تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 18:44
کد خبر : 131982

پنج طرح زیربنایی معدنی ایمیدرو در استان چهارمحال و بختیاری

پنج طرح زیربنایی معدنی ایمیدرو در استان چهارمحال و بختیاری

آرمان شرق-گروه اقتصاد:راه دسترسی به معادن جونقان، کژدمی، سنگ لاشه شهرکرد و لغدم شهرستان سامان از جمله چهار طرح سازمان ایمیدرو است که اکنون در دست مطالعه است. 

پنج طرح زیربنایی معدنی ایمیدرو در استان چهارمحال و بختیاری

مدیر طرح‌های زیربنایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: این سازمان در استان چهارمحال و بختیاری پنج طرح زیربنایی در دست مطالعه و اجرا دارد.

آقای منصور هنردوست در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی ایمیدرو گفت: راه دسترسی به معادن جونقان، کژدمی، سنگ لاشه شهرکرد و لغدم شهرستان سامان از جمله چهار طرح سازمان ایمیدرو است که اکنون در دست مطالعه است.

وی افزود: پبش‌بینی می‌شود با تأمین اعتباری که انجام شده است امسال راه دسترسی معدن جونقان و کژدمی به پایان برسد و مراحل اجرایی این ۲ طرح از سال آینده آغاز شود.

هنردوست ادامه داد: این سازمان همچنین یک طرح زیربنایی شامل ایجاد راه دسترسی به طول ۱۱ کیلومتر به معادن باباحیدر شهرستان فارسان در دست اجرا دارد که تکمیل این طرح به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات به منظور اجرای طرح‌های زیربنایی حوزه معدن در استان چهارمحال و بختیاری و سایر مناطق دیگر وجود معارض است که همین موضوع سبب شد تا اجرای راه دسترسی معدن باباحیدر با تأخیر و کندی روبرو شود، اما این معارضات برطرف و روند کار سرعت گرفته است.

گفتنی است؛ در استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۲ معدن وجود دارد که از این تعداد ۱۳۴ معدن فعال و از آن هشت ماده معدنی شامل سنگ تزئینی، ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه، سیلیس، خاک‌نسوز و دولومیت استخراج می‌شود.

همچنین سال گذشته بیش از پنج میلیون تن ماده معدنی از این معادن استخراج شد. هم اکنون هزار و ۴۹ نفر در معادن استان چهارمحال و بختیاری مشغول به کار هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.