تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1397 - 16:52
کد خبر : 43780

واکنش ترامپ به ماجرای جنجالی جمال خاشقجی

آرمان شرق: رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به ماجرای سرنوشت نامعلوم نویسنده مشهور سعودی گفت که وی وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده است و به نظر نمی‌رسد که از آن خارج شده است. ترامپ همچنین افزود که تیم تحقیق آمریکا برای بررسی سرنوشت جمال خاشقجی در ترکیه به سر می‌برند؛ «ما خیلی جدی و

آرمان شرق: رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به ماجرای سرنوشت نامعلوم نویسنده مشهور سعودی گفت که وی وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده است و به نظر نمی‌رسد که از آن خارج شده است.

ترامپ همچنین افزود که تیم تحقیق آمریکا برای بررسی سرنوشت جمال خاشقجی در ترکیه به سر می‌برند؛ «ما خیلی جدی و سفت و سخت هستیم. و تیم تحقیق ما آنجا حضور دارد و ما ترکیه در حال کار کردن هستیم، و صراحتا بگویم که با عربستان سعودی کار می‌کنیم. ما می‌خواهیم بفهیم که چه رخ داده است.»

رئیس جمهوری آمریکا که با شبکه فاکس‌نیوز گفتگو کرده، در ادامه تأکید کرد که بدون وجود ایالات متحده، عربستان سعودی وجود نخواهد داشت. وی تأکید کرد که ایالات متحده میلیاردها دلار برای حفاظت از آن‌ها هزینه کرده است.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد که از زمان تصدی پست ریاست جمهوری، میلیاردها دلار از دست داده است، اما به گفته ترامپ این کار ارزشش را داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه با اشاره به انتشار یادداشتی بدون نام نویسنده در نشریه نیویورک‌تایمز – که ادعا شده نویسنده آن یکی از اعضای ارشد دولت ترامپ است – که در آن از سیاست‌های دولت ترامپ به شدت انتقاد شده بود، گفت: «احتمالا این خود نیویورک‌تایمز است که این یادداشت را نوشته است، این یک روزنامه بسیار بسیار متقلب است.»

به گزارش آرمان شرق، جمال خاشقجی روزنامه نگار ۵۹ ساله منتقد سعودی بود که به دلیل انتقادات از دولت سعودی پس از قدرت گیری محمد بن سلمان مجبور به ترک عربستان و اقامات در آمریکا شده بود و برای ازدواج با همسر دوم خود که ترک تبار بود به سفارت عربستان رفته تا گواهی طلاق از همسر اول خود را بگیرد که از آن لحظه مفقود شده و گفته می شود که در داخل سفارت عربستان و دخالت یک تیم ۱۵ نفره ترور به قتل رسیده است، دولت سعودی البته این موضوع را انکار کرده و دولت ترکیه نیز در مقابل فیلم حضور اعضای این تیم ترور در سفارت عربستان را انتشار داده، قتل یا مفقود شدن این روزنامه نگار منتقد سعودی چند روزی است که به صدر اخبار جهانی رفته است.

منبع خبر: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.