تاریخ انتشار : دوشنبه 5 آذر 1397 - 18:14
کد خبر : 49286

مرور آخرین اتفاقات سینما و تئاتر در امروز

مرور آخرین اتفاقات سینما و تئاتر در امروز

آرمان شرق: آغاز اجرای یک نمایش دانشجویی در تالار مولوی، مهران احمدی بازیگر «من می ترسم» شد، فراخوان «چمران افغانستان» برای عمار و… از جمله خبرهای سینما و تئاتر است. «اجرا بردن یک اثر دانشجویی در شرایط کنونی اتفاق خوبی ست و همه ما باید تلاش کنیم تا شرایط برای این دست اجراها بهتر و

آرمان شرق: آغاز اجرای یک نمایش دانشجویی در تالار مولوی، مهران احمدی بازیگر «من می ترسم» شد، فراخوان «چمران افغانستان» برای عمار و… از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

«اجرا بردن یک اثر دانشجویی در شرایط کنونی اتفاق خوبی ست و همه ما باید تلاش کنیم تا شرایط برای این دست اجراها بهتر و بهتر شود.»

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، نمایش «پاره سنگ در جیب هایش» نوشته مری جونز و به کارگردانی مجید سیدآبادی، دانشجوی دانشگاه سوره، شب گذشته، یکشنبه ۴ آذرماه با حضور هنرمندان و عموم تماشاگران طی مراسمی افتتاح شد.

در این مراسم، سعید بهنام، مدرس و کارگردان تئاتر طی سخنانی با اشاره به شرایط نا به سامان اقتصادی و دشواری‌های بیش از پیش اجرای تئاتر و به ویژه تئاتر دانشجویی، بر ضرورت حمایت همگان از تئاتر دانشجویی تاکید کرد.

گفتنی ست در نمایش «پاره سنگ در جیب هایش» صادق برقعی و وحید منتظری به ایفای نقش می پردازند و ترجمه این نمایش نیز به عهده حمید احیا بوده است.

همچنین در این نمایش حمید پورآذری (مشاور طراح صحنه)، هادی شیخ الاسلامی (مدیر تولید)، المیرا رضایی (دستیار کارگردان)، مریم نورمحمدی (طراح لباس)، علی کوزه‌گر (طراح نور)، محمدرضا رحمتی (اپراتور نور)، سینا سرمدی (طراح گرافیک)، محمدرضا رحمتی (ساخت تیزر)، حسام زمانی(آهنگ‌ساز)، رومینا داوری (روابط عمومی و تبلیغات)، رها محمدی (عکاس) و مهران کریمی (منشی صحنه) به همکاری می پردازند.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش «پاره سنگ در جیب هایش» که هر روز –به جز شنبه ها- در ساعت ۱۹:۳۰ به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

مهران احمدی بازیگر «من می‌ترسم» شد

مهران احمدی به فیلم سینمایی «من می‌ترسم» به کارگردانی و تهیه کنندگی بهنام بهزادی پیوست.

این فیلم سینمایی هم اکنون در مرحله پیش تولید است.

الناز شاکردوست، امیر جعفری، ستاره پسیانی و پوریا رحیمی‌سام دیگر بازیگران «من می‌ترسم» هستند.

«من می‌ترسم» چهارمین فیلم بهنام بهزادی پس از فیلم‌های «وارونگی»، «قاعده تصادف» و «تنها دوبار زندگی می‌کنیم» است که حال و هوایی متفاوت با ساخته‌های پیشین بهزادی دارد.

فیلمنامه این فیلم سینمایی توسط بهنام بهزادی به نگارش درآمده است.

فراخوان «چمران افغانستان»برای فیلمسازان نهمین جشنواره عمار

در بخش فراخوان‌های مردمی نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، خانواده شهید دکتر سیدمحمد علی‌شاه موسوی گردیزی، جایزه‌ای را برای بهترین اثر این جشنواره با موضوع «افغانستان» اعلام کرد.

در بخش فراخوان‌های مردمی نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، خانواده شهید دکتر سیدمحمد علی‌شاه موسوی گردیزی، جایزه‌ای را برای بهترین اثر این جشنواره با موضوع «افغانستان» اعلام کرد.

دکتر سیدمحمد علیشاه موسوی گردیزی، پزشک و مجاهد افغانستانی است که ۱۳ مرداد سال جاری، در جریان حمله انتحاری به مسجد ولایت پکتیای اینکشور همراه با ده ها نفر دیگر شهید شد.

دکتر موسوی گردیزی که به «چمران افغانستان» شهرت دارد، چندین سال را در زندان‌های بگرام افغانستان و گوانتانامو گذرانده است، او در کتابش «حقایق ناگفته از زندان گوانتانامو»، بخشی از رفتارها و شکنجه های امریکایی ها را افشا کرده است.

دبیرخانه نهمین جشنواره عمار در کنار بخش رقابتی خود، در بخش جدید «فراخوان‌های مردمی» از تمام مؤسسات، تشکل‌های مردمی و افراد حقیقی دعوت کرده است موضوعات و دغدغه‌های مد نظرشان را در حوزه تولید، در قالب فراخوان‌ از سینماگران بخواهند و به فیلمسازانی که بهترین اثر را در این موضوعات تولید کرده‌اند هدیه‌ای مادییا معنوی اختصاص دهند.

دبیرخانه جشنواره عمار تا تاریخ۲۰ آذر ۹۷ از فراخوان‌های جدید استقبال می‌کند. فراخوان‌هایی که با رویکرد محتوایی جشنواره مطابقت دارند، در فراخوان نهایی اعلام خواهند شد.

همچنین در بخش رقابتی جشنواره، علاقه‌مندان تا ۵ آذر ماه فرصت دارند آثار خود در سایتAmmarFilm.ir ثبت و تا ۱۰ آذر ماه تحویل دبیرخانه این جشنواره دهند. نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» دی ماه ۹۷ در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود.

اجرای ویژه نمایش «دهکده هاپوخان» برای کودکان کار

نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» به کارگردانی حسین عالم­بخش در نمایشی ویژه برای کودکان کار به صحنه می رود.

به گزارش مشاور رسانه ای پروژه، نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» ساخته حسین عالم بخش که از اول آذر ماه در فرهنگسرای گلستان اجرا شده است در نمایشی ویژه میزبان کودکان کار خواهد بود.

این نمایش با حمایت انجمن حمایت از کودکان کار فردا سه شنبه ساعت ۱۰ صبح با حضور حدود ۲۰۰ کودک کار و برخی از چهره های فرهنگی و هنری کشور در فرهنگسرای گلستان به روی صحنه می رود.

اجرای این اثر نمایشی، توسط گروه فرهنگی هنری حواریون و بر اساس نوشته مرحوم ناصر فروغ و بازنویسی حسین عالم‌بخش صورت گرفته است.

محمدرضا بهروز مجری برنامه رنگین کمان به عنوان بازیگر و محمد رحمانی، مرجان نامورآراد، رها یزدانی، روشنک حاجی‌زاده، راحله قبادی، علی جعفری، جواد میدانی، مسعود جلالی‌راد، سعید موسوی راضی، سجاد فسنقری به عنوان عروسک‌گردان و صداپیشه در این اثر به ایفای نقش می پردازند.

برخی از عوامل این نمایش عبارتند از: محمد رحمانی دستیار کارگردان، معین جواهری ساخت موسیقی، اکرم صانعی طراح عروسک، شیدا درخواستی طراح صحنه، اعظم توکلی زاده روابط عمومی، رامین سفری مشاور رسانه ای، عباس کرمی مشاور تبلیغات و فضای مجازی، حسین بنیاد مسئول هماهنگی و برنامه ریزی و علیرضا یافتیان مسئول پشتیبانی.

نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به مدت ۳۰ روز تا آخر آذر ماه، در ۲ نوبت صبح و شب در سالن فرهنگسرای گلستان اجرا خواهد شد.

برگزاری نشست آخرین تحولات سینمای دیجیتال

نشست آخرین تحولات سینمای دیجیتال ارائه شده در نمایشگاه IBC هلند برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی بصری، نشست آخرین تحولات سینمای دیجیتال ارائه شده در نمایشگاه  IBC هلند به همت معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با همکاری خانه سینما برگزار می شود.

این نشست با حضور اساتید، مدیران و دست اندرکاران حوزه های فنی سینما شنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۱۷ تا ۲۰ در خانه سینما با سخنرانی فرید جلالی برگزار می شود.

حضور علاقمندان برای مباحث سینما در این نشست آزاد است.

تئاتر مقاومت در مرکز تئاتر مولوی

مرکز تئاتر مولوی با اجرای یک نمایش صحنه‌ای و نیز اجرای یک نمایشنامه خوانی میزبان شانزدهمین جشنو اره تئاتر مقاومت از ۶ تا ۹ آذرماه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، نمایش «حماسه دلاوران» نوشته‌ی ایرج صغیری و به کارگردانی علی قربانی در روزهای سه شنبه ۶ تا جمعه ۹ آذرماه در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی، در ساعت ۱۸:۳۰به روی صحنه می‌رود.

در خلاصه این نمایش ذکر شده که «حماسه دلاوران» به دویست سال مقاومت مردم بوشهر در برابر بیگانگان، و به تشریح رشادت های حماسی سرداران شهید احمد خان تنگستانی، رئیسعلی دلواری و شهید نادر مهدوی می پردازد.

علاوه بر این، نمایشنامه «Dark؛ انرژی تاریک» به نویسندگی و کارگردانی مالک حدپورسراج، در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، ۷ و ۸ آذرماه، در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی در ساعت ۱۷ نمایشنامه خوانی می شود. گفتنی ست در این نمایشنامه خوانی، علی غابشی، محسن پوشایی، پروا آقاجانی، هیراد خاتم، مهدی ذاکر، حسام پرتو، علی ثابتی، رضا بهزادی، شهرام آقایی، دیبا حدپوراج، محسن احسان و مالک حدپورسراج به خوانش می پردازند.

همچنین مرتضا شاه کرم به عنوان مشاور کارگردان و نگین کهن به عنوان صحنه خوان همکاری می کنند.

صدابردار هرتزوگ کارگاه نقش صدا و موسیقی در سینمای مستند برگزار می‌کند

«اریک اشپیتزر مارلین» صدابردار مطرح سینما و همکار «ورنر هرتزوگ» در پروژه‌های مستند الماس سفید و چرخ زمان، کارگاه نقش صدا و موسیقی در سینمای مستند را همزمان با برپایی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، این کارگاه برای روزهای ۲۰ و ۲۱ آذرماه پیش‌بینی شده است. اشپیتزر در روز اول این کارگاه، فیلم «الماس سفید» ورنر هرتزوگ را همراه با پشت‌صحنه این فیلم مستند به نمایش گذاشته و سپس درخصوص ضبط صدای سر صحنه، ویژگی‌های تکنیکی، بایدها و نبایدها صحبت می‌کند. برنامه روز دوم این کارگاه هم تدوین صدا، فیزیک و ویژگی‌های روانشناختی، طراحی صدا و موسیقی- خاستگاه فرهنگی است.

وی در طول بیش از ۱۵ سال زندگی در شهر نیویورک برای HBO، NBC و شبکه‌های معتبر دیگری کار کرده و با پروژه‌های موسیقی متعددی در Hit Factory و خوانندگان مطرحی چون بوریس اسپرینگستین همکاری داشته است. او چند فیلم مستند از جمله داستان جان لنون The John Lennon Story و پروژه مایک اُلدفایلد Mike Oldfield Project را نیز کارگردانی کرده است.

همکاری سالیان اشپیتزر و هرتزوگ، منجر به ساخت فیلم‌های مستندی از جمله فیلمی در ارتباط با سقوط یک هواپیما در جنگل‌های کشور پرو به نام «بال‌های امید»، «کینسکی محبوب‌ترین دشمن من» که مستندی درباره‌ی کلاوس کینسکی بازیگر آلمانی فیتزکارالدو است و «کالاچاکرا- چرخ زمان» اشاره کرد که تحت شرایط سختی در هند و تبت فیلم‌برداری شد.

پروژه‌های بین‌المللی که او صدابرداری سر صحنه، طراحی صدا و موسیقی آن را بر عهده داشته عبارتند از: استالین- خدای قرمز به کارگردانی فدریک باکر، بوکس کوبا Boxeo Cuba ساخته فردریک منتیس و مستندهای «چرخ زمان» و «الماس سفید» ورنر هرتزوگ که در کشور گویان ساخته شد و در آوریل ۲۰۰۵ به اکران درآمد. اشپیتزر هم‌چنین ساخت موسیقی متن و کارگردانی پشت‌صحنه پروژه‌ی «گویان» هرتزوگ را بر عهده داشته است. در سال ۲۰۱۰ هم برای فیلم «رویاهای گمشده» هرتزوگ در جنوب فرانسه کار کرد که در فرمت سه‌بعدی برای یک پروژه هالیوودی فیلم‌برداری شده است.

اریک اشپیتزر مارلین سابقه همکاری با «یانوش کامینسکی» فیلمبردار مشهور پروژه «فهرست شیندلر» را نیز دارد. او عضو آکادمی جایزه بین‌المللی موسیقیGrammy  نیز هست.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.