تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1399 - 12:55
کد خبر : 63257

دولت تشکل های روابط عمومی را ، بخشی از نظام سیاستگذاری ارتباطی و اطلاع رسانی کشور بداند

دولت تشکل های روابط عمومی را  ، بخشی از نظام سیاستگذاری ارتباطی و اطلاع رسانی کشور بداند

ارمان شرق – در چنین روزی با جدیت دنبال شود، تلاش برای ارتقاء جایگاه سازمان­های مردم­نهاد و برقراری و تقویت روابط و تعامل سازنده بین آن­ها است و دادن این پیام ویژه به دولت، که باید تشکل های روابط عمومی را فراموش نکنند و آن ها را، بخشی از نظام سیاستگذاری ارتباطی و اطلاع رسانی کشور منظور کنند.

خانه روابط عمومی ایران به مناسبت  روز جهانی سازمان های مردم نهاد بیانیه ای صادر کرد . در این بیانیه امده است:

روز ۲۷ فوریه برابر با نهم اسفند، روز جهانی سازمان­های مردم­نهاد نام گرفته است، که در آن، هر ساله تشکل­های مردمی فرصت می­یابند تا آرمان­ها، سیاست­ها، و کارکردهای خود را به اطلاع افکار عمومی برسانند و زمینه­های تقویت حضور مردم در این تشکل­ها و زمینه­ گسترش دامنه­ مشارکت آنان در رویدادها و برنامه­های گوناگون ملی و محلی را فراهم سازند.

بر اساس آمار تخمینی از سوی مراجع معتبر بین­المللی، در حال حاضر تعداد سازمان­های مردم­نهاد در جهان بیش از ده میلیون است و این تعداد به دلیل رشد فزاینده سطح آگاهی و درک مردم، رو به فزونی است و طبعاً نقش این تشکل­ها در تأثیرگذاری بر سیاست­ها و حتی فرآیندهای قانون­گذاری، هر روز بیش از پیش نمایان می­شود.

روابط عمومی در کشور ما، همانند سایر حوزه­ها و رشته­ها، از روند تشکیل سازمان­های مردم­نهاد تبعیت کرده و خوشبختانه پس از انجمن روابط عمومی ایران و انجمن متخصصان روابط عمومی، اینک شاهد سومین سال فعالیت خانه روابط عمومی ایران هستیم که با هدف ارتقاء جایگاه این حرفه و ایجاد یکپارچگی و همسویی میان تشکل­های مربوطه تشکیل شده است.

در شرایطی که دولت­ها عمدتاً در جهت کاهش تصدی­گری و بهره­گیری هر چه بیشتر از توان و ظرفیت­های مردمی و حتی سهیم کردن قشرهای مختلف جامعه در تصمیم­گیری­ها و سیاست­گذاری­ها گام برمی­دارند و کشور ما نیز در همین راستا حرکت می­کند، ضروری است که سازمان­های مردم­نهاد با جدیت و اهتمام بیشتری حضور خود را در صحنه­های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی عینیت ببخشند و این مهم، زمانی تحقق می­یابد که دولت، حمایت­های همه جانبه از سازمان­های مردم­نهاد را در رأس اولویت­های خود قرار دهد.

خانه روابط عمومی ایران بر این باور است که پیام اصلی روز جـهانی سـازمان­های مردم­نهاد، ترغیب و تشویق مردم، به ویژه مدیران، کارشناسان و فرهیختگان رشته­های مختلف، برای عضویت در تشکل­های مردمی و زمینه­سازی برای رشد و بالندگی خود و کشورشان است. مفهوم جهانشمول این روز آن است که سازمان­های مردم­نهاد، سهم و نقش شایسته­ی خود را در احیاء حقوق شهروندی و کمک به تحقق حقوق مردم در ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی به آگاهی مردم برسانند و برای رفع مشکلات احتمالی، از آنان یاری بطلبند. همچنین باید به این حقیقت اذعان کنیم که سازمان­های مردم­نهاد، اگر در جایگاه درست خود قرار گیرند، کارکردهای افتخارآمیزی در بهبود شرایط زندگی مردم، استحکام بیشتر ارکان جامعه و کشور و حتی کل جهان خواهند داشت.

خانه روابط عمومی ایران تأکید می­کند که آرمان ارزشمند دیگری که در این روز باید در کانون توجه همه علاقه­مندان مردم سالاری و مشارکت عمومی مردم در امور اجتماعی قرار گیرد، ایجاد انگیزه در مردم برای حضور فعالانه و اندیشمندانه و آگاهانه در صحنه­های مختلف از طریق طراحی و برگزاری رویدادها، نشست­ها، و مراسم گوناگون در هریک از موضوعات اصلی و حیاتی زندگی امروز اس

سرانجام آنچه باید در چنین روزی با جدیت دنبال شود، تلاش برای ارتقاء جایگاه سازمان­های مردم­نهاد و برقراری و تقویت روابط و تعامل سازنده بین آن­ها است و دادن این پیام ویژه به دولت، که باید تشکل های روابط عمومی را فراموش نکنند و آن ها را، بخشی از نظام سیاستگذاری ارتباطی و اطلاع رسانی کشور منظور کنند.

در سایه این اتحاد، هم­افزایی، همدلی، و تشریک مساعی، تحقق آرمان­ها در حل مشکلات سازمان­های مردم­نهاد با سهولت و سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

خانه روابط عمومی ایران امسال در ۲۷ فوریه ۲۰۲۱ و نهم اسفند ۱۳۹۹ هشتمین سالگرد انتخاب و نام­گذاری روز جهانی سازمان­های مردم­نهاد را گرامی­ می­دارد و خود را متعهد می­داند که همه توان اعضاء را در جهت تحقق اهداف حرفه­ی راهبردی روابط عمومی به کارگیرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.