تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1397 - 12:24
کد خبر : 43735

آیا نیروهای روسیه وارد لیبی شده اند ؟

آیا نیروهای روسیه وارد لیبی شده اند ؟

آرمان شرق:در حالیکه رئیس کمیسیون امور بین‌الملل پارلمان روسیه تاکید کرد، آنچه یک روزنامه انگلیسی درباره قصد مسکو برای استقرار محرمانه نیروهایش در لیبی منتشر کرده صحت ندارد. احمد المسماری، سخنگوی فرمانده کل ارتش لیبی ضمن نادرست دانستن گزارش این روزنامه گفت: هیچ پایگاه نظامی روسی و غیرروسی در لیبی وجود ندارد. به گزارش آرمان

آرمان شرق:در حالیکه رئیس کمیسیون امور بین‌الملل پارلمان روسیه تاکید کرد، آنچه یک روزنامه انگلیسی درباره قصد مسکو برای استقرار محرمانه نیروهایش در لیبی منتشر کرده صحت ندارد. احمد المسماری، سخنگوی فرمانده کل ارتش لیبی ضمن نادرست دانستن گزارش این روزنامه گفت: هیچ پایگاه نظامی روسی و غیرروسی در لیبی وجود ندارد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، قسطنطین کوساچوف، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه گزارش روزنامه سان چاپ انگلیس درباره قصد مسکو برای استقرار مخفیانه نیروهایش در لیبی را تکذیب کرد.

این مسؤول روس افزود: لیبی در طول هفت سال گذشته به آشوبی کشیده شده که فاجعه مهاجرت جمعی مردم این کشور به اروپا بخشی از آن است. غرب به شکلی شنیع روسیه را در مارس ۲۰۱۱ فریب داد و این کشور را قانع کرد قطعنامه شورای امنیت برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در لیبی را وتو کند به این ترتیب کشورهای عضو ناتو از این فرصت برای آغاز حملاتی استفاده کنند.

احمد المسماری، سخنگوی ارتش موسوم به ارتش ملی لیبی در کنفرانس مطبوعاتی در شهر بنغازی گفت: هیچ‌گونه پایگاه نظامی روسی یا غیر روسی در لیبی وجود ندارد. ما از هر هیئت رسانه‌ای که بخواهد برای بازدید از پایگاه هوایی بنینا و پایگاه طبرق به لیبی بیاید استقبال می‌کنیم.

سخنگوی رسمی ارتش لیبی تاکید کرد: آنچه روزنامه سان منتشر کرده نادرست است و سلاح‌های روسی در لیبی وجود دارند و تمامی سلاح‌های ارتش لیبی ساخت روسیه بوده و ما ۲۰ میلیون قبضه سلاح و موشک‌های پدافند هوایی، دریایی و زمینی داریم که همگی ساخت روسیه هستند.

المسماری در ادامه گفت: آنچه روزنامه سان و برخی رسانه‌ها منتشر کرده‌اند در چارچوب تلاش برای کم رنگ کردن دستاوردهای ارتش لیبی از جمله بازداشت هشام عشماوی، تروریست مصری به عنوان آخرین دستاورد بوده است.

از سوی دیگر، انزو مواورو میلانزی، وزیر خارجه ایتالیا تاکید کرد، کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا در عملیات برقراری دوباره آرامش در لیبی مشارکت دارند و هدف از این عملیات برقراری دوباره امنیت در کشور همسایه ایتالیاست که هر روز شرایط بسیار دشواری را می‌گذرانند.

وزیر امور خارجه ایتالیا در گفت‌وگو با خبرگزاری آکی این کشور گفت: باید تعهدی قوی اتخاذ شود تا به عنوان بخشی از کمک‌ها به نهادهای لیبی مانند گارد ساحلی وضعیت عمومی لیبی به حالت عادی خود بازگردد. این نوع از کمک‌ها به معنای دخالت گارد ساحلی برای نجات مردم و انجام مسؤولیت‌هایش همانند هر گارد ساحلی دیگری در داخل آب‌های منطقه‌ای است.

همزمان ابراهیم الدباشی، نماینده سابق لیبی در سازمان ملل از آغاز تلاش‌هایی برای تعیین جفری فلتمن، معاون امور سیاسی دبیرکل سازمان ملل و مسؤول هیئت این سازمان به عنوان مشاور غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی خبر داد.

الدباشی در صفحه شخصی خود در فیسبوک فاش کرد: فلتمن موفق شد سازمان ملل را برای به کارگیری سیاست‌های انگلیس و آمریکا در منطقه که به استمرار آشوب در لیبی منجر می‌شود، ترغیب کند.

فلتمن تاکید کرد که بازگشتش به بحران لیبی و پذیرش این انجام مسؤولیت تحت نظارت غسان سلامه به معنای آن است که طرح آمریکایی – انگلیسی – ایتالیایی برای دور کردن فرصت برگزاری انتخابات و اصول دموکراسی در لیبی وجود دارد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.