تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 22:39
کد خبر : 132658

پرسپولیس قبل از شروع لیگ قهرمان شد!

پرسپولیس قبل از شروع لیگ قهرمان شد!

پرسپولیس قبل از شروع لیگ قهرمان شد! به گزارش “ورزش سه”، پایان رافت، پیشکسوت پرسپولیس، در گفت‌وگو با سایت این باشگاه در مورد مسائل گوناگون پرسپولیس در فصلی که گذشت گفت‌وگو کرد. او در مورد پرسپولیس در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ گفت: پرسپولیس یک فصل رویایی را پشت سر گذاشت و این مسئله محصول زحمات و تلاش‌های

پرسپولیس قبل از شروع لیگ قهرمان شد!

رافت: پرسپولیس قبل از شروع لیگ قهرمان شد

به گزارش “ورزش سه”، پایان رافت، پیشکسوت پرسپولیس، در گفت‌وگو با سایت این باشگاه در مورد مسائل گوناگون پرسپولیس در فصلی که گذشت گفت‌وگو کرد.

او در مورد پرسپولیس در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ گفت: پرسپولیس یک فصل رویایی را پشت سر گذاشت و این مسئله محصول زحمات و تلاش‌های بسیاری بود. البته وقتی می‌خواهید قهرمان شوید به کمی شانس هم نیاز دارید. این شانس را تیم ملوان با متوقف کردن سپاهان به پرسپولیس داد، بعد از اینکه پرسپولیس در دربی خود را لایق برخورداری از این شانس نشان داد.

او ادامه داد: گرفتن ۶۶ امتیاز در این لیگ خیلی سخت است. پیروزی در ده مسابقه پیاپی به حرف هم کار دشواری است. باید مربی خوب و بازیکن خوب داشته باشید؛ هم در زمین و هم روی نیمکت. باید مدیریتی باشد که بتواند همه این‌ها را از نظر مالی ساپورت کند و البته باید هوادارانی هم داشته باشید که تا آخر پای تیم‌شان بایستند.

بازیکن سابق سرخپوشان در مورد دلیل قهرمانی تیم محبوبش بیان کرد: به نظرم مهمترین اتفاقی که پرسپولیس را دگرگون کرد، ایجاد همدلی بیشتر بود که شخصیت قهرمانی تیم را بیدار کرد. این تیم برای قهرمانی آمد و خودش را لایق کمتر از قهرمانی نمی‌دانست. مهم بود که گل‌محمدی و در کل کادر فنی این فضای ذهنی را ایجاد کنند که موفق هم بودند. وقتی هم نگاه می‌کنیم کیفیت بازیکنان پرسپولیس واقعا بالاتر از کیفیت بازیکنان دیگر تیم‌ها بود. کیفیت را سه یا چهار بازیکن مشخص نمی‌کنند باید همه تیم و حتی نفرات ذخیره را ارزیابی کرد.

1880361

رافت ادامه داد: به تعبیر دیگری، یحیی گل‌محمدی قهرمانی را قبل از شروع فصل به دست آورد. علیرضا بیرانوند، گلر یک فوتبال ایران را آوردند. کنار رفتن وزنه‌ای مثل سید جلال حسینی برای هر تیم، مشکل بزرگی است، ولی پرسپولیس قلب دفاعش را با پورعلی‌گنجی و گولسیانی بست. سایر نفرات خط دفاع هم عالی بودند. در خط هافبک بازیکنان کارآمد داشتیم و در خط حمله وقتی لوکادیا رفت، پس از یک کُپ اولیه، همین مسئله به یک شوک بدل شد. آل‌کثیر دوباره ظهور کرد. عبدی به خودش آمد و پشت این‌ها یک خط هافبک منظم و فداکار قرار داشت.

وقتی یک تیم می‌تواند عامل تضعیفی مانند جدایی یک ستاره را به موتور محرک تبدیل کند یعنی این تیم همبستگی، اتحاد و تمرکز دارد. این هم به یحیی برمی‌گردد و هم به شخصیتی که در این سال‌ها در تیم شکل گرفته است.

او اضافه کرد: برای قهرمانی، همه باید کار خود را به خوبی انجام بدهند. در مورد بازیکن و مربی گفتیم، ولی این تیم مدیریتی لازم دارد که به خوبی آن را پشتیبانی و حمایت کند و بتواند از عهده تامین منابع مالی بربیاید. آقای درویش توانست. یک عامل خیلی خیلی مهم دیگر هم وجود داشت، آن هم هواداران هستند. شاید بتوانم بگویم نصف راه قهرمانی را آنها رفتند. هر جا پرسپولیس نیاز داشت پای کار بودند. پرسپولیس هر جایی رفت، هوادار قبلا آن جا حاضر بود. دیدیم که عوامل تیم و باشگاه هم همیشه از نقش هواداران می‌گفتند. آنها پرسپولیس را به بمب انرژی بدل می‌کنند.

1883771

پیشکسوت فوتبال ایران درباره قوانین جدید که بحث برانگیز شد نیز گفت: قوانینی هستند که بعضی باشگاه‌ها هیچ‌گاه آن را رعایت نخواهند کرد و این می‌تواند شرایط برابر برای رقابت را از بین ببرد. نمی‌شود برای تیمی که در هفت دوره اخیر لیگ ۶ قهرمانی آورده است با تیمی که برای بقا می‌جنگد ظرفیت مالی یکسان قرار داد. منطقی این است که باشگاه بر اساس ظرفیت ایجاد درآمد اجازه هزینه کردن داشته باشند. برای این لازم است ابتدا شرایطی فراهم شود که باشگاه‌ها به حق و حقوق خودشان برسند و بعد بر اساس این که چه قدر تماشاگر را به ورزشگاه می‌آورند و پای تلویزیون می‌نشانند به درآمد برسند. سپس بر اساس آن بتوانند هزینه کنند. همچنین فکر می‌کنم برای تیم‌های بزرگ که کیفیت لیگ را بالا نگه می‌دارند باید شرایط لازم را قائل شد. قوانین باید برای توسعه فوتبال باشند. از سوی دیگر قرار است نمایندگان ما با تیم‌هایی در آسیا بازی کنند که دنبال رونالدو، مسی، بنزما و امثال این ها می‌روند اما معلوم نیست نمایندگان ما بتوانند بازیکنان خودشان را حفظ کنند یا نه؟ نباید به سمتی برویم که باعث سرخوردگی جامعه فوتبال شود. من امیدوارم در آینده این موارد دیده شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.