تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 9:52
کد خبر : 133374

اصول سئو محتوا چیست؟ رتبه های برتر با تولید محتوا باکیفیت

اصول سئو محتوا چیست؟ رتبه های برتر با تولید محتوا باکیفیت

اصول سئو محتوا چیست؟ رتبه های برتر با تولید محتوا باکیفیت اگر آشنایی لازم و کافی را با سئو وب‌سایت داشته باشید، می‌دانید که سئو محتوا یکی از بخش‌های سئو وب‌سایت است. سئوی محتوا سبب می‌شود وب‌سایت برای رسیدن به صدر جستجوها، مسیر کوتاه‌تری را طی کند و به موفقیت برسد. هر محتوایی که تولید

اصول سئو محتوا چیست؟ رتبه های برتر با تولید محتوا باکیفیت

اگر آشنایی لازم و کافی را با سئو وب‌سایت داشته باشید، می‌دانید که سئو محتوا یکی از بخش‌های سئو وب‌سایت است. سئوی محتوا سبب می‌شود وب‌سایت برای رسیدن به صدر جستجوها، مسیر کوتاه‌تری را طی کند و به موفقیت برسد. هر محتوایی که تولید می‌گردد، لزوماً نمی‌تواند وب‌سایت را به رشد برساند؛ بلکه باید اصول سئو محتوا درون آن رعایت شده باشد. در قسمت تولید محتوا قوانین بخصوصی وجود دارد و افراد نویسنده، ویراستار و سئوکار باید هرکدام در هر مرحله‌ای آن‌ها را رعایت کنند. برای رسیدن به صدر جستجوهای گوگل، می‌بایست روحیه رقابت طلبی داشته باشید و با رقبای قدرتمندی بجنگید. افرادی که بیشتر به قوانین و نوشتن محتوا سئو شده پایبند باشند، به‌راحتی می‌توانند به جایگاه اول گوگل دست پیدا کنند. از رقابت درون گوگل به‌هیچ‌عنوان نترسید، تنها با تولید محتوای مناسب که دقیقاً برای مخاطب موردنظر تولیدشده و اجرای نکات فنی روی آن‌ها، موفق خواهید شد.

محتوای سئو شده چیست؟

قبل از این‌که به اصول سئو محتوا بپردازیم، بهتر است بدانیم به چه محتوایی سئو شده گفته می‌شود و چرا آن را برای گوگل مناسب می‌دانند. نوشتن محتوا سئو شده یعنی بهینه‌سازی محتوا به‌طوری‌که بتوان از طریق آن در موتورهای جستجو رتبه دریافت کرد. محتوا شامل تعدادی کلمه است که با در کنار هم قرار گرفتن، مفهومی خاص را به مخاطب می‌رسانند. این محتوا باید به‌گونه‌ای ارائه شود که هم گوگل را راضی نموده و هم مخاطب را به هدف موردنظرش نزدیک کند.

محتوا می‌بایست به‌صورت ارزشمند تولید شده و قوانین سئو در تولید محتوا به‌دقت رعایت گردند؛ در این صورت می‌تواند معامله‌ای دو سر برد باشد. افراد نویسنده باید بدانند که کاربران به دنبال جستجوی چه کلماتی هستند و دقیقاً به چه چیزی نیاز دارند؛ با استفاده از این کلمات در جایگاه درست، وصل کردن آن به دیگر محتواها و همینطور ارزش‌آفرینی، سبب رضایت گوگل و مخاطب شوند.

عناصر ضروری در نوشتن محتوای سئو شده

برای این‌که روش های سئو محتوا را در ساختار متن خود رعایت کنید، می‌توانید چک لیستی از موارد زیر تهیه نموده و براساس آن‌ها پیش بروید:

  • استفاده از یک عنوان اصلی جذاب

در H1 مقاله‌ای که تولید می‌کنید، حتماً از تیتری جذاب و گیرا استفاده نمایید که یونیک باشد و مخاطب را ترغیب به خواندن مقاله کند. تیترنویسی بسیار مهم است، زیرا نقطهٔ آغاز تعامل با کاربر از طریق همین تیتر شروع می‌شود. باید سعی کلید از کلیدواژهٔ اصلی به همراه یک توضیح جذاب استفاده نموده و به مخاطب القا کنید که راه‌حل او در این مقاله جای دارد.

  • استفاده از کلیدواژهٔ هدف در ابتدا

حتماً سعی کنید تنها یک بار از کلیدواژهٔ اصلی در پاراگراف اول که شامل ۱۰۰ کلمه ابتدایی است استفاده نمایید. همچنین از اشباع متن با کلمات کلیدی پرهیز نموده و سعی کنید به‌طور منسجم و در جای درست از آن استفاده کنید.

  • از هدینگ‌های درست استفاده نمایید

شما درون متن می‌توانید از انواع هدینگ‌ها مانند H1، H2، H3، H4 تا H6 استفاده کنید که هرکدام کاربرد خود را دارند. اچ یک برای تیتر اصلی به‌کار می‌رود، اچ دو برای تیترهای میانی و اچ ۳ برای زیر تیترهای اچ دو به‌کار می‌روند. دقت داشته باشید که هر یک از این هدینگ‌ها را نیز باید بهینه کنید و طبق اصول سئو محتوا بنویسید.

  • از تصاویر و ویدئو استفاده کنید

این‌که مخاطب به‌درستی جذب محتوای شما شود، یعنی زمان بیشتری را درون صفحه وب‌سایت بگذراند و با آن تعامل داشته باشد. یکی از روش‌هایی که سبب رشد محتوا می‌گردد، استفاده از عکس و ویدئوهای مرتبط با محتواست. براساس اصول سئو، عکس و ویدئویی که روی وب‌سایت شما قرار می‌گیرد، باید کاملاً مرتبط با محتوا و تکمیل‌کنندهٔ توضیحاتی باشد که ارائه داده‌اید، یعنی توسط این دو مورد باید موضوع را در ذهن مخاطب تثبیت نمایید. همچنین دیدن ویدئو زمان ماندگاری کاربر را روی سایت بسیار بیشتر می‌کند؛ اما این در صورتی است که ویدئوی ارائه‌شده مناسب و باکیفیت باشد.

  • رعایت ساختار محتوایی

هر محتوایی دارای ساختار کلی است که باید درون مقالات رعایت شوند مانند مقدمه، بدنهٔ اصلی و نتیجه‌گیری. محتوایی که طبق قوانین سئو در تولید محتوا نوشته شده باشد، با یک مقدمهٔ مناسب شروع می‌شود. درون این مقدمه به‌هیچ‌عنوان نباید به راه‌حل اصلی اشاره نمود و تنها باید مخاطب را ترغیب به خواندن ادامهٔ محتوا کنید؛ البته درون مقدمهٔ متن باید اشاره شود که در ادامه و در بدنهٔ این مقاله، به راه‌حل اصلی خود خواهید رسید. در ادامه، بدنهٔ اصلی شروع می‌شود و می‌بایست با دسته‌بندی درست هدینگ‌ها، راه‌حل اصلی به‌طور کامل بررسی گردد. هر پاراگراف باید شامل تیتر و محتوای خاص خود بوده و به‌هیچ‌عنوان نباید با دیگر پاراگراف‌ها یکی باشد.

در آخر هم در قسمت نتیجه‌گیری، باید به‌طورکلی مروری بر محتوای خود داشته و نوشتن محتوا سئو شده خود را، با ترغیب کردن کاربر به انجام فعالیت موردنظر به پایان برسانید.

  • طول محتوا

هیچ قانون خاصی برای در نظر گرفتن تعداد کلمات یک مقاله وجود ندارد؛ اما باید یک نکتهٔ بسیار مهم را بدانید. این نکته می‌گوید طول محتوای شما براساس اصول سئو محتوا، باید متناسب با موضوعتان بوده و کمتر یا بیشتر نباشد. موضوع خود را شروع نموده و تا جایی که لازم است ادامه دهید؛ اگر تمام مطلب به مخاطب ارائه شد، آن را تمام کنید.

  • هدف کاربر

نویسنده باید روی کلیدواژه‌های اصلی تحقیقات انجام دهد و خود را جای مخاطب بگذارد، تا دقیقاً متوجه شود هدف او از جستجوی این کلمه چه بوده‌است. با دانستن هدف مخاطب از سرچ کلمهٔ کلیدی، به‌راحتی می‌توان راه‌حل‌های مناسب را در متن محتوا و با روش های سئو محتوا انجام داد.

  • بررسی کیورد استافینگ

کیورد استافینگ طبق اصول سئو محتوا به معنی استفادهٔ بیش‌ازحد و بدون معنی از کلمات کلیدی است که می‌تواند برای سئو شدن متن بسیار مضر باشد. می‌بایست از کیورد استافینگ اجتناب کنید؛ زیرا به‌هیچ‌عنوان گوگل آن را نمی‌پسندد. علاوه‌بر گوگل، مخاطب نیز آن را نمی‌پسندد و به‌محض مواجه‌شدن با چنین محتوایی، از وب‌سایت خارج می‌شود.

عامل اساسی رتبه‌بندی گوگل، محتواست

نوشتن محتوا سئو شده، یکی از نشانه‌های رتبه‌بندی قوی در گوگل است که توانایی رساندن کسب‌وکارها به صدر جستجو را دارد. با این وجود، بازاریابان در انجام این کار یعنی تولید محتوا براساس قوانین سئو مشکل دارند. دیگر مانند گذشته تولید و نگارش پست‌های وبلاگی بدون هدف نمی‌تواند شما را به مخاطب و گوگل نزدیک کنید؛ بلکه برای کسب رتبه در SERP، باید محتوایی بسیار عالی و ارزشمند برای مخاطب خود تولید کنید. درواقع برای تولید هر نوع محتوا، باید سعی کنید تا به یک پرسش ساده پاسخ دهید و آن‌ها این پرسش است: دلیل انتشار این محتوا چیست؟ این‌که محتوای شما دارای هدف باشد اهمیت بسیار زیادی برای مخاطب و گوگل دارد.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص اصول سئو محتوا صحبت کردیم و به بررسی برخی از اصلی‌ترین آن‌ها را در رتبه‌بندی گوگل پرداختیم. برای رسیدن به صدر جستجوهای گوگل و افزایش نرخ تبدیل، نیاز به تولید محتوایی ارزشمند دارید. سئو محتوا باید روی نوشته‌های شما اعمال گردد؛ در غیر این صورت گوگل آن را نخواهد دید و در نتیجه مخاطب نیز به آن دسترسی پیدا نمی‌کند. این محتوا می‌تواند در دل خود نکاتی را جای دهد که سبب بالا رفتن فروش محصولات و خدمات کسب‌وکارها شود. بنابراین اصول ساختاری، نوشتاری، استفاده از عکس‌های مرتبط، باکیفیت و غیره بخشی از اصول سئو هستند که رعایت آن‌ها الزامی است. اگر با روش های سئو محتوا آشنا نیستید، می‌توانید وظیفهٔ تولید آن را به عهدهٔ کسب‌وکارهایی بگذارید که کارشان دقیقاً تولید محتوای سئو شده است. گاهی تعرفه تولید محتوا می‌تواند بسیار مناسب‌تر از گذاشتن وقت و هزینه برای تولید محتوای غیراصولی باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.