تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 - 9:57
کد خبر : 63005

کاهش قیمت دلار با آزادسازی منابع ارزی

کاهش قیمت دلار با آزادسازی منابع ارزی

قیمت دلار با آزادسازی منابع ارزی کاهش می‌یابد؟ این روزها بازار ارز در انتظار آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده کشور در کشورهایی چون کره جنوبی، عراق، عمان و… است که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی با تحقق این امر و افزایش عرضه ارز در بازار، قیمت دلار می‌تواند برای مدتی به ۱۵ هزار تومان یا کمتر

قیمت دلار با آزادسازی منابع ارزی کاهش می‌یابد؟

این روزها بازار ارز در انتظار آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده کشور در کشورهایی چون کره جنوبی، عراق، عمان و… است که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی با تحقق این امر و افزایش عرضه ارز در بازار، قیمت دلار می‌تواند برای مدتی به ۱۵ هزار تومان یا کمتر از آن هم برسد.
قیمت دلار با آزادسازی منابع ارزی کاهش می‌یابد؟

بازار ارزی که مدتی درگیر نوسانات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، طی بازده کوتاهی پس از انتخاب بایدن و کاهش انتظارات تورمی با روند نزولی مواجه شد و دلار به کانال ۲۰ هزار تومان بازگشت اما طولی نکشید که این بازار به انتظار نتیجه روابط خارجی کشورمان با آمریکا نشست. در این مدت، مجدد نوسانات در این بازار شدت گرفت و روند افزایشی قیمت دلار آغاز شد.

زمانی که بازار ارز متاثر از انتخاب بایدن و کاهش انتظارات تورمی در پی آن کمی به آرامش رسیده بود، اقتصاددانان تنها عامل تثبیت این آرامش را تزریق ارز به بازار می‌دانستند که آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده از نظر آن‌ها بهترین گزینه‌ها بود.

در این زمینه، میثم هاشم خانی- یک کارشناس اقتصادی معتقد است که قیمت تعادلی برای دلار معادل ۲۱ هزار تومان در اسفند سالجاری است و این رقم می‌تواند به زیر ۱۲ هزار تومان هم برسد که تنها با تزریق تمام منابع ارزی به بازار ارز عملیاتی می‌شود.

وی می‌گوید: اگر دلار در هر صورت به کمتر از ۱۵ هزار تومان برسد، در خوش بینانه‌ترین حالت این قیمت حداکثر دو تا سه ماه می‌تواند حفظ شود و بعد از آن به سمت قیمت تعادلی که در بالا ذکر شد، جهش پیدا می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.