تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 دی 1397 - 10:11
کد خبر : 55049

پاسخ قاطع پوتین به آمریکا

پاسخ قاطع پوتین به آمریکا

آرمان شرق:‌ رئیس‌جمهوری روسیه متعهد شد که در پاسخ به گسترش موشک­‌های آمریکا در مناطق مختلف جهان تدابیر کارآ و مؤثری را اتخاذ خواهد کرد. او گفته است که از گسترش موشک‌­های آمریکا چشم‌پوشی نمی‌کند. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به اتخاذ تدابیر کارآ و قاطع در پاسخ

آرمان شرق:‌ رئیس‌جمهوری روسیه متعهد شد که در پاسخ به گسترش موشک­‌های آمریکا در مناطق مختلف جهان تدابیر کارآ و مؤثری را اتخاذ خواهد کرد. او گفته است که از گسترش موشک‌­های آمریکا چشم‌پوشی نمی‌کند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به اتخاذ تدابیر کارآ و قاطع در پاسخ به گسترش موشک‌­های آمریکا در مناطق مختلف جهان متعهد و در عین حال یادآور شد که مسکو از گفت‌وگو با واشنگتن استقبال می­‌کند.

پوتین در مصاحبه با تلویزیون صربستان گفت: «در حقیقت، آمریکا رویکرد عملی حذف توافق­‌های دولتی در زمینه کنترل سلاح را که مانع افزایش قدرت نظامی این کشور یا استفاده از انواع سلاح در راستای منافع خود می‌­شود، در پیش گرفته است».

وی تأکید کرد که اعلام خروج از پیمان منع موشک­‌های هسته­‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد، حلقه جدیدی از زنجیره طولانی چنین رفتارهایی از آمریکاست و کاملا مشخص است که پیامدهای این سیاست بسیار منفی خواهد بود.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه افزود: «طبیعتا ما نیز نسبت به گسترش موشک‌های آمریکا که تهدید مستقیمی برای امنیت‌مان به شمار می‌­رود، چشم‌پوشی نخواهیم کرد و به ناچار تدابیر قاطعی را برای پاسخ به این عملکرد اتخاذ خواهیم کرد».

پوتین گفت: «روسیه به عنوان یک کشور مسئول و خردمند به آغاز یک مسابقه جدید تسلیحاتی اهمیتی نمی­‌دهد».

وی در توضیح این مطلب گفت: «با وجود اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌­های هسته­‌ای، از ادامه گفت‌وگو برای حفظ این پیمان استقبال می­‌کنیم. در دسامبر گذشته مجموعه­‌ای از پیشنهادات دقیق در این زمینه ارائه داده و آماده هر نوع بحث جدی درباره دستور کار استراتژیک بین دو کشور هستیم».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.