تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 7:23
کد خبر : 140486

ایمیل جنجالی به فرودگاه هامبورگ از ایران بود یا استرالیا؟

ایمیل جنجالی به فرودگاه هامبورگ از ایران بود یا استرالیا؟

آرمان شرق-گروه جامعه:شنیده‌ها حاکی است، فرد تهدید کننده تبعه استرالیا است و دستگیر شد.  این هواپیما حدود ساعت ۱۲:۲۰ بعد از ظهر دیروز در هامبورگ به زمین نشست و اکنون در منطقه ویژه‌ای قرار دارد. ظاهرا به دلیل این تهدید بمب گذاری، پروازهای فرودگاه هامبورگ به‌طور کامل متوقف شد ؛ سخنگوی این فرودگاه گفت که از ساعت ۱۲:۴۰ بعدازظهر هیچ پرواز یا فرودی در این فرودگاه انجام نشده است.

ایمیل جنجالی به فرودگاه هامبورگ از ایران بود یا استرالیا؟

آرمان امروز: روز گذشته بود که ارسال یک ایمیل تهدید آمیز به فرودگاه هامبورگ باعث تعطیلی کامل این فرودگاه شد. سخنگوی پلیس فدرال آلمان به رویترز گفت که پس از دریافت ایمیلی حاوی تهدید جدی در پروازی که از تهران در فرودگاه هامبورگ نشسته بود این فرودگاه‌ پروازهای خود را به حالت تعلیق درآورد و پلیس ۱۹۸ مسافر این پرواز را بازرسی کرد. پرواز‌ها بعد از ساعتی به حالت عادی بازگشت. با این حال طبق خبری که بر روی وبسایت فرودگاه هامبورگ قرار گرفته است این فرودگاه در پی ایمیلی در خصوص یک پرواز از مقصد تهران به مقصد هامبورگ به حالت تعطیل در آمد. فرودگاه  هامبورگ آلمان، دیروز در وب‌سایت خود مدعی شد که به‌دلیل تدابیر پلیس، از ساعت ۱۲:۴۰ بعدازظهر دوشنبه هیچ پرواز یا فرودی از این فرودگاه انجام نشده است علت را سخنگوی پلیس فدرال آلمان به خبرگزاری آلمان اینگونه گفته است «پلیس فدرال صبح بامداد ایمیلی مبنی بر حمله به هواپیمای تهران – هامبورگ دریافت کرد و این تهدید بسیار جدی گرفته شده است» سخنگوی این فرودگاه در مورد ماهیت تهدید گزارش‌شده اظهار نظری نکرده است.

بر طبق اطلاعات پروازی تنها یک پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر  از تهران به سمت هامبورگ  با مشخصات  IR723هواپیمایی ایران ایر  ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه پرواز  به مقصد هامبورگ بوده است. جواد صالحی مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) در گفت و گو با رکنا در خصوص این خبر تاکید داشت که هیچ پیامی از سوی فرودگاه هامبورگ برای ما در این خصوص ارسال نشده است و افزود: «این موضوع هیچ ارتباطی به پرواز های ایران به سمت هامبورگ ندارد. هیچ پیامی از سوی فرودگاه هامبورگ برای ما در خصوص این خبر و ادعایی که مطرح شده به فرودگاه امام (ره) اعلام نشده است.

ارسال پیام های تهدیدی به فرودگاه های جهان یک امر متداوم است و به‌خاطر یک ایمیل بعید است یک فرودگاه را به تعطیلی بکشانند زیرا همه فرودگاه های جهان، دارای تیم‌های مخصوص بررسی این پیام های تهدیدی و واکنش مناسب در برابر آنها هستند و بدون ایجاد دلهره برای مردم به این امور رسیدگی می کنند» اطلاعات پرواز فرودگاه امام (ره) نشان می‌دهدکه پرواز صبح دیروز تهران به سمت هامبورگ به سلامت در مقصد نشسته ولی از آن سو‌، پرواز به سمت تهران  هنوز مجاز نشده است. و اما مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز در این خصوص به تسنیم گفته است: «یک فرد ناشناس ایمیلی به پلیس هامبورگ ارسال کرده و مدعی بمب گذاری در پرواز تهران هامبورگ شده است.

مسافران از هواپیما پیاده شده و یک سری اقدامات امنیتی و چک هواپیما و وسایل مسافران در حال انجام است.» شنیده‌ها حاکی است، فرد تهدید کننده تبعه استرالیا است و دستگیر شد.  این هواپیما حدود ساعت ۱۲:۲۰ بعد از ظهر دیروز در هامبورگ به زمین نشست و اکنون در منطقه ویژه‌ای قرار دارد. ظاهرا به دلیل این تهدید بمب گذاری، پروازهای فرودگاه هامبورگ به‌طور کامل متوقف شد ؛ سخنگوی این فرودگاه گفت که از ساعت ۱۲:۴۰ بعدازظهر هیچ پرواز یا فرودی در این فرودگاه انجام نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.