تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 23:34
کد خبر : 132523

نقاط ضعف تیم ملی فوتبال مقابل قرقیزستان و افغانستان

نقاط ضعف تیم ملی فوتبال مقابل قرقیزستان و افغانستان

آرمان شرق-گروه ورزش:تیم ملی فوتبال ایران در خط حمله با وجود ستاره های مثل آزمون و طارمی خیال راحتی دارد اما نگران اصلی در کارهای دفاعی است و باید قلعه نویی تیم را از این نظر تقویت کند. سرمربی جدید تیم ملی تاکید کرده است که اولویت اصلی او فوتبال هجومی و زیبا است اما به نظر می رسد که برای قهرمانی نیاز به داشتن یک ساختار دفاعی بسیار خوب است.

نقاط ضعف تیم ملی فوتبال مقابل قرقیزستان و افغانستان

شفقنا ورزشی- تیم ملی فوتبال ایران باوجود آنکه در دو بازی دوستانه خود به راحتی به پیروزی دست پیدا کرد اما در خط دفاعی نمره قبولی را نگرفت.

به گزارش شفقنا ورزشی، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در تورنمنت کافا با نتیجه ۵ بر یک برابر قرقیزستان میزبان به  پیروزی دست پیدا کرد.

شاگردان قلعه نویی ابتدا افغانستان را با نتیجه ۶ بر یک شکست دادند و در بازی دوم هم قاطعانه میزبان را با درخشش ستاره های سرشناس خط حمله از پیش رو برداشتند.

قرقیزستان و افغانستان به هیچ وجه حریفان تدارکاتی خوبی برای ایران نیستند و شاگردان قلعه نویی برای قهرمانی در جام ملت های آسیا باید برابر تیم های قدرتمندتری صف آرایی کنند اما برابر همین دو تیم هم دروازه ایران باز شد و این نگرانی بسیار جدی به شمار می آید.

ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدمجید حسینی، روزبه چشمی، سیدمحمد کریمی، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، رضا اسدی و مهدی طارمی برابر قرقیزستان به میدان رفت. با نگاهی به این ترکیب به خوبی متوجه می شویم که قلعه نویی تیمش را با تمام قوا در این تورنمنت غیر معتبر به میدان فرستاده است.

برای پیروز شدن در فوتبال باید در گام نخست دروازه خود را بسته نگه داشت و به اصطلاح کلین شیت کرد اما خط دفاعی ایران برابر این دو تیم هم نتوانست کلین شیت کند.

فعلا تیم ملی فوتبال ایران در دو بازی که با هدایت قلعه نویی به میدان رفته موفق به کلین شیت نشده است و این یک نگران و زنگ خط جدی به شمار می آید.

تیم ملی فوتبال ایران در خط حمله با وجود ستاره های مثل آزمون و طارمی خیال راحتی دارد اما نگران اصلی در کارهای دفاعی است و باید قلعه نویی تیم را از این نظر تقویت کند. سرمربی جدید تیم ملی تاکید کرده است که اولویت اصلی او فوتبال هجومی و زیبا است اما به نظر می رسد که برای قهرمانی نیاز به داشتن یک ساختار دفاعی بسیار خوب است.

به قول مورینیو به فوتبال زیبا مدال نمی دهند و آنچه که باقی می ماند قهرمانی ها و موفقیت های تیم است و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هم باید چنین چیزی را مد نظر داشته باشد. انتظارات از قلعه نویی در جام ملت های آسیا پیش رو بسیار بالا است و هواداران بیشتر از اینکه از او فوتبال زیبا بخواهند قهرمانی را طلب می کنند و به همین خاطر باید سرمربی تیم ملی فکری به حال ساختار دفاعی تیم کند و بیشتر روی این موضوع تمرکز داشته باشد تا فوتبال زیبا.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.