تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 خرداد 1402 - 19:36
کد خبر : 131650

آغاز فعالیت شرکت مس سونگون آذربایجان

آغاز فعالیت شرکت مس سونگون آذربایجان

آرمان شرق-گروه اقتصاد:با دستوری که رئیس جمهور داد و پیگیری‌های که انجام شد، به لطف خدا شرکت به صورت مستقل ثبت شده، هیئت مدیره و مدیرعامل آن مستقر شده و اکنون شرکت مس سونگون آذربایجان شرقی فعالیت خودش را از چند روز گذشته آغاز کرده است.

آغاز فعالیت شرکت مس سونگون آذربایجان

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: شرکت مس سونگون آذربایجان شرقی به صورت مستقل فعالیت خود را از چند روز گذشته آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آقای منصوری در ارتباط زنده با خبر ۱۴ سیما درباره بهره برداری از معدن مس سونگون طبق مصوبه سفر قبلی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی که قرار شد یک شرکت مجزا و مستقل برای مس سونگون تاسیس و بخشی از عواید آن در استان هزینه شود، اجرای این مصوبه به کجا رسید و اکنون این معدن در چه وضعی قرار دارد افزود: در دوره قبل سفر آقای رئیس جمهور، مردم چند مطالبه اصلی از رئیس جمهور داشتند، یکی از مطالبات استقلال شرکت مس سونگون بود که پیش از این، این شرکت زیر مجموعه شرکت ملی مس بود، مردم مطالبه درست و به حقی داشتند که این شرکت به صورت کامل مستقل شود و عواید ناشی از آن هم از نظر مالی و طرح‌های توسعه‌ای و هم در حوزه اشتغال در اختیار استان آذربایجان شرقی باشد.
وی گفت: با دستوری که رئیس جمهور داد و پیگیری‌های که انجام شد، به لطف خدا شرکت به صورت مستقل ثبت شده، هیئت مدیره و مدیرعامل آن مستقر شده و اکنون شرکت مس سونگون آذربایجان شرقی فعالیت خودش را از چند روز گذشته آغاز کرده است.
معدن مس سونگون تاکنون زیر مجموعه شرکت ملی مس کرمان بوده و طبق مصوبه سفر قبلی رئیس جمهور به آذربایجان غربی قرار شد یک شرکت مجزا و مستقل برای مس سونگون تاسیس و بخشی از عواید آن در استان هزینه شود.
ظرفیت تولید کاتد در مجتمع مس سونگون به شیوه اسید پاشی توده‌ای (هیپ لیچینگ) ۳۰۰۰ تن در سال است که در این دوره از سفر رئیس جمهور به تبریز با حضور آقای نیازی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.