تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 22:08
کد خبر : 85676

تصویب طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌های ایران

تصویب طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌های ایران

آرمان شرق- در جلسه امروز گزارشی از برنامه وزارت آموزش و پرورش در باره نحوه چگونگی تدریس زبان‌های قومی و محلی در مناطق مختلف کشور مطرح و در پایان کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون آموزش مجلس رسیدو مقرر شد جزئیات این طرح در جلسات آتی کمیسیون بررسی شود.

رییس کمیسیون آموزش مجلس از تصویب کلیات طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها در جلسه امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون خبر داد.

غلامرضا منادی‌ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه شنبه ۲۵ آبان) این کمیسیون اظهار داشت: طرح اجرای اصل پانزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌های کشور در جلسه امروز کمیسیون بحث و بررسی شد؛ این در حالی است که این طرح در بسیاری از اسناد و معاهدات حقوق بشری وجود داشه و در قانون اساسی کشورمان هم وجود دارد.

وی افزود: در جلسه امروز گزارشی از برنامه وزارت آموزش و پرورش در باره نحوه چگونگی تدریس زبان‌های قومی و محلی در مناطق مختلف کشور مطرح و در پایان کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون آموزش مجلس رسیدو مقرر شد جزئیات این طرح در جلسات آتی کمیسیون بررسی شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: زبان‌های قومی و محلی در مناطق مختلف گنجینه‌های ارزشمندی هستند که متاسفانه در حال از بین رفتن است لذا باید برای صیانت و حفظ آن نهایت تلاش صورت گیرد. /فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.