخش آمده صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳ یعنی ۳۰ دی ۱۴۰۱ ناقص بوده و به امضای اعضای هیات رییسه نیز نرسیده است.

آیا صورت‌های مالی میان دوره‌ای توسط حسابرس بیرونی حسابرسی شده است؛ رد. در توضیحات این بخش آمده گزارش حسابرسی مشاهده نشد.

آیا جدول نقل و انتقالات بازیکنان توسط مدیریت تایید شده است؛ رد. ناقص. در توضیحات این بخش آمده است ارایه جدول با تایید مدیرعامل و مهر باشگاه انجام نشده و اطلاعات بازیکنان دارای مانده بهای تمام شده است که با صورت‌های مالی تطاابق ندارد.

بخشی که در ادامه می‌آید احتمالا مربوط به همان بدهی‌های باشگاه است که به عنوان اصلی‌ترین دلیل مشکل استقلال عنوان شده است.

آیا باشگاه می‌تواند اثبات کند که از ۳۰ ژوئن پیش از قبل از فصل مجوز هیچ بدهی معوقی نسبت به کارکنان شامل بازیکنان و کادر اداری و فنی و پزشکی و امنیتی ندارد؛ رد. در توضیحات این بخش آمده جداول ارسال شده نشان می‌دهد باشگاه فقط به کارکنان و بازیکنان بدهی ندارد.

آیا می‌توانید ثابت کنید که از ۳۰ ژوئن قبل از فصل مجوز هیچ بدهی معوقی به نهادهای اجتماعی مالیاتی و عوارضی به مقامات ندارید؛ رد. در توضیحات این بخش آمده باشگاه فرم در خصوص عدم بدهی مالیاتی ارایه داده اما مستنداتی در این خصوص مشاهده نشده است. نامه عدم بدهی به سازمان لیگ و فدراسیون نیز بارگذاری نشده است.

ارسال فرم در خصوص تایید از کارمندان فعلی و سابق و بازیکنان آن جهت دریافت مطالبات؛ رد. در توضیحات این بخش آمده است ارایه فرم با تایید مدیر سرپرست و مهر باشگاه و امضای بازیکنان در لیست مشاهده نمی‌شود.

در بخش‌های بعدی هم شاهد این موارد هستیم که باشگاه استقلال وضعیت بدهی‌های خالص خود، اطلاعات آتی مالی، درآمدهای پیش‌بینی شده برای سال مالی آینده، هزینه‌های پیش‌بینی شده برای سال مالی آینده، کلیه منابع درآمدی و درآمدی پیش‌بینی شده برای سال مالی آینده همراه با مبلغ، کلیه منابع هزینه‌های پیش‌بینی شده برای سال مالی آینده به همراه مبلغ مشخص نکرده است.

اینها مواردی است که استقلال در موارد سطح A نتوانسته به دست آورد.

معیارهای رد شده در سطوح B و C

اما در سطح B که برآورده نشدن آنها می‌تواند با پرداخت جریمه مرتفع شود نیز مواردی مشاهده می‌شود که بسیار عجیب است و معلوم نیست چرا باشگاه استقلال در این آیتم‌ها دچار مشکل بوده است؛ از جمله موارد زیر:

ثبت‌نام بازیکنان بزرگسالان و رده‌ای پایه در فدراسیون یا هیات‌ها جهت شرکت در بازی‌های رسمی!

تصاویر تجهیزات تمرینی برای توسعه بازیکنان که فرم‌های آن بارگذاری نشده‌اند و تجهیزات داخلی سالن غذاخوری و اتاق‌های کنفرانس بارگذاری نشده‌اند. همین‌طور اسناد مربوط به اتاق پزشک و دسترسی او به کمک‌های اولیه یا مثلا مورد ساده‌ای نظیر تصویری از نصب قوانین زمین در ورزشگاه برای تماشاگران در جایی که قابل مشاهده است.

در بخش اداری به عنوان مثال مدارک فرشید سمیعی، مشاور حقوقی باشگاه و مدارک مبنی بر صلاحیت قانونی او به صورت ناقص بارگذاری شده است.

در بخش کادر فنی مدارک مربوط به بیژن طاهری به عنوان مدیر فنی ناقص بارگذاری شده است. قرارداد او اصلا بارگذاری نشده و مدرک تحصیلی او نیز ناقص بوده. این وضعیت برای بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بان‌ها و دوس سانتوس، مربی بدنساز باشگاه نیز وجود داشته است. در اسناد آمده که غلامپور حداقل شرایط تحصیلی مربی دروازه‌بان‌ها را ندارد و قرارداد او نیز بارگذاری نشده و مدرک تحصیلی‌اش ناقص است. برای دوس سانتوس هم به شکل عجیبی مطرح شده که او حداقل شرایط تحصیلی مربی، قرارداد، مدرک تحصیلی، مدرک مربیگری یا ندارد یا بارگذاری نشده است!

استقلال در بخش معیارهای C که فعلا الزامی نیست هم به صورت کامل رد شده است. این موارد به شرح زیر است:

سیاست محافظت از کودکان را ایجاد و اقداماتی برای محافظت از کودکان و همچنین ارتقای رفاه آنها در فوتبال اعمال شده باشد و همه پرسنل از آن آگاه باشند.

معرفی افسر حفاظت از کودکان.

داشتن حداقل یک تیم زنان که در مسابقات رسمی در سطح ملی منطقه‌ای یا محلی شرکت کند.

حمایت یا سازماندهی برنامه‌های مسوولیت اجتماعی.

داشتن آکادمی به همراه زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز مطابق کنفدراسیون فوتبال آسیا.

نتیجه‌گیری

با وجود اینکه عنوان شده است استقلال به دلیل بدهی به استراماچونی نتوانسته مجوز حرفه‌ای بگیرد و از آسیا حذف شود، موارد بالا و اسناد به دست آمده نشان می‌دهد این باشگاه با مشکلات بسیار بزرگ‌تری مواجه بوده که بدهی به مربی ایتالیایی تنها بخشی از این مشکلات است. یعنی حتی اگر بدهی استراماچونی هم پرداخت شده بود احتمالا استقلال مجوز حرفه‌ای نمی‌گرفت. شاید هم مدیران استقلال با خودشان گفتند ما که قطعا به خاطر بدهی استراماچونی مجوز نمی‌گیریم، چرا وقت خودمان را برای بارگذاری درست مدارک هدر کنیم؟

اینکه مدیریت باشگاه در بارگذاری ساده‌ترین مدارک از جمله چند مدرک تحصیلی، حکم انتصاب مدیرعامل، قرارداد بازیکنان یا اساسنامه باشگاه اهمال کرده بسیار عجیب است. اینکه باشگاه نتوانسته چند تا عکس درست از امکانات باشگاه بگیرد نیز همین‌طور. ضمن اینکه معرفی ورزشگاه فولادشهر اصفهان با آن همه مشکل و در حالی که بسیاری از مدارک آن هم بارگذاری نشده است بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

انگار که مدیران استقلال یک شب مانده به پایان مهلت بارگذاری مدارک شروع به کار کردند و بسیاری از فیلدها را سرسری و پراشتباه پر کرده‌اند. آنجایی هم که به آنها گفته شده این موارد باعث حذف شما نمی‌شوند که دیگر اصلا مورد توجه قرار نگرفتند و با خودشان گفتند نهایت مقداری جریمه پرداخت می‌کنیم!

اوضاع نابسامان مدیریتی استقلال از همین مدارکی که در اختیار روزنامه اعتماد قرار گرفته کاملا مشخص است و می‌تواند پاسخ خوبی به این سوال باشد که چرا وضعیت این باشگاه به چنین روزی افتاده است. مدیریتی که نه صرفا به مدیرعامل و اعضای باشگاه که به مقامات رده بالاتر نیز مربوط می‌شود. از وزیر ورزش گرفته تا نهادهای دیگر خارج از فوتبال نظیر سازمان خصوصی‌سازی و برخی ارگان‌های دیگر.

ناگفته نماند طبق اطلاعاتی که در اختیار روزنامه اعتماد قرار گرفته است در جلسات مربوط به بررسی مدارک باشگاه استقلال تمام اعضای کمیته بدوی و کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای به خاطر نقص زیاد مدارک استقلال با صدور مجوز برای این باشگاه مخالفت کردند و تنها داریوش مصطفوی، رییس اسبق فدراسیون فوتبال با حذف استقلال مخالف بوده است. یک منبع آگاه در این رابطه به خبرنگار روزنامه اعتماد اطلاع داد که مصطفوی اعتقاد داشت به دلیل اینکه مشکل اصلی استقلال بدهی‌های این باشگاه است و ‌ای‌اف‌سی در نرسیدن پول‌های بلوکه شده باشگاه به دست مدیران این تیم به بهانه تحریم نقش داشته‌ است، باید به نوعی این مساله را خود این نهاد حل کند که این نظر مصطفوی با مخالفت سایر اعضا مواجه و در نهایت استقلال با توجه به مدارک بالا از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌شود. /اعتماد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.