تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 8:06
کد خبر : 132678

ایران – آلمان؛ نبردی برای دومین پیروزی در لیگ ملت‌های والیبال

ایران – آلمان؛ نبردی برای دومین پیروزی در لیگ ملت‌های والیبال

آرمان شرق-گروه ورزش: هفته دوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ گروه مردان به میزبانی روتردام هلند و اورلئان در فرانسه از ۳۰ خرداد تا ۴ تیر برگزار خواهد شد که مردان والیبال ایران در روتردام با تیم‌های آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند روبرو خواهند شد.

ایران – آلمان؛ نبردی برای دومین پیروزی در لیگ ملت‌های والیبال

ایران - آلمان؛ نبردی برای کسب دومین پیروزی در لیگ ملت‌های والیبال

به گزارش فارس، هفته دوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ گروه مردان به میزبانی روتردام هلند و اورلئان در فرانسه از ۳۰ خرداد تا ۴ تیر برگزار خواهد شد که مردان والیبال ایران در روتردام با تیم‌های آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند روبرو خواهند شد.

۱۶ تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها در هفته دوم در ۳۲ مسابقه به مصاف یکدیگر خواهند رفت که تیم‌های هلند، آمریکا، لهستان، ایران، ایتالیا، آلمان، صربستان و چین در قالب گروه سوم و در شهر روتردام هلند مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند و تیم‌های فرانسه، کوبا، برزیل، ژاپن، اسلوونی، بلغارستان، آرژانتین و کانادا (گروه چهارم) نیز در شهر اورلئان فرانسه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تیم ملی والیبال ایران در بازی اول خود در هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به مصاف آلمان خواهد رفت؛ تیمی که از نظر نتیجه‌گیری در هفته اول شرایطی مشابه تیم ملی ایران دارد و تنها با یک پیروزی پا به هفته دوم گذاشته است. این تیم در شرایط مقابل ایران قرار خواهد گرفت که در رنکینگ فدراسیون جهانی رده شانزدهم را در اختیار دارد و شاگردان بهروز عطایی در مکان یازدهم ایستاده‌اند. همچنین در پایان هفته اول لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ آلمان در رده چهاردهم قرار گرفته و ایران هم یازدهم است.

تیم ملی والیبال ایران در هفته اول لیگ ملت‌ها توانست از سد چین عبور کند و در سایر دیدارهایش مقابل تیم‌های ژاپن، لهستان و اسلوونی نتیجه را واگذار کرد. این در حالی است که آلمان در این هفته ۳ بر یک مغلوب برزیل شد، ۳ بر صفر به هلند باخت، ۳ بر یک نتیجه را به ایتالیا واگذار کرد و در آخرین بازی با نتیجه ۳ بر یک از سد کانادا گذشت.

از جمله بازیکنان سرشناس و تاثیرگذار آلمانی‌ها باید به لینوس وبر اشاره کرد؛ پشت خط زن ۲۳ ساله این تیم که در هفته اول موفق به کسب ۵۲ امتیاز برای تیمش شده است. آنتون برمه و توبیاس کریک هم مدافعان آلمان هستند که هرکدام از آنها در هفته اول موفق به کسب ۷ امتیاز از دفاع برای این تیم شده‌اند. همچنین برمه از بهترین سرویس‌زن‌های تیمش هم به شمار می‌رود که در هفته گذشته لیگ ملت‌ها توانست ۴ امتیاز مستقیم از سرویس به دست بیاورد. لوکاس کمپا، پاسور باتجربه و سرشناس ژرمن‌ها هم همچنان در ترکیب این تیم حضور دارد و یکی از نقاط قوت آلمان به شمار می‌رود. لئونارد گراون، لیبروی ۱۹ ساله این تیم هم از جلمه بازیکنان آینده‌دار والیبال محسوب می‌شود که در هفته اول نمایش قابل قبولی در بخش توپ‌گیری از خود نشان داد. همچنین موریتز ریچرت، دریافت کننده ۲۸ ساله آلمان هم از جمله چهره‌هایی است که عصای دست وینیارسکی، سرمربی جوان این تیم در لحظات حساس به شمار می‌رود.

با این شرایط شاگردان عطایی بسیار امیدوار هستند که هفته دوم را با یک پیروزی دلچسب آغاز کنند و به این روند در ادامه مسابقات تداوم ببخشند. به گفته کارشناسان، آلمان تیمی است که نباید آن را دست‌کم گرفت و هر لحظه غفلت و کم کاری مقابل این تیم می‌تواند تبعات سنگینی برای تیم ملی ایران داشته باشد. ملی‌پوشان والیبال ایران بارها ثابت کرده‌‌اند که توانایی بالایی دارند و حالا اهالی این رشته منتظر هستند تا سربازان ایران برای جبران ناکامی و عملکرد ضعیف هفته اول متحول شده و شرایط را بهبود ببخشند.

برنامه بازی‌های ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

سه‌شنبه ۳۰ خرداد

ایران – آلمان، ساعت ۱۴:۳۰

چهارشنبه ۳۱ خرداد

ایران – ایتالیا، ساعت ۱۴:۳۰

جمعه دوم تیر

ایران – آمریکا، ساعت ۱۸

شنبه سوم تیر

هلند – ایران، ساعت ۱۸:۳۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.