تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1397 - 20:20
کد خبر : 45783

برای خانه‌های خالی و بی‌خانه‌ها چه فکری دارید؟برای حاشیه‌نشین‌های فقیر چه فکری دارید؟‌چگونه می‌توانید چشم انداز ۱۳۰۴ را در شرایط بحران جبران کنید؟

آرمان شرق: نماینده شوشتر و گتوند خطاب به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در بحث مسکن مشکلات جدی وجود دارد؛ برای ساماندهی مسکن برنامه‌ای دیده نشده است. برای خانه‌های خالی و بی‌خانه‌ها چه فکری دارید؟ به گزارش آرمان شرق به نقل از  ایلنا، سهراب گیلانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت:

آرمان شرق: نماینده شوشتر و گتوند خطاب به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در بحث مسکن مشکلات جدی وجود دارد؛ برای ساماندهی مسکن برنامه‌ای دیده نشده است. برای خانه‌های خالی و بی‌خانه‌ها چه فکری دارید؟

به گزارش آرمان شرق به نقل از  ایلنا، سهراب گیلانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: از رییس‌جمهور برای معرفی وزرای پیشنهادی تشکر دارم؛ آنچه که موافقت یا مخالفت می‌کنیم برای تحقق چشم‌انداز کشورمان ایران است. رفع محرومیت‌ها و فقر یک جهاد الهی است و مردم ایران از فشارهای متنوع و تحریم‌ها معترض و ناراحت هستند و منتظرند دولت محترم که فرماندهی را به عهده دارند فکر و چاره‌ای بنیادین برای آنها داشته باشد. امیدواریم این تغییرات در دولت این امید را افزون کند.

وی با طرح این سوال که چرا برخی وزرا استعفا دادند و برخی استیضاح شدند، ادامه داد: این موارد برای تحول و مقابله با بحران جدید است و بدیهی است در این مسیر وزرایی می‌توانند پیش برنده باشند که دارای روحیه مردمی، مومن و ظرفیت ساز باشند. وزارت راه و شهرسازی حوزه وسیعی دارد که دولت محترم چندی پیش پیشنهاد تشکیل دو وزارت‌خانه را در همین چهارچوب داد. بنده به عنوان مخالف ثبت‌نام کردم و می‌خواهم مواردم را بصورت سوال مطرح کنم؛ از وزیر پیشنهادی می‌خواهم پاسخ این‌ها را بدهند.

وی افزود: در بحث مسکن مشکلات جدی وجود دارد؛ برای ساماندهی مسکن برنامه‌ای دیده نشده است. برای خانه‌های خالی  و بی‌خانه‌ها چه فکری دارید؟ برای تعاونی مسکن‌های نیمه تمام و چالش‌های اجتماعی چه خواهید کرد؟ گرانی بیش از ۴۰ درصدی مسکن را چگونه ساماندهی می‌کنید؟ مسکن تاثیر فرهنگی و اجتماعی دارد؛ برای حاشیه‌نشین‌های فقیر چه فکری دارید؟‌

نماینده شوشتر و گتوند گفت: برای موضوع رسیدگی به خط ریلی، فرسودگی آن و توسعه آن چه فکری دارید؟ برای پرداخت به پیمانکاران چه برنامه‌ای دارید؟ گرانی ناشی از تحریم موجب گرانتر شدن پروژه‌ها شده است و این پروژه‌ها به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شده‌اند؛ برای پروژه‌های قطعی چه برنامه‌ای دارید؟ آیا با تامین بودجه می‌توانید پروژه‌های جدید را شروع کنید؟ برای شهرسازی اسلامی و ایرانی و طرح‌های جامع شهری برنامه‌ای مطرح نکردید.

گیلانی ادامه داد: توسعه شهری امری اجتناب‌ناپذیر است و حرف اول را برای زیباسازی شهرها دارد اما در برنامه شما به آن پرداخته نشده است. همچنین مدیریت‌های قبلی در این وزارت‌خانه هزاران میلیارد بدهی انباشته شده داشته‌اند و پروژه‌های نیمه تمام به کار گذاشته‌اند، تحریم‌ها هم اضافه شده است؛ چه تحول مدیریتی را برای برطرف کردن این مشکلات دارید و چگونه می‌توانید چشم انداز ۱۳۰۴ را در شرایط بحران جبران کنید؟ این ارثی است که امروز به دست شما رسیده است.

این نماینده مجلس در ادامه سوالات خود گفت: چه برنامه‌ای برای ناوگان مسافربری با بیش از ۸۳ هزار اتوبوس با عمر متوسط دارید؟ چه برنامه‌ای برای حمل و نقل کالا که بیش ۳۶۵ هزار کامیون با متوسط سن ۱۷ ساله دارد، دارید؟ این از مهمترین مسائلی است که بصورت سوال خدمت شما عرض کردم و امیدوارم با شفافیت کامل برنامه های خود را بفرمایید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.