تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1397 - 10:49
کد خبر : 41527

صحبت های اردوغان در مورد واردات گاز از ایران

آرمان شرق:رئیس‌ جمهوری ترکیه اعلام کرد این کشور با وجود تحریم‌های آمریکا، واردات گاز طبیعی از ایران را ادامه خواهد داد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا ، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا تاثیری بر تصمیم ترکیه برای واردات گاز از ایران نخواهد داشت. رئیس‌جمهوری ترکیه که با

آرمان شرق:رئیس‌ جمهوری ترکیه اعلام کرد این کشور با وجود تحریم‌های آمریکا، واردات گاز طبیعی از ایران را ادامه خواهد داد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا ، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا تاثیری بر تصمیم ترکیه برای واردات گاز از ایران نخواهد داشت.

رئیس‌جمهوری ترکیه که با خبرگزاری رویترز گفت‌وگو می‌کرد، با تاکید بر اینکه بانک مرکزی ترکیه مستقل است، گفت: «افت ارزش لیر به تنش دیپلماتیک با واشنگتن ارتباطی ندارد و مشکلات اقتصادی ترکیه بزرگ‌نمایی شده است.»

وی همچنین خواستار آن شد که ایالات متحده «فتح‌الله گولن» روحانی ترک‌تبار مقیم آمریکا را به ترکیه مسترد کند. گولن، از سوی دولت ترکیه بارها به برنامه‌ریزی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در این کشور متهم شده است.

اردوغان درباره سرنوشت مبلغ آمریکایی نیز گفت: «سرنوشت وی نه در دست سیاستمداران بلکه در اختیار دادگاه است.»

«اندرو برانسون» مبلغ پروتستان اهل ایالات متحده بیش از ۲۳ ماه است در ترکیه بازداشت شده و از دو ماه پیش در حصر خانگی به سر می‌برد. وی به هواداری از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ متهم شده اما پیوسته این اتهام را رد کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده پیشتر خواستار آزادی برانسون شده بود و پس از امتناع ترکیه از پذیرش این درخواست، تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.