تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 2:08
کد خبر : 125611

بارش برف و باران در تهران

بارش برف و باران در تهران

آرمان شرق-گروه جامعه:تا روزجمعه (۱۹ اسفند) با فعالیت متناوب سامانه بارشی بر روی استان، آسمان نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد، رگبار و رعدو برق و در ارتفاعات گاهی بارش برف و کولاک، پدیده مه و در نقاط مستعد استان بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.  

۴شنبه ۱۷ اسفند و ۵شنبه ۱۸ اسفند در ساعات بعد ازظهر بارش برف در جاده هراز و چالوس ، شدید خواهد بود.

 

توصیه ای برای لغو سفر از قبل برنامه ریزی شده وجود ندارد ، ولی ترجیحا  عصر در جاده نباشید یا در صورت امکان از جاده فیروزکوه یا رشت تردد کنید.

بارش برف و باران در تهران

ایسنا : اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که بارش برف و کولاک در ارتفاعات و همچنین کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
بارش برف و باران در تهران

با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی تا روزجمعه (۱۹ اسفند) با فعالیت متناوب سامانه بارشی بر روی استان، آسمان نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد، رگبار و رعدو برق و در ارتفاعات گاهی بارش برف و کولاک، پدیده مه و در نقاط مستعد استان بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

عمده فعالیت این سامانه در روزهای سه‌شنبه پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۸ و ۱۹) است.

از امروز تا جمعه روند کاهش تدریجی دما و از شنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۱۷ اسفند) ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعت‌ها بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۸ اسفند) ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعت‌ها بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز، ایستگاه فیروزکوه و فیروزکوه آلودگی ـ امین آباد با کمینه دمای ۲ سردترین ایستگاه هواشناسی بود.

 پایتخت‌نشینان مراقب باشند

ایسنا : مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اعلام کرد:‌ توصیه اکید مدیریت بحران به مردم استان تهران این است که از حضور یا اسکان در مجاور رودخانه ها و مسیل ها فاصله بگیرند.
هشدار مدیریت بحران تهران/ پایتخت‌نشینان مراقب باشند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی نسبت به احتمال طغیان و بالا آمدن آب رودخانه‌های این استان هشدار داد.

 حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان تهران گفت:‌ طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از فردا چهارشنبه ۱۷ اسفند تا جمعه ۱۹ اسفند ماه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است و بر این اساس بارش تگرگ در مناطق مستعد، بارش برف و وقوع کولاک برف و پدیده مه در ارتفاعات نیز دور از انتظار نیست.

یزدی مهر با بیان اینکه منطقه اثر این مخاطرات نیمه شمالی و ارتفاعات استان تهران پیش بینی شده است افزود: به دنبال فعالیت سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و بالا آمدن آب رودخانه ها محتمل است که در همین راستا مدیریت بحران در آماده‌باش بوده و توصیه‌ها و هشدارهای لازم در این خصوص به دیگر دستگاه‌های مربوطه نیز داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد:‌ توصیه اکید مدیریت بحران به مردم استان تهران این است که در این ایام از حضور یا اسکان در مجاور رودخانه ها و مسیل ها فاصله بگیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.