تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1397 - 22:02
کد خبر : 35586

گزارش رسانه های جهان از کاهش بی سابقه خرید نفت ایران توسط هند و کره

آرمان شرق: دولت ایالات متحده از آبان ماه تحریم های نفتی علیه ایران را اجرا می کند اما چند ماهی می شود که فشارهای بی سابقه ای را برای کاهش خرید نفت ایران به کشورهای وارد کننده وارد می کند و در همین راستا دو رسانه بین المللی خبر از کاهش ۴۰ و ۵۰ درصدی

آرمان شرق: دولت ایالات متحده از آبان ماه تحریم های نفتی علیه ایران را اجرا می کند اما چند ماهی می شود که فشارهای بی سابقه ای را برای کاهش خرید نفت ایران به کشورهای وارد کننده وارد می کند و در همین راستا دو رسانه بین المللی خبر از کاهش ۴۰ و ۵۰ درصدی خرید نفت ایران از سوی کره و هند داده اند.

به گزارش آرمان شرق، ایلنا نوشت که رویترز امروز-سه‌شنبه- گزارشی درباره کاهش واردات نفت کره‌جنوبی از ایران منتشر کرد.

رویترز به نقل از داده‌های منتشر شده توسط گمرک کره‌جنوبی، نوشت که سئول در ماه جولای ۴۳.۵ درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته از ایران نفت خریداری کرده است.

داده‌های مقدماتی گمرک کره‌جنوبی نشان می‌دهد این کشور در ماه جولای ۷۸۸ هزار و ۶۵۱ تن نفت خام از ایران خریداری کرده است. این مقدار نفت خام برابر با ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه است.

لازم به ذکر است داده‌های گمرک کره‌جنوبی نشان می‌دهد واردات نفت خام این کشور در مجموع نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

در دیگر سو خبرگزاری بلومبرگ هم به نقل از منابع آگاه مدعی شد هند تصمیم دارد خرید نفت خام از ایران را ۵۰ درصد کاهش دهد تا از تحریم‌های آمریکا معاف شود.

هند هم‌اکنون دومین خریدار نفت‌خام ایران بوده و این منابع که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند مقام‌های دهلی‌نو برای معافیت هند از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، با واشنگتن مذاکره کردند.

این منابع ادامه دادند هند به آمریکا اعلام کرده امکان توقف کامل خرید نفت از ایران وجود ندارد لذا احتمالا دو کشور برای کاهش خرید نفت خام از ایران و مصونیت در مقابل تحریم‌های آمریکا توافق خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.