تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 9:34
کد خبر : 141770

بررسی انواع سافت استارتر موجود در بازار به همراه قیمت

بررسی انواع سافت استارتر موجود در بازار به همراه قیمت

آرمان شرق-گروه اقتصاد:صنایع تولید دیتا با بیش از نیم قرن تجربه در کنار شما است تا محصولات شرکت‌های بزرگ مانند زیمنس و .. را بدون کوچکترین مشکل خریداری کنید. تنوع سافت استارترهای موجود در لیست خرید این شرکت بسیار بالا است و شما هر سافت استارتری که مناسب با شبکه شما باشد را به راحتی آنجا پیدا خواهید کرد.

یکی از روش‌هایی که برای کنترل جریان راه‌اندازی الکتروموتورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، سافت استارتر (Soft Starter) است. این قطعه یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزات برقی در صنعت است. تقاضای زیاد برای خرید این قطعه الکترونیکی در صنایع مختلف سبب شده است تا برندهای بسیار زیادی روی به ساخت و عرضه این محصول با قیمت‌های مختلف به بازار بیاورند. با توجه به اهمیت خرید و قیمت سافت استارتر زیمنس در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به‌طور کامل در خصوص سافت استارتر، انواع و نکات مهم برای خرید آن بپردازیم.

سافت استارتر چگونه کار می‌کند؟

سافت استارتر (Soft Starter) یک دستگاه الکترونیکی است که از آن برای کنترل شروع نرم موتورها استفاده می‌شود. حال که متوجه شدیم سافت استارتر چیست، باید با نحوه کار آن آشنا شویم.

وقتی موتور را روشن می‌کنید، سافت استارتر کمترین ولتاژ و جریان ممکن را به موتور اعمال می‌کند. این کاهش تدریجی ولتاژ و جریان باعث می‌شود موتور به آرامی شروع شود. بعد از روشن شدن موتور سافت استارتر به آرامی سرعت خود را افزایش دهد (افزایش سرعت ناگهانی باعث وارد شدن آسیب به موتور و سایر تجهیزات می‌شود). البته بهتر است بدانید که برخی از سافت استارترها امکان کنترل سرعت موتور را فراهم می‌کنند که این موضوع می‌تواند برای برنامه‌هایی که نیاز به تغییرات سرعت دارند، مفید باشد.

images_1698492321_653cefa17b51b.jpg

معمولا سافت استارترها در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، سافت استارترها یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزات برقی در صنایع مختلف است. از جمله مهمترین مواردی که از سافت استارترها استفاده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سافت استارترها برای موتورهای بزرگ که نیاز به شروع نرم دارند، بسیار مناسب هستند.
  2. سافت استارترها در پمپ‌های صنعتی و تجاری برای کنترل شروع نرم و محافظت موتورها از ضربات و نویز شروع مفید هستند.
  3. در کمپرسورهای هوا، سافت استارترها برای کاهش ضربات و فشار مکانیکی در هنگام شروع به کار به کار می‌روند.
  4. در راه‌ آهن، آسانسورها، نوار نقاله‌ها و سایر تجهیزات حرکتی دیگر، سافت استارترها برای کنترل شروع نرم موتورهای حرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در هنگام خرید سافت استارتر رعایت چه نکاتی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

هنگام خرید سافت استارتر، باید به چند نکته مهم توجه کنید تا مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. از جمله مهمترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تعیین نیاز: ابتدا باید نیازهای کاربردی خود را تعیین کنید. مشخص کنید که سافت استارتر را برای چه نوع موتور و برنامه‌های کاری خریداری می‌کنید.
  2. در نظر گرفتن ظرفیت موتور: برآورد ظرفیت موتوری برای خرید سافت استارتر از اهمیت بالایی برخوردار است. مطمئن شوید که سافت استارتر انتخابی ظرفیت موتور مورد نظر را پوشش می‌دهد.
  3. نوع منبع تغذیه: مطمئن شوید که سافت استارتر به ولتاژ تغذیه موتور شما منطبق است. همچنین، نوع سیستم تغذیه (تک فاز یا سه فاز) را بشناسید.
  4. برخی قابلیت‌های اضافی: برخی از سافت استارترها ویژگی‌های اضافی مانند کنترل سرعت، ارتباطات دیجیتال و محافظت‌های اضافی دارند. بر اساس نیاز خود، این ویژگی‌ها را در نظر بگیرید.
  5. محافظت موتور: سافت استارتر باید توانایی محافظت از موتور را داشته باشد. این محافظت می‌تواند شامل مواردی مانند محافظت در برابر بار اضافی، جریان بیش از حد و دما باشد.
  6. نوع پنل کنترل: تعیین کنید که چگونه می‌خواهید سافت استارتر را کنترل کنید. این شامل کنترل‌های دستی یا اتوماتیک، پنل کنترلی، یا رابط کاربری دیجیتال می‌شود.
  7. برند سازنده: برندهای بسیار زیادی در زمینه تولید سافت استارتر مشغول فعالیت هستند، برای خرید سافت استارتر به سراغ برندهایی بروید که نامی هستند.

بهترین برندهای تولید کننده سافت استارتر

همان‌طور که گفته شد، برندهای زیادی در زمینه تولید سافت استارتر مشغول فعالیت هستند. سافت‌ استارترهای هر برند قیمت و مشخصات مخصوص به خود را دارد. از جمله بهترین برندهای تولید کننده سافت استارتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیمنس

شرکت زیمنس (Siemens AG) یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های جهان در زمینه فناوری‌های الکتریکی، الکترونیک و اتوماسیون صنعتی است. زیمنس به عنوان یکی از شرکت‌های فناور برجسته شناخته می‌شود و محصولات و خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد که یکی از این محصولات سافت استارتر است. سافت استارترهای زیمنس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توان گفت نه تنها در بازار ایران بلکه در دنیا حرف اول را می‌زنند. برای کسب اطلاعات در خصوص خرید و قیمت سافت استارتر زیمنس می‌توانید به نمایندگی زیمنس در ایران مراجعه کنید.

images_1698492268_653cef6c2d668.jpg

اشنایدر

برند اشنایدر الکتریک (Schneider Electric) به عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر سافت استارتر در دنیا شناخته می‌شود. سافت استارترهای تولید شده توسط برند اشنایدر بسیار با کیفیت و دقیق هستند و برای محافظت از موتورهای الکتریکی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار شناخته می‌شوند. از جمله مهمترین سافت استارترهای اشنایدر که در بازار ایران وجود دارد، می‌توان به مواردی مانند سافت استارتر دیجیتال Altistart22 و Altistart48 که برای موتورهای سه فاز مناسب هستند و سافت استارتر آنالوگ Altistart01 که برای موتورهای تک فاز و سه فاز مناسب است، اشاره کرد.

سافت استارتر برند ABB

شرکت ABB (Asea Brown Boveri) یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری‌های الکتریکی، اتوماسیون صنعتی و رباتیک است. ABB یک شرکت چند ‌ملیتی است و در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا نمایندگی فعال دارد.  سافت استارترهای تولید شده توسط برند ABB از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و جز بهترین‌های بازار هستند. از جمله مهمترین ویژگی‌های سافت استارترهای این برند می‌توان به مواردی مانند کنترل دقیق، کاربری آسان، تنوع محصولات و .. اشاره کرد.

از جمله مهمترین سافت‌ استارتر‌‌های برند ABB که در بازار می‌توان پیدا کرد، می‌توان به مدل‌هایی سافت استارتر ABB PSR، سافت استارتر ABB PSE، سافت استارتر ABB PSRC، افت استارتر ABB PSTX و .. اشاره کرد.

انواع سافت استارتر

سافت استارترها در انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند، از جمله مهمترین دسته‌بندی‌های سافت استارتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع سافت استارترها از نظر تعداد فاز

سافت استارترهای تک فاز (Single-Phase Soft Starters): این نوع سافت استارترها برای موتورهای یک فاز به کار می‌روند. دستگاه‌های تک فاز یک جفت تریستور در یک فاز دارند و فازهایی که می‌مانند به صورت خط مستقیم از خط شبکه با بار متصل می‌شوند.

 سافت استارترهای سه فاز (Three-Phase Soft Starters): این نوع سافت استارترها به منظور کنترل تغییرات سرعت و جریان در موتورهای سه فاز به کار می‌روند. از سافت استارترهای سه فاز معمولا برای موتورهای بزرگ‌تر و برنامه‌های صنعتی پیچیده‌تر استفاده می‌شوند.

انواع سافت استارتر از نظر ساختار

سافت استارتر آنالوگ: در این نوع سافت استارترها، کنترل سرعت و جریان موتور به کمک اجزاء الکترومکانیکی و قطعات آنالوگ انجام می‌شود. این نوع سافت استارترها از مدارهای الکترومکانیکی و الکترونیکی ساده‌تری نسبت به نوع دیجیتال استفاده می‌کنند.

سافت استارتر دیجیتال: این نوع سافت استارترها از تکنولوژی‌های الکترونیکی پیشرفته‌تری نسبت به نمونه آنالوگ استفاده می‌کنند. کنترل موتور در این نوع سافت استارتر به کمک میکروکنترلرها و سیستم‌های الکترونیکی دیجیتال انجام می‌شود. این سیستم‌ها قادر به کنترل دقیق تغییرات سرعت، جریان و ولتاژ موتور هستند و معمولا دارای ویژگی‌های محافظتی پیشرفته‌تری هستند.

انواع سافت استارتر از لحاظ مدل‌های کنترلی

شیب ولتاژ (Voltage Ramp): این مدل کنترلی از سافت استارتر به موتور اجازه می‌دهد تا با آهستگی تغییرات ولتاژ بدهد تا سرعت موتور به طور آرام و پیوسته افزایش یابد. این روش راه‌اندازی نرم موتور را تضمین می‌کند و جلوگیری می‌کند تا جریان‌های نامی موتور به طور ناگهانی افزایش پیدا کنند.

حد جریان (Current Limit): این مدل کنترلی به موتور اجازه می‌دهد تا حد مشخصی افزایش جریان داشته باشد و پس از آن به مقدار مشخصی محدود شود. این روش جلوگیری از برروی بار اضافی موتور و ایجاد جریان‌های بیش از حد مفید است.

کنترل تاخیری (Ramp-Up Time): این مدل کنترلی به موتور اجازه می‌دهد تا در زمان معینی به سرعت خود برسد. این کنترل تاخیری معمولاً در سافت استارترهای الکترونیکی به خوبی قابل پیاده‌سازی است.

کنترل گشتاور (Torque Mode): این حالت کنترلی به موتور اجازه می‌دهد تا به طور خاص به تولید گشتاور تمرکز کند، که در برخی برنامه‌های خاص مانند کشش و برنامه‌های جابه‌جایی مورد نیاز است.

کنترل ولتاژ محیطی (Voltage Control): این مدل کنترلی به کاربر اجازه می‌دهد تا ولتاژ ورودی سافت استارتر را به صورت دستی کنترل کند و در نتیجه سرعت موتور را تنظیم کند.

سخن پایانی

خرید سافت استارتر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، کیفیت این قطعه الکترونیکی و صحت کارکرد آن به ضامن و تضمین کننده سلامت موتور، پمپ و سایر قسمت‌های سیستم است. با توجه به این موارد شما باید به سراغ بهترین سافت استارترهای بروید و از نمایندگی‌های معتبر سافت استارتر خود را خریداری کنید.

images_1698492062_653cee9e15118.jpg

صنایع تولید دیتا با بیش از نیم قرن تجربه در کنار شما است تا محصولات شرکت‌های بزرگ مانند زیمنس و .. را بدون کوچکترین مشکل خریداری کنید. تنوع سافت استارترهای موجود در لیست خرید این شرکت بسیار بالا است و شما هر سافت استارتری که مناسب با شبکه شما باشد را به راحتی آنجا پیدا خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه خرید و ثبت سفارش در صنایع تولید دیتا می‌توانید از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده کنید:

آدرس: تهران، خ لاله زار جنوبی، ساختمان ادیسون، طبقه دوم، پلاک ۶۴

شماره تماس: ۳۶۶۱۷۴۸۲ ۰۲۱ | ۳۶۳۴۹۳۲۷ ۰۲۱ | ۰۹۰۲۱۳۲۹۴۳۲ ۳۳۹۷۷۷۴۹-۵۹ ۰۲۱| ۰۹۲۰۱۳۲۹۴۳۲

ایمیل: tolid.data@gmail.com

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.