تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 8:26
کد خبر : 148624

پیشکسوت فوتبال ایران : هنگ‌کنگ باید ما را می‌برد!

پیشکسوت فوتبال ایران : هنگ‌کنگ باید ما را می‌برد!

آرمان شرق-گروه ورزش:از بچه‌های تیم ملی می‌خواهم بپرسم زمانی که پرس می‌شوند چرا نمی‌توانند فوتبال بازی کنند؟ تمام اینها بلد هستند دریبل بزنند اما به بازیکن تیم مقابل پاس می‌دهند و زمانی که آنها توپ دارند چرا بچه‌های ما نمی‌روند پرس کنند؟ تعجب می‌کنم! برای همین است که تیم ما راحت به تیم‌های دیگر باج می‌دهد. بیشتر علت باخت ما همین مساله است.

پیشکسوت فوتبال ایران : هنگ‌کنگ باید ما را می‌برد!

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از حذف از مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به ایران بازگشت اما انتقادات هنوز هم به قلعه‌نویی و شاگردانش ادامه‌دار است.

بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال اعتقاد دارند پس از حذف قدرت‌های اصلی، بهترین فرصت برای تیم ملی کشورمان بود تا پس از نیم قرن به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.

با رحیم یوسفی یکی از پیشکسوتان دهه شصت فوتبال درخصوص شرایط تیم ملی و دلایل ناکامی شاگردان قلعه‌نویی در بازی با قطر هم‌صحبت شدیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

به‌ طور کلی وضعیت تیم ملی در بازی‌های جام ملت‌های آسیا چطور بود؟

در کل در این تورنمنت فقط یک نیمه مقابل ژاپن خوب بودیم و در بقیه بازی‌ها یکی از یکی بدتر!

علتش چه بود؟

تمام بچه‌های تیم تک‌تک بازی می‌کردند و نمی‌توانستند کار گروهی و ترکیبی انجام دهند. تاکتیک نداشتیم و زمانی که فشار روی بازیکنان ما می‌آوردند، نمی‌توانستند بازیکن مقابل را دریبل کنند. هر تیمی به ما فشار آورد و پرس انجام ‌داد، نتوانستیم کاری کنیم. در مقابل ژاپن هم وقتی دیدیم همه چیز از دست رفته فشار آوردیم و نتیجه گرفتیم. هر تیمی ما را آنالیز کرده بود با پرس از جلو اجازه نمی‌داد فوتبال بازی کنیم.

چرا مقابل قطر نتوانستیم آن یک نیمه خوب مقابل ژاپن را تکرار کنیم؟

واقعیت فوتبال ما همین است چون هیچ برنامه‌ای نداشتیم. بچه‌های ما همه عالی هستند اما کار گروهی نداریم. مثلا طارمی توپ را می‌گرفت برای خودش بازی می‌کرد! کار ترکیبی ندیدیم و توانایی ارسال چند پاس سالم هم نداشتند در صورتی که به لحاظ انفرادی از قطری‌ها خیلی بهتر بودیم. حالا علتش چی بود، نمی‌دانم!

اما قطر دو بار پیاپی قهرمان شده، این به برنامه‌ریزی درست مدیریتی آنها تا چه حد ربط دارد؟

در فوتبال ما هر کسی که کار می‌کند موقت است یعنی هیچ کسی برنامه‌ریزی ندارد و حتی فدراسیون ما هم همین‌طور‌. معلوم نیست در دقیقه نود یک‌بار جابه‌جایی پیش می‌آید در صورتی که آنها برای سطوح مختلف برنامه‌ریزی می‌کنند.

درباره تمدید با قلعه‌نویی چه نظری دارید؟

وقتی برنامه‌ریزی نداشته باشد مربی باید تا این حد توانایی داشته باشد که بازیکنی که دیگر توانایی لازم را ندارد را دعوت نکند. الان چند بازیکن سن بالا داریم که به تیم لطمه می‌زنند.

موافق ادامه همکاری با قلعه‌نویی هستید؟

اگر قرار به ایرانی باشد خب همین ایشان هست. برنامه‌ریزی چند ساله می‌خواهیم با این بازیکنان خوب نتیجه بگیریم. هنگ‌کنگ چه تیمی است که این‌طور مقابل ما بازی کند؟ آنها باید ما را می‌بردند. شما ببینید ژاپن و کره وقتی عقب بودند باز هم روی زمین بازی می‌کردند اما ما از دقیقه اول تا آخر توپ بلند می‌زدیم! اگر برنامه‌ریزی خاص می‌خواهند روی جوانان سرمایه‌گذاری کنند. قلعه‌نویی را کنار بگذارند کدام مربی ایرانی را بیاورند؟ همه در حد هم هستند. او اگر در این مقطع دنبال نتیجه‌گیری باشد با همین‌ها ادامه می‌دهد.

صحبت پایانی؟

صحبت خاصی نیست فقط از بچه‌های تیم ملی می‌خواهم بپرسم زمانی که پرس می‌شوند چرا نمی‌توانند فوتبال بازی کنند؟ تمام اینها بلد هستند دریبل بزنند اما به بازیکن تیم مقابل پاس می‌دهند و زمانی که آنها توپ دارند چرا بچه‌های ما نمی‌روند پرس کنند؟ تعجب می‌کنم! برای همین است که تیم ما راحت به تیم‌های دیگر باج می‌دهد. بیشتر علت باخت ما همین مساله است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.