تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 8:56
کد خبر : 144189

دغدغه مردمی بودن حراست از آثار فرهنگی

دغدغه مردمی بودن حراست از آثار فرهنگی

آرمان شرق-گروه جامعه:سه برنامه ویژه در معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه و دولت سیزدهم مد نظر است و نخستین دوره رویداد تجلیل و تقدیر از رسانه‌های برتر در حوزه میراث فرهنگی که در زمستان سال جاری برگزار می‌شود تا بتوانیم سهم بزرگی که رسانه در پرسشگری و شفافسازی دارد ارج بگذاریم.

دغدغه مردمی بودن حراست از آثار فرهنگی

آرمان امروز : معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: ایجاد دغدغه مردمی کردن حفظ و حراست از میراث فرهنگی باید در دستور کار قرار بگیرد.

علی دارابی در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی که عصر جمعه در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی ره قزوین برگزار شد اظهار کرد: بیش از ۲۰۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره توسط ۵۰ داور مورد کارشناسی قرار گرفت. هدف گذاری مسئولان به صورت ویژه این بوده که جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به صورت مردمی برگزار شود، به همین منظور اجرای ۲۰ اثر نمایشی میراثی در مکان‌های تاریخی قزوین در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۳۰۰۰ نفر در کاروانسرای سعدالسلطنه به تماشای این نمایش‌ها نشستند.

قائم مقام زیر میراث فرهنگی عنوان کرد: در ایام برگزاری جشنواره ۱۴ کارگاه آموزشی برای علاقه‌مندان برگزار شده که از این تعداد ۱۰ کارگاه در قزوین و چهار کارگاه در تهران با حضور اساتید برجسته فعالیت کرده‌اند و این کارگاه‌ها در فضای کارگاهی و فضای مجازی با استقبال گسترده همراه بود. جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در هشت بخش برگزار شد ۱۴۰ اثر سینمایی در سینماها و پلتفرم‌های مختلف در این جشنواره به نمایش درآمد. دارابی اضافه کرد: پیش‌رویدادهای این جشنواره از چند ماه قبل در تهران و قزوین با همکاری هنرمندان و دغدغه مندان آثار تاریخی به منظور آشنایی بیشتر افکار عمومی با این جشنواره برگزار گردید و امروز مفتخریم که جشنواره دوم به بهترین شکل ممکن رقم خورد.

وی گفت: سه برنامه ویژه در معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه و دولت سیزدهم مد نظر است و نخستین دوره رویداد تجلیل و تقدیر از رسانه‌های برتر در حوزه میراث فرهنگی که در زمستان سال جاری برگزار می‌شود تا بتوانیم سهم بزرگی که رسانه در پرسشگری و شفافسازی دارد ارج بگذاریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.