تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 0:41
کد خبر : 135218

پرسپولیس: تیم ترسناک پیش فصل!

پرسپولیس: تیم ترسناک پیش فصل!

آرمان شرق-گروه ورزش:هر چند پرسپولیس در این سه بازی تدارکاتی مقابل سه تیم کم تجربه و کم مهره بازی کرده، اما نکته جالب اینکه در هر سه بازی گل زده و گلی هم نخورده است تا باز هم خط دفاعی یا بهتر بگوییم سازمان دفاعی این تیم نقطه قوتش به حساب بیاید. این اتفاق هم در شرایطی رقم می‌خورد که در این بازی‌ها یک نیمه بیرانوند ملی‌پوش و باتجربه بازی کرده، اما در نیمه دیگر گلر‌های جوان و کم تجربه‌ای مثل امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی به میدان رفته‌اند و آن‌ها هم امیدوارکننده ظاهر شده‌اند،

پرسپولیس: تیم ترسناک پیش فصل!

پرسپولیس روز جمعه چهارمین بازی خود در پیش فصل لیگ بیست و سوم را برگزار خواهد کرد.همه آن‌هایی که سه بازی تدارکاتی پرسپولیس در تمرینات پیش فصل را دیده‌اند از کیفیت این تیم تعریف می‌کنند و می‌گویند تیم یحیی چفت و بست خوبی دارد و اصطلاحاً روی پا است. بازی اول با شمس آذر شاید محک خوبی برای تیم یحیی نبود، اما برد ۷ گله در این بازی پیام بزرگی به کل لیگ داشت که قهرمان هرگز کوتاه نخواهد آمد. آن روز آن‌هایی که بازی پرسپولیس مقابل نماینده قزوین را دیده بودند از ضعف عجیب حریف تازه از لیگ یک صعود کرده، گفتند و دلیل اصلی این برد فوق‌العاده را همین مسأله می‌دانستند، اما همین شمس آذر چند روز بعد نساجی را با یک گل شکست داد و چند موقعیت گل مسلم را هم نزد.

پرسپولیس در بازی دوم تدارکاتی مقابل تیم استقلال خوزستان قرار گرفت، اما سیروس پورموسوی سرمربی خوزستانی‌ها با بازی بسته کمترین موقعیت را به یحیی داد و پرسپولیس تنها با یک پنالتی برنده شد. به سبب بازی تدافعی و بسته حریف، پرسپولیس در این بازی موقعیت‌های گل بسیار اندکی داشت و به مشکل برخورد، اما در نهایت پیروز شد. با این حساب بازی مقابل این یکی حریف تازه لیگ برتری شده بار دیگر به یحیی یادآوری کرد مقابل تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند باید طراحی تاکتیکی متنوع‌تری داشته باشد و البته در حین بازی تصمیماتی بگیرد که شرایط را به سود تیمش تغییر دهد ضمن اینکه بازیکنان طراح و تعیین‌کننده‌اش را آزاد بگذارد.

پرسپولیس در سومین بازی تدارکاتی مقابل پیکان، تیم جوان رسول خطیبی قرار گرفت که شاید مثل شمس آذر بازیکن شاخص و تعیین‌کننده‌ای نداشته باشد. با این حال بازی با پیکان از این جهت انتخاب شد تا به خاطر دوندگی بالای این تیم جوان پرسپولیس از این نظر هم تست شود. پرسپولیس در این بازی نسبت به دیدار با استقلال خوزستان موقعیت‌های بیشتری ساخت و همچنان روی پا نشان داد. پیکانی‌ها هم از کیفیت بالای تیم یحیی تعریف کردند و روی مدعی بودن سرخ‌ها برای قهرمانی بعدی تأکید داشتند. اتفاقی که حالا نه به خاطر تیم بستن یحیی بلکه آنچه این تیم در زمین ارائه می‌کند ملموس به نظر می‌رسد.

پرسپولیس مقابل پیکان در شرایطی نمایش نسبتاً باکیفیتی ارائه داد که ۲۴ ساعت قبل از آن هم یک بازی سنگین انجام داده بود. البته گل‌محمدی در هر سه بازی تدارکاتی تیمش طی این دو هفته که تمرینات پیش فصل را آغاز کرده به تمام نفرات اصلی و جوانش در طول مسابقه میدان می‌دهد و با پخش کردن نفرات اصلی، ذخیره و جوان در ترکیب، هر نیمه یک ارنج را به زمین می‌فرستد و همه زوج‌ها را در خطوط و جناح‌های مختلف تست می‌کند.

هر چند پرسپولیس در این سه بازی تدارکاتی مقابل سه تیم کم تجربه و کم مهره بازی کرده، اما نکته جالب اینکه در هر سه بازی گل زده و گلی هم نخورده است تا باز هم خط دفاعی یا بهتر بگوییم سازمان دفاعی این تیم نقطه قوتش به حساب بیاید. این اتفاق هم در شرایطی رقم می‌خورد که در این بازی‌ها یک نیمه بیرانوند ملی‌پوش و باتجربه بازی کرده، اما در نیمه دیگر گلر‌های جوان و کم تجربه‌ای مثل امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی به میدان رفته‌اند و آن‌ها هم امیدوارکننده ظاهر شده‌اند، هر چند خودشان هم می‌دانند در نهایت گلر ۳ و ۴ خواهند بود.

پرسپولیس امروز و فردا به تمرینات سخت بدنسازی‌اش ادامه خواهد داد و جمعه احتمالاً با صنعت نفت مصاف خواهد داد، آن هم در شرایطی که از آن روز تا نخستین بازی فصل جدید ۱۲ روز فاصله خواهد بود. شاید این آخرین بازی تدارکاتی تیم یحیی باشد. گل‌محمدی حریفان تدارکاتی‌اش را طوری انتخاب کرده که بین حریفان ۵ هفته ابتدایی‌اش نباشد.

پرسپولیس با آنچه جوان‌ها و ستاره‌هایش طی سه بازی تدارکاتی اخیر ارائه داده‌اند تیمی امیدوار کننده نشان داده که همچنان می‌تواند مدعی جدی قهرمانی باشد، آن هم در شرایطی که تیم یحیی کمبود‌هایی در برخی پست‌ها دارد. سرخ‌ها همچنان گلر ذخیره شناخته شده و باتجربه ندارند، مهاجم نوک شاخص و بزرگی در این تیم دیده نمی‌شود و البته اگر میلاد سرلک سرباز شود باید یک هافبک میانی مثل عزت‌اللهی جذب کنند که فعلاً اتفاقی رخ نداده و هر روز که بگذرد دیر اضافه شدن نفرات جدید هم به ضرر خودشان خواهد شد، هم پرسپولیس.

منبع: ورزش سه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.