تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 8:54
کد خبر : 144148

اهداف اسرائیل از شروع دوباره جنگ

اهداف اسرائیل از شروع دوباره جنگ

آرمان شرق-گروه بین الملل:باید متوجه بود که غرب، اعم از آمریکا و اتحادیه اروپا تا به امروز نظر خود را در مورد حملات اسرائیل تغییر نداده‌اند و می‌گویند که تل‌آویو همچنان حق دفاع مشروع از خود دارد.این مدل از سخنان نشأت گرفته از یک نگاه یک جانبه محسوب می‌ شود. این مدل از تحلیل و تفسیر اگرچه به نفع اسرائیل خواهد بود اما باید متوجه بود که هدف اسرائیل از ایجاد اردوگاه‌های موقت در جنوب غزه، پاک‌ سازی این منطقه بوده و بدون شک بیشترین خطر هم برای اسرائیل به وجود خواهد آمد.

اهداف اسرائیل از شروع دوباره جنگ

علی اصغر زرگر

 

آرمان امروز : اسرائیل یک سناریوی دو وجهی را برای پاکسازی غزه در دستور کار دارد تا منطقه مذکور را پاک‌سازی کنند. لذا به دنبال مستحکم کردن پایه‌های نظامی و امنیتی خود در شمال غزه هستند تا در ادامه به بخش جنوبی فشار مضاعف وارد کنند.

بر همین اساس این مساله را باید یک تله و فریب برنامه‌ریزی شده دانست.

در این میان باید متوجه بود که غرب، اعم از آمریکا و اتحادیه اروپا تا به امروز نظر خود را در مورد حملات اسرائیل تغییر نداده‌اند و می‌گویند که تل‌آویو همچنان حق دفاع مشروع از خود دارد.

این مدل از سخنان نشأت گرفته از یک نگاه یک جانبه محسوب می‌ شود. این مدل از تحلیل و تفسیر اگرچه به نفع اسرائیل خواهد بود اما باید متوجه بود که هدف اسرائیل از ایجاد اردوگاه‌های موقت در جنوب غزه، پاک‌ سازی این منطقه بوده و بدون شک بیشترین خطر هم برای اسرائیل به وجود خواهد آمد.

به همین جهت آن ها می‌خواهند طرح برپایی اردوگاه‌ها در جنوب غزه را به عنوان یک بهانه بشردوستانه برای ایجاد شکاف میان مردم غزه مطرح کنند. به یاد داریم که اسرائیل بارها اعلام کرده که هیچ نقطه‌ای از غزه امن نیست و این حالا همان مکان امنی است که اسرائیل برای برپایی آن چراغ سبز نشان داده و البته سازمان ملل هم در این پرونده با اسرائیل هماهنگ است.

به‌رغم آن که تشکیلات خودگردان فلسطین با ایجاد اردوگاه‌های موقت برای اسکان آوارگان فلسطین مخالف است و آن را کوچاندن مردم از خانه و کاشانه خود می‌داند اما در نهایت سازمان ملل متحد و غرب به دنبال آن هستند که طرح مذکور عملیاتی شود. این در حالی است که اگر سازمان ملل متحده به صورت یک طرفه از اسرائیل حمایت کند بدون شک این شائبه به وجود می‌آید که این نهاد بین‌المللی به دنبال حمایت از اسرائیل در شرایط کنونی است. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که سازمان ملل اگر طرف فلسطینی‌ها قرار بگیرد هم، سریعاً علیه این نهاد اقداماتی صورت خواهد پذیرفت و بنابراین باید گفت که در این طرح مشکلاتی هم برای سازمان ملل به وجود خواهد آمد.

از سوی دیگر اسرائیل از صبح جمعه حملات خود را آغاز کرده تا نشان دهد در مقابل حملات، پاسخ سخت می دهد و به شکلی نتانیاهو با این سیاست به دنبال این است تا جایگاه خود را نیز حفظ کند.

مخالفت ها از درون علیه نتانیاهو، مشخصا یکی از علت های حمله سنگین به غزه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.