تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 7:13
کد خبر : 137765

بازی‌های سپاهان ۳ بر صفر می‌شود؟

بازی‌های سپاهان ۳ بر صفر می‌شود؟

آرمان شرق-گروه ورزش:یک نهاد نظارتی  نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرده که در آن از این فدراسیون خواسته شده با موضوع عبور یک باشگاه صنعتی از سقف بودجه برخورد شود.

بازی‌های سپاهان ۳ بر صفر می‌شود؟

مدیر روابط عمومی پرسپولیس: بازی‌های سپاهان ۳ بر صفر می‌شود

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس از مصاحبه نایب رئیس فدراسیون کدبرداری کرد.

منصور قنبرزاده نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال با احراز تخلف دو باشگاه در بستن قرارداد و عدم توجه به سقف قراراداد تعیین‌شده از سوی کارگروه نقل و انتقالات فدراسیون، خبر از ارسال پرونده آن‌ها به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال داد.

مصطفی لشگری مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس تنها دقایقی پس از این مصاحبه با انتشار استوری در اینستاگرام شخصی‌اش که حامل مصاحبه قنبرزاده بود، نوشت: پرونده تیم ولخرج به کمیته انضباطی رفت. طبق قانون جدید تمام بازی‌هایش باید سه بر صفر شود.

لشگری گرچه اسمی از هیچ تیمی نبرده است اما ادعای او مبنی بر دستورالعمل‌های نقل و انتقالاتی جدید فدراسیون نشان می‌دهد یکی از رقیبان جدی این تیم باید پاسخگوی موضوع باشد.

  • عبور سپاهان از سقف/ قنبرزاده: نامه نهادهای نظارتی را تایید می‌کنم و شاید موضوع به کمیته انضباطی کشیده شود

    عبور سپاهان از سقف/ شاید موضوع به کمیته انضباطی کشیده شود

    نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در جریان نامه نهادهای نظارتی هستم اما به دلیل محرمانه بودن، اخلاق حکم می کند، عمومی نکنیم.

    منصور قنبرزاده در حاشیه دیدار استقلال و استقلال خوزستان در مورد حضورش در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: به ورزشگاه آمدیم تا ببینیم وضعیت ورزشگاه به چه شکلی است. خدا را شکر کارها به شکل خوبی در حال انجام است.

    وی در مورد اینکه آیا ورزشگاه آزادی به آغاز لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد یا خیر، عنوان کرد: تخصص من نیست که در این مورد صحبت کنم اما کار روند خوبی دارد.

    نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین وضعیت ورود VAR اجاره‌ای به کشورمان توضیح داد: کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش خبر خوبی داد. محمد مخبر معاون اول ریاست جمهور موافقت کرده برای تجهیز هفت ورزشگاه به کمک داور ویدیویی حدود ۲.۷ میلیون یورو اختصاص یابد. این یک خبر خیلی خوب است که وزیر ورزش داد متعاقب آن مهدی تاج نیز پیگیری‌هایی از طریق بانک مرکزی برای تبدیل ریال به یورو انجام داد. اطلاعات ما نیز در همین حد است که تاج اعلام کرد و گفت اقداماتی انجام شده که AFC این سیستم را به ایران بیاورد.

    قنبرزاده در پاسخ به این سؤال که فدراسیون فوتبال اعلام کرده ورزشگاه آزادی ظرفیت ۵۰ درصدی حضور هواداران در زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا را دارد، گفت: صادقانه بگویم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تمایل دارند بازی‌ها با تماشاگر برگزار شود. خودتان شاهد این موضوع هستید و واقعاً حیف است بازی‌ها بدون تماشاگر باشد. می‌دانید کشورهای عربی در حوزه تماشاگر چقدر سرمایه‌گذاری می‌کنند فوتبال بدون تماشاگر بی‌معنی است. همه باید کمکم کنند. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با غیبت تماشاگران از لحاظ اقتصاد فوتبال ضربه می‌بینند زیرا به بحث بلیت‌فروشی و مسائل دیگر ضربه می‌خورند

    وی تأکید کرد: در این خصوص اشکالاتی وجود دارد. مرمت و بازسازی همچنان در ورزشگاه آزادی ادامه دارد اما به نظر من همین امروز هم می‌شد با ظرفیت محدودی کارهایی در مورد حضور تماشاگران انجام داد. در مورد این تصمیم‌گیری مجموعه‌ای از نهادهای مختلف به جمع‌بندی برسند. شاید آنها مسائلی را می‌بینند که من نمی‌بینم.

    نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤال خبرنگار در مورد اینکه در مورد درخواست برخی باشگاه‌ها برای افزایش سقف بودجه و اینکه استقلال با توجه به قراردادهای قبلی‌اش نتوانسته بود از این قانون استفاده کند و آیا امکان تغییر یا اصلاح قانون وجود دارد، اظهار داشت: اکنون در هفته چهارم لیگ هستیم. در مورد رعایت سقف بودجه و دستورالعمل ناظر بر قراردادها باید از همه مسئولان، شخص سرپرست وزارت ورزش و جوانان مهدی تاج که انصافاً حمایت تمام قدی در این زمینه داشت و حتی امروز نیز جلسه‌ای داشتیم، تشکر کنم. برخی رسانه‌ها مقداری بی‌انصافی کردند و در شرایطی خبری را منتشر کردند که ظاهراً اختلافی بین کارگروه و فدراسیون وجود دارد اما صادقانه بگویم روز گذشته این درخواست‌ها با حضور نمایندگان باشگاه‌ها بررسی شد و هر یک از آنها حدود یک ساعت صحبت کردند. طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم باید عدالت برقرار می‌شد.

    وی افزود: قرار نیست بابت سقف بودجه به باشگاه‎‌های دیگر ظلم شود. از طرفی به این جمع بندی نرسیدیم که بخواهیم این سقف را تغییر بدهیم. باید از رضا درویش نیز تشکر کنیم که در ادامه تماس گرفت و گفت همین که دیدیم عدالت برای همه تیم‌ها رعایت شد، تشکر می‌کنیم و رقمی هم که پیشنهاد دادیم به دلیل برخورد عادلانه سازمان لیگ، هیچگونه ناراحتی ندارم. خود من نیز به افزایش ۳۰ میلیاردی این مبلغ راغب نبودم.

    نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال تصریح کرد: یک بحث تهاتر بود. یعنی درخواست کردند بودجه فصل آینده بیشتر شود و به جای آن از فصل اول خالی کنند تا جا به جا شود که این کار به نوعی دور زدن قانون بود. با این موضوع نیز مخالفت کردیم و این پیشنهادات به تصویب نرسید. می‌دانم شاید برخی باشگاه‌ها و مدیران‌شان هم از ما دلخور باشند اما بپذیرند رعایت قانون به سود همه است. باید ثبات ایجاد کرد و نمی‌شود بعد از سه هفته این اتفاق بیفتد. ما در فدراسیون پای کار هستیم. ابهاماتی برای ریاست فدراسیون وجود داشت و به همین دلیل کارگروه را دعوت کرد. از ما خواست دلایل خود را بگوییم و پس از ارائه توضیحات کامل، تاج متقاعد و متوجه شد کارگروه کارش را به درستی و صد در صد انجام داده است. از طرفی تاج اعلام کرد باید از تمام ظرفیت‌های مجموعه سازمان لیگ و کارگروه برای حمایت از تیم‌های آسیایی استفاده شود.

    قنبرزاده درمورد نامه یکی از نهادهای نظارتی به فدراسیون فوتبال درمورد باشگاه سپاهان تاکید کرد: نامه محرمانه بود یا غیرمحرمانه. اگر محرمانه باشد، نباید دروغ بگویم. در جریان نامه هستم اما به دلیل محرمانه بودن، عرف اداری و اخلاق حکم می‌کند، عمومی نکنیم. نفیا، اثباتا و اصالتا چیزی را تایید یا رد نمی‌کنم. با سازمان لیگ ۲ مکاتبه شده و حتی درمورد یک بازیکن ایرانی خود ما را زیر سوال بردند. گفتند چرا سازمان لیگ کنترل نکرده است. بازیکنی در یکی از باشگاه‌ها داشتیم که قراردادش ریالی بوده اما گفتند هرچه نرخ ارز تغییر پیدا کرد، مبلغ قراردادش افزایش پیدا کند. اخلاقی نیست اسم باشگاه را بیاوریم اما موضوع در دست پیگیری است.

    وی ادامه داد: شاید موضوع به کمیته انضباطی ارجاع شود.

    نایب رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا این موضوع روی پرونده بازی سپاهان و استقلال تاثیر دارد، گفت: در حوزه تصمیم گیری ما نیست و من در مقام قضایی فدراسیون نیستم اما اگر بحثی باشد به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.

    قنبرزاده در پاسخ به این سؤال که ظاهراً قرار است دربی در کشور قطر برگزار شود، گفت: چنین چیزی نشنیده‌ام.

    وی در مورد زمان دربی پایتخت توضیح داد: در این مورد حضور ذهن ندارم. ان‌شاءالله در اولین فرصت که وضعیت تیم امید هم مشخص خواهد شد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

    نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که احتمال دارد لیگ به خاطر بازی‌های آسیایی هانگژو تعطیل شود، عنوان کرد: اگر و اماها را کنار بگذارید.

    قنبرزاده در مورد اعتراض مربیان و بازیکنان تیم‌ها به زمین‌های لیگ برتر گفت: ما نهاد برگزارکننده مسابقات هستیم. این نهاد با نهاد متولی ورزشگاه کاملاً فرق دارد. اصلاً سازمان لیگ روی ورزشگاه آزادی و ورزشگاه‌های دیگر دخل و تصرفی ندارد. فقط می‌تواند بازدید کرده و از جنبه ارشادی توصیه‌هایی داشته باشد. ورزشگاه آزادی متصدی دارد و زیر نظر شرکت بزرگ توسعه و تجهیز است. بار زیادی نیز روی این ورزشگاه بوده است. نباید از حق بگذریم که دوستان برای آمادگی ورزشگاه تلاش زیادی می‌کنند. برای استانداردسازی ورزشگاه باید تعطیل شده و جرثقیل و کارگر درون آن بیاوریم اما قطار را به حرکت درآورده‌ایم و درون آن قطعه طراحی می‌کنیم. لذا حق بدهید مسئولان ورزشگاه آزادی هم زحمت می‌کشند باید تحمل کرد تا این نارسایی‌ها حل شود.

    وی در مورد آخرین وضعیت میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی از یکدیگر اظهار داشت: وقتی برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان وارد مذاکرات دیپلماسی شده است پس باید بپذیریم کار رایزنی در سطح مقام‌های بالای دیپلماسی دو کشور انجام می‌شود از طرفی می‌دانم ریاست فدراسیون فوتبال نیز جلساتی با ریاست فدراسیون عربستان و رئیس فیفا داشته است تا ان‌شاءالله اتفاق خوبی بیفتد. با توجه به دیدگاه‌های جدید دیپلماسی بین دو کشور می‌توانیم از طریق ورزش به ویژه فوتبال این دیپلماسی را تقویت کنیم.

    • نامه یک نهاد نظارتی به فدراسیون فوتبال درباره یک تیم صنعتی / سپاهان از سقف عبور کرد؟

      نامه یک نهاد نظارتی به فدراسیون فوتبال درباره یک تیم صنعتی

      یک نهاد نظارتی درباره سقف بودجه یک باشگاه صنعتی در فصل نقل و انتقالات نامه‌ای را به فدراسیون فوتبال ارسال کرده است.

      یک نهاد نظارتی  نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرده که در آن از این فدراسیون خواسته شده با موضوع عبور یک باشگاه صنعتی از سقف بودجه برخورد شود.

      گفته می‌شود فقط قراردادهای چند بازیکن جدید این تیم از سقف تعیین شده برای بودجه باشگاه بیش‌تر شده است.

      این نهاد نظارتی مدعی است تخلف این باشگاه صنعتی در فصل نقل و انتقالات آشکار بوده و فدراسیون فوتبال باید با این باشگاه برخورد کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.