تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 7:22
کد خبر : 136505

نحوه شناسایی کلاهبرداری های فارکس

نحوه شناسایی کلاهبرداری های فارکس

درست مانند هر بازار مالی دیگری، بازار فارکس برای مدت طولانی هدف کلاهبرداران فارکس بوده است. رفتار غیراخلاقی، وعده‌های سودهای غیرمعمول بزرگ و بدون هیچ خطر، و… همگی نشانه‌های کلاهبردار فارکس هستند که می‌خواهند از معامله‌گران ساده‌لوح سود ببرند.

نحوه شناسایی کلاهبرداری های فارکس

رایکا فارکس

 

درست مانند هر بازار مالی دیگری، بازار فارکس برای مدت طولانی هدف کلاهبرداران فارکس بوده است. رفتار غیراخلاقی، وعده‌های سودهای غیرمعمول بزرگ و بدون هیچ خطر، و… همگی نشانه‌های کلاهبردار فارکس هستند که می‌خواهند از معامله‌گران ساده‌لوح سود ببرند. خوشبختانه، راه های آسانی وجود دارد که می توانید یک کلاهبردار فارکس را شناسایی کنید و از خود در برابر وعده های گمراه کننده آنها محافظت کنید. در این مطلب، دقیقاً به آن خواهیم پرداخت و نحوه عملکرد کلاهبرداران فارکس را به شما نشان خواهیم داد.

نحوه شناسایی یک کلاهبردار فارکس

کلاهبرداران فارکس ممکن است اشکال مختلفی داشته باشند، اما همه آنها در یک چیز مشترک هستند: آنها غیرشفاف، غیرقابل تنظیم هستند و نتایج معاملاتی را نوید می دهند که بیش از حد خوب به نظر می رسند.  اگر که هنوز در مورد فارکس اطلاعی ندارید می توانید مطلب فارکس چیست را مطالعه کنید.

مبتدی ها ممکن است به دلیل بی تجربگی خود در شناسایی این ویژگی ها مشکل داشته باشند، که دلیل اصلی این است که مبتدیان اغلب توسط کلاهبرداران فارکس هدف قرار می گیرند. همانطور که در طول مسیر تجربه تجارت به دست می آورید، تشخیص این اقدامات غیراخلاقی و محافظت از خود در برابر کلاهبرداری های فارکس بسیار برای شما آسان تر می شود.

اگر یک معامله گر وعده صدها پیپ در روز را بدون هیچ خطری می دهد، یا سعی می کند یک ربات معامله گر را بفروشد که با کلیک ماوس هزاران پیپ تولید می کند، باید در مورد آن پیشنهاد بسیار محتاط باشید. اگر یک معامله گر واقعا یک استراتژی معاملاتی بسیار سودآور یا ربات معاملاتی داشته باشد، مجبور نیست آن سیستم را به معامله گران دیگر بفروشد، درست است؟ آنها به سادگی می توانند با سیستم خود صدها پیپ ایجاد کنند و وقت خود را برای تبلیغ محصول خود برای معامله گران دیگر تلف نمی کنند.

در اینجا چک لیست کوتاهی از نکات اصلی که باید برای شناسایی کلاهبرداران بالقوه به دنبال آنها باشید، آماده کرده ایم:

  • آیا معامله‌گر یا شرکت وعده سودهای بسیار بالایی می‌دهد و هیچ خطری مرتبط با استراتژی را ذکر نمی‌کند؟ اگر چنین است، احتمالاً تقلب است.
  • آیا می توانید اطلاعات پیش زمینه دیگری در مورد معامله گر یا شرکت پیدا کنید؟
  • آیا معامله گر نتایج معاملات خود را به اشتراک می گذارد؟

این علائم و موارد دیگر در  ادامه مطلب با جزئیات بیشتر مورد بحث قرار خواهند گرفت.

علائم اضافی کلاهبرداری فارکس

راه‌های بیشتری برای شناسایی کلاهبرداری‌های معاملات فارکس وجود دارد، مانند نتایج معاملاتی که تأیید نشده‌اند، ایمیل‌هایی که اطلاعات شخصی را درخواست می‌کنند یا در دسترس نبودن اطلاعاتی از گذشته معامله گر.

نمایش نتایج معاملات:

این کلاهبرداری در بین ارائه دهندگان سیگنال فارکس بسیار محبوب است. یک معامله گر ادعا می کند که دائماً در بازار سودآور است و تصاویری از عملکرد معاملات خود را در رسانه های اجتماعی ارسال می کند. نتایج معاملات اغلب سود شدید را نشان می دهد، حتی گاهی اوقات حتی بدون یک معامله بازنده.

مبتدیان بدون تجربه معاملاتی جذب این نوع کلاهبرداری ها می شوند، زیرا نمی دانند هنگام معامله چه مقدار سود باید انتظار داشته باشند. نیازی به گفتن نیست، زمانی که شخصی نتایج معاملات خود را در دسترس عموم قرار می دهد، باید بسیار محتاط باشید. اگر معامله گر از ارائه معاملات خود به شما امتناع کرد، به سادگی آن معامله گر را فراموش کرده و دیگری را انتخاب کنید، زیرا به احتمال زیاد آنها کلاهبردار هستند.

در بین تیم هایی که در ایران در زمینه ارائه سیگنال فارکس فعالیت دارند مجموعه رایکا فارکس (raikafx.com) تا به حال بهترین عملکرد را داشته است. چرا که همیشه نتایج معاملات خود را منتشر می کند و از همه مهمتر اینکه سیگنال فارکس را به صورت رایگان در کانال تلگرام خود منتشر می کنند. و همه می توانند در کانال سیگنال فارکس عضو شوند.

ایمیل‌های غیرحرفه‌ای:

ایمیل‌های غیرحرفه‌ای یکی دیگر از نشانه‌های آشکار کلاهبرداری آنلاین معاملات فارکس است. بازاریابی ایمیلی این روزها بسیار رایج است، اما اگر لحن ایمیل غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد یا اگر شخص اطلاعات شخصی بخواهد، احتمالاً یک کلاهبرداری است. کلاهبرداران فارکس اغلب از لیست های ایمیل خریداری شده در دارک وب برای ارسال صدها یا حتی هزاران ایمیل به معامله گران استفاده می کنند و محصولات تجاری مختلفی را ارائه می دهند.

مجدداً، مطمئن شوید که اطلاعات در مورد  گذشته شخصی که ایمیل‌ها را ارسال می‌کند وجود دارد – یا اگر این یک شرکت است، با ارائه به وب‌سایت آن، مجوزهای شرکت را بررسی کنید. اگر نمی توانید هیچ یک از موارد بالا را پیدا کنید و ایمیل ها اطلاعات شخصی را برای ارسال یک کتاب الکترونیکی رایگان یا چیزی مشابه به شما می خواهند، احتمالاً این یک کلاهبرداری است.

افراد بدون سابقه:

ما قبلاً به اهمیت بررسی اطلاعات پیشینه در مورد یک معامله گر یا شرکتی که وعده سود بسیار بالایی می دهد یا اطلاعات شخصی شما را می خواهد اشاره کرده ایم. کلاهبرداران اغلب هویت خود را تغییر می دهند و تحت یک نام خیالی عمل می کنند تا قربانیان آنها نتوانند آنها را در اینترنت ردیابی کنند. همچنین رایج است که کلاهبرداران از تصاویر معامله‌گرانی که در اینترنت یافت می‌شوند، استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند که شخص در تصویر آنهاست.

یک جستجوی ساده در گوگل می تواند به شما کمک زیادی کند. نام معامله‌گر یا شرکت را جستجو کنید و ببینید آیا می‌توانید اطلاعتی در مورد گذشته آنها که ادعاهای کلاهبردار را اثبات می‌کند پیدا کنید. اگر با یک شرکت یا تاجر جدی سروکار دارید، ممکن است بتوانید نظرات مشتریان دیگری را که از خدمات آنها استفاده کرده اند نیز بیابید. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید تا دچار این نوع کلاهبرداری نشوید.

خودتان آموزش ببینید

هیچ چیز قدرتمندتر از دانش نیست. کلاهبرداران معمولاً مبتدیانی را هدف قرار می دهند که تجربه تجاری کافی برای شناسایی بازده های واقعی در بازار ندارند. آموزش فارکس یک شبه به دست نمی آید، اما با گذشت زمان، تشخیص کلاهبرداری های فارکس حتی از راه دور آسان تر می شود. بر روی آموزش خود سرمایه گذاری کنید و تجربه کسب کنید در این صورت هدف آسانی برای کلاهبرداری های فارکس نخواهید بود.

اطلاعات شخصی خود را ارسال نکنید

هرگز اطلاعات شخصی(کد ملی، شماره شناسنامه، تصاویر شناسنامه و..) خود را ندهید! کلاهبرداران ممکن است از آن برای سرقت هویت شما و جذب قربانیان جدید تحت نام شما استفاده کنند. همیشه از خود بپرسید – چرا آنها به اطلاعات شخصی من نیاز دارند؟ اگر پاسخ واضحی برای این سوال وجود ندارد، هیچ گونه اطلاعات شخصی ارسال نکنید و از اتلاف وقت خود با شرکت خودداری کنید.

این بسیار مهم است که بدانید چگونه از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید. شرکت‌های تحت نظارت باید تمام اطلاعات شخصی مشتریان خود مانند کارت شناسایی و کپی پاسپورت را در مکانی امن ذخیره کنند و فقط می‌توانند از داده‌ها برای رویه‌های داخلی خود استفاده کنند.

نتیجه

کلاهبرداران و افراد غیراخلاقی در همه بازارها فعالیت می کنند و بازار فارکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. نشانه‌های زیادی از کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری در معاملات فارکس وجود دارد که می‌توان از آنها برای شناسایی و کشف یک کلاهبردار استفاده کرد، مانند وعده‌های سود بسیار بالا بدون تایید، عدم وجود هر گونه مقررات صنعتی، ایمیل‌های غیرحرفه‌ای که اطلاعات شخصی را درخواست می‌کنند، یا در دسترس نبودن اطلاعاتی از گذشته شخص. علاوه بر این، حتماً خودتان در رابطه با فارکس آموزش  ببینید زیرا کلاهبرداران معمولاً مبتدیانی را هدف قرار می دهند که تجربه کافی برای شناسایی نتایج غیرواقعی را ندارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.