170011902253073000 copy

چه طرح‌هایی افتتاح شد؟

همزمان با این سفر ۶ طرح در حوزه آب‌رسانی و ۹ طرح در حوزه توسعه و تقویت شبکه برق استان چهارمحال و بختیاری، به ارزش سرمایه‌گذاری ۲۷هزار و ۲۳۳میلیارد تومان، با حضور رئیس‌جمهور رسما افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. رئیسی در نخستین بخش از برنامه‌های نهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، طرح عظیم تامین آب شرب بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری، شامل آبگیری سد غدیر باباحیدر پس از ۱۴سال و شبکه انتقال و توزیع آب این سد را افتتاح کرد. براساس گزارش‌ها با افتتاح این شبکه آب‌رسانی تنش آبی ۱۱۷ روستا در این استان پس از ۱۶سال برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فشار ضعیف و فشار متوسط توزیع برق، توسعه و احداث شبکه توزیع برق جدید، احداث پست‌های توزیع برق شهری و روستایی جدید، توسعه، احداث و بهینه‌سازی شبکه‌های روشنایی معابر، برق‌دار کردن روستاهای بدون برق، نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین جدید و تعویض کنتورهای معیوب، احداث فیبر نوری به طول ۲۰۰ کیلومتر به‌منظور تقویت اتوماسیون شبکه، تهیه و توزیع ۶۵۰ دستگاه پنل قابل حمل خورشیدی بین عشایر و تبدیل سیم به کابل خودنگهدار به طول ۴۰۰ کیلومتر نیز طرح‌های حوزه برق‌رسانی هستند که روز پنج‌شنبه با حضور رئیس‌جمهور در چهارمحال و بختیاری به شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

نهضت تولید مسکن را دنبال می‌کنیم

در ادامه این سفر یک روزه، رئیس‌جمهور در اجتماع مردم شهرکرد گفت: ما در کشور کمبود آب نداریم و آنچه باید انجام شود مدیریت آب است، کارهایی که در حوزه آب‌رسانی در استان چهارمحال بختیاری انجام شد می‌توانست در سال‌های گذشته با مبلغی کمتر انجام شود. مثلا برخی طرح‌ها همچون «سد باباحیدر» با ۱۵۰ میلیارد تومان قابل حل بود، اما امروز باید با ۱۳۰۰ میلیارد تومان انجام بگیرد. امروز بهره‌برداری از سد باباحیدر انجام شد و مردم می‌توانند از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.رئیسی آمار بیکاری در چهارمحال و بختیاری را کاهشی دانست و گفت: بازگشت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید، فعالیت‌ها در حوزه کشاورزی و دیگر مزایای موجود در استان می‌تواند به رشد اشتغال کمک کند. رئیس‌جمهور مسکن را مساله مهم دولت سیزدهم دانست و با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی که به صورت روزانه دنبال می‌کنم، مساله مسکن در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: مسوولان این مهم را می‌دانند و بیشتر هم بدانند که ما نهضت تولید مسکن را تا حصول نتیجه کامل برای عموم مردم به ویژه جوانان دنبال خواهیم کرد.

حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از برنامه‌های سفرش به استان چهارمحال‌وبختیاری، در نشست جمعی از نخبگان و فعالان اقتصاد دانش‌بنیان این استان، با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کشور از ۵ هزار واحد در ابتدای فعالیت دولت مردمی به بیش از ۱۰ هزار واحد در حال حاضر اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری در کنار ظرفیت‌های خوبی که در عرصه دانش‌بنیان دارد، در زمینه گردشگری نیز ظرفیت‌های خوبی دارد که باید زمینه هر چه فعال‌تر شدن آنها را فراهم کرد.

وی افزود: حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان دستور کار با اولویت همه مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی است. رئیسی همچنین در نشست با جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت تقویت اطلاع‌رسانی شایسته از دستاوردها و اقدامات دولت، افزود: اشراف بر نظام مسائل کشور و یافتن راهکار برای حل مشکلات در کنار پرهیز از گرفتار شدن در حاشیه‌ها از جمله اصولی است که دولت سیزدهم در کنار شفافیت، مبارزه با فساد، شایسته‌سالاری و ایستادگی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی سرلوحه کار خود قرار داده است.

رئیس‌جمهوری شامگاه پنج‌شنبه نیز در ادامه برنامه‌های سفرش به چهارمحال و بختیاری، در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی با بیان اینکه همه مسوولان و مدیران در دستگاه‌های مختلف مامور و موظف به اجرای عدالت اداری هستند، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران هر مسوول و مدیری مسوول به اجرای عدالت در تخصیص و توزیع منابع و اعتبارات، به‌کارگیری نیروی انسانی صالح، مورد اعتماد و کارآمد و نظارت بر عملکرد آنان است. رئیسی با بیان اینکه کارها و اقدامات را باید در زمان خودش انجام داد، گفت: عده‌ای گفتند اجرای برخی از پروژه‌ها و اقدامات در استان ظرف دو سال اخیر بیشتر شبیه معجزه بوده است.

اقدامات دولت در زمینه کنترل تورم

ابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه نیز در آخرین بخش از سفر استانی دولت مردمی به استان چهارمحال و بختیاری، دریک نشست خبری گفت: دولت در کنار تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی تلاش کرده است با اقداماتی نظیر کنترل نقدینگی رشد تورم را متوقف کند و آمار بانک مرکزی در این زمینه که کاهش رشد نقدینگی از ۳۲ درصد به ۲۶.۵ درصد را نشان می‌دهد موید همین مساله است. رئیسی کنترل بانک‌ها و ایجاد انضباط مالی درنظام بانکی کشور را اقدامات دولت در زمینه کنترل تورم عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ماه‌هایی را سپری می‌کنیم که وضعیت تورمی کاهشی است و تمام تلاش دولت این است که بتوانیم این مهار تورم را استمرار ببخشیم.

رئیسی در ادامه درباره افزایش قیمت برخی کالاها در کشور به افزایش قیمت کالاهای اساسی در سطح منطقه و جهان و تجربه تورم دو رقمی در برخی کشورهای اروپایی متاثر تحولات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: با توجه به اقدامات و تمهیدات انجام شده از جمله توزیع کالابرگ تلاش می‌کنیم از نوسانات قیمت کالاها در سبد معیشتی مردم جلوگیری کنیم؛ به نحوی که قیمت‌ها بدون نوسان برای مردم قابل پیش‌بینی باشد که به آرامش بازار و مردم کمک خواهد کرد.